Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 435 ggr
[Anna-N]
0

Mitt Bästa Shetlandsminne

Berätta lite om något särskilt du upplevt tillsammans med Shetlandsponnyn, alltså ditt bästa eller särskilda minne!.

Kan vara första ridturen, första Shetlandsponnyn, första fölet, äventyr, utställningar m.m.m.m.

Therese_Melberg
0

Min bästa minne? Svårt att välja… När vi var på utställning i Rättvik med Savannah och hon fick guld tyckte jag var härligt. Bästa minnet måste ändå vara när Virvla föddes, helt underbart!

Ett inte lika kul minne just då, men kul nu var också när vi skulle köra upp Vannah för betäckning i Borlänge och bilen gick sönder så vi blev stående i en halv timme längs E4:an med hästtransporten på släp.När vi sen ringde pappa för att han skulle komma och hjälpa oss fick vi höra " men gud, jag orkar inte ut och köra nu". Mamma såg något röd ut i ansiktet och något misstänkt likt rök började pysa ur hennes öron innan pappa fortsätte: ja, jag kommer väl då.. Till slut tog vi oss till Borlänge i alla fall, Vannah blev med föl, och 26 maj föddes Virvla!

Milla
0

Oj med risk för att vara tjatig så måste det bli när Celma blev klassvinnare på ESG, det kommer jag aldrig att glömma

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Manna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har många bra shetlandsminnen,men tror nog att ett av de lyckligaste är nog när "Anna" fölade i våras och vi fick vårt första föl.Ett annat minne är när vi var på första utställningen med Patsy och hon fick första pris.Nybörjare som vi var ,och fortfarande nog är ,så tog det en stund innan det gick upp för oss att hon vann och dessutom blev hon sen BIS.Skrattande

RebeckaSvensson
0

Finns så många underbara minnen med dessa härliga små ponnyer.

Med min första shettis, Shandy finns många minnen. Hon var en underbar ponny och ändrade sig väldigt från att hon inte gick att fånga i hagen när vi fick henne till att jag kunde gå in till henne i hagen när hon låg ner och kela med henne.
En gång hade en kompis till mig varit ute och tömkört henne. Vad som sedan hände har jag inte ngn aning om, men Shandy kom inspringande i full galopp i stallet, var jätterädd och stannade inte förrän hon hade borrat in mulen i min mage. Sedan stod hon så en bra stund innan hon lugnat sig. Den känslan går inte att beskriva. Hon visade verkligen att hon litade på mig. Om hon blev rädd ngn gång, så sökte hon sig alltid till mig.

Sommaren 2002 hade vi tre uppfödningar hemma, hblstoet Camba som var 2 år, 1-åriga shettisstoet Ballerina och Cpirite som var föl. Den sommaren gick det inte att gå inte i hagen utan att man blev överfallen och att sitta i hagen omgiven av tre hästar som låg runt en var inte ovanligt. Var så härligt och speciellt eftersom det var egna uppfödningar alla.

Var en bråkdel av alla minnen och ngt allra bästa tror jag inte att jag har, utan många istället.

Sofia_Schultz
0

Jag måste ju säga att det var på Valla nu i år när Kiara fick sitt efterlängtade GULD!!! SkrattandeSkrattandeDet kommer jag aldrig glömma i hela mitt liiiiv!!!!

När Klistra kom till världen var också ett lyckligt ögonblick, Kiaras första fölning Kyss