Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 314 ggr
Midlingur
0

Uppfödare:

Har ni fortfarande kontakt med era hästköpare? Glad

CarolaCarro
0

Ibland.. Brukar berätta hur de går för deras före detta shettis på travet..

AnnaLundin
0

De flesta ponnyer jag sålt har varit till folk jag känner och med dem har jag naturligtvis kontakt.

Det finns en och annan som jag inte han kontakt med, ffa när det byter ägare igen… Skulle gärna HA den kontakten, men man får inte alltid som man vill.

kacka
0

hm… Jag brukar ha det de första åren… Om den sedan säljs i sin tur så är det värre och ännu värre om den säljs flera gånger…

Cosmos har jag HÄR PÅ FORUMET hittat!!! Det är verkligen kul att "hitta" sitt första shettisföl… Ka-Tizz var jag och hälsade på senast sommaren 2005. Hubert har jag FÖRSÖKT hålla kontakten med med det ville nog inte köparna för de hörde inte av sig när de sålde honom vidare till Norge. Ka-Thoriga hälsade jag på några gånger under 2005. Lindåsens Manpower har jag relativt mycket kontakt med efter som ägaren mailar mig då och då samt "springer på varandra" då och då… Carioca har jag också relativt bra kontakt med… det blir nog inte riktigt varje månad men inte långt ifrån. Don Pedro har inte JAG hälsat på än men min sambo och några hästtjejer. Det var ju visserligen inte så längesen jag sålde honom, men ändå…

Sedan vill jag ha möjligheten att besöka MINA hästar när de är på betäckning, ute på foder osv för att se att de har det bra. Det var på detta sätt jag upptäckte att ett av mina ston (se "hjälp") gick ensam i en hage…

VeronicaP
0

Jo det har jag lite från och till med de flesta.

Charlotte-Aveback
0

Jag tycker det är jättekul att ha kontakt med köparna och följa upp hur det går för de sålda ponnyerna! I de flesta fall så är det ett ömsesidigt behov / önskemål så då fungerar det jättebra!

[Anna-N]
0

Försöker hålla kontakten med de nya ägarna. Det är jätteskoj att höra hur det går för ponnyn och att allt är bra. I flera fall har vi regelbunden kontakt.

"Skicka julkort" har det hänt att jag skrivit som en liten parantes längst ner i köpekontraktet. Visst kommer det ett och annat kort. Det är härligt!. Flört

RebeckaSvensson
0

Har sålt fyra stycken, varav två som jag själv fött upp. Tyvärr har jag inte längre kontakt med den ena, men de andra tre håller jag kontakten med. Även varit och hälsat på tre av dem. Är så kul när man kan fortsätta följa ponnyerna och hur det går för dem.