God morgon 11/8
God morgon
Här regnar de ute
har gjort de sen i går morse känns de som. Jag som vill ha lite bättre väder. Men de får jag väl vänta med. Är så glad ännu efter helgens resultat i Nossebro. Många fina hästar var där också. De är verkligen kul med shetland
.
Idag ska jag fortsätta mitt arbete med Lee. Hon håller på att köras igång. Tömkörningen håller vi på med ett par veckor till innan jag ska lägga vagn på henne. En mkt rolig häst att jobba med.
Ha en bra dag alla
Good morning!
Vilken fin morgon, efter flera dagars regn skiner nu solen över
Gotland och väcker allt till liv igen.
Är precis hemkommen efter att ha kollat mitt sto Hamras Candy med ultraljud, hon var dräktig!!
Är så otroligt glad! Äntligen får hon bli mamma! Så nu väntar vi smått till nästa år här
Hoppas alla får en väldigt bra dag, det ska jag försöka ha! 

Godmorgon. Semester i två veckor till, skönt. Idag kommer en kamrat till barnen hit och ska leka här hela dagen. Vi får nog då passa på att åka med häst o vagn mellan skurarna. Middagen får idag bli potatissallad, rostbiff, köttbullar o annat gott som blev över efter helgens kalas.

God morgon här regnar der också :( Varför kan inte solen komma fram nu lite innan skolan börjar igen.
Ska upp och se om jag orkar köra Underbar idag, har varit lite halv sjuk i några dagar. Sommarförskylning är det nog och hes. Så jag låter när jag pratar hemskt :P
Ha en bra dag alla

God förmiddag!
#1 Grattis! Spännande!
Jag håller på att packa det sista inför flytten. Många små detaljer att tänka på inför morgondagens avfärd. Inte bara mina egna grejer utan även hästarnas saker… Det blir en hel del… Hoppas det får plats i bilen
Möbler, rockard, flyttkartonger och andra stora saker flyttade jag för två veckor sedan då jag hyrde en lastbil och körde upp med, men självklart så kommer man på en massa grejer som kunde varit med där. Aja, det löser sig :)
Hoppas alla får en bra dag!!
# 4: Tack! Det är väldigt kul och spännande, även om jag vet att vägen till ett friskt litet föl precis har börjat! 
God middag!
Här har vi sol och jag tänkte lasta in Viking och vagnen i släpet och köra upp i skogen så han fick gå lite där uppe för att få lite annat att titta på.
Simons flickvän ska rida med och vara draghäst så det gäller att passa på när man får hjälp.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

I Väring är vädret mycket opålitligt. Ena stunden regnar det och i nästa skiner solen. Jag roar mig med att stryka skjortor
, sedan skall jag städa tvättstugan och klippa gräset om det är uppehåll.
Skall även åka och handla lite, vi har två extrabarn idag så middagsmaten måste kompletteras lite.
Är det inte skitväder i kväll skall Eros aktiveras lite, annars blir det bara det dagliga med djuren.

God middag , idag skiner solen i allfall.
Jag är trött och har ont i kroppen efter en lång men rolig helg.
Vi var i Tingsryd i lördags och visade vårat 2 års russ Reveholms Wilma det gick jätte bra hon fick 98789=41 poäng och vi var skitnöjda med det , en bra debut :-) , på kvällen var det till att fira svärmor och svärfar som hade 40 årig bröllopsdag.
söndagen var det travtävling här i Halmstad och det regnade precis hela dagen och jag stod ju flaggvakt hm . Men det gick ju kanon bra för våra hästar där Dalsgårds Jasmin vann enkelt och även vårat russ Ijor vann stort.
Så våran helg har varit kanon bra även om vädret inte har varit det , så idag ska jag faktiskt ta det lite lugnt ;-)

Glömde ju att även berätta att igår så sålde vi våran James Bond och han har nu blivit en skåne pojk ;-) Lycka till med han :-)
Amen gonk då!! Stort grattis till både utställning , travresultat och försäljning.
Själv är jag hemkommen efter en tur med Viking i skogen och jag är såååå nöjd, han var såååå duktig.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God kväll!
Redan hemkommen och klockan är bara lite över 23, det blev mao en tidig kväll för att vara tröske. Dagg och avsaknaden av blåst gjorde att det inte gick att köra längre. Annat var det i lördags, då körde vi till vid 2-tiden på natten och längre hade det gått om vi bara haft fler vagnar att fylla. Runt 150 ha kvar att tröska för vår del, sedan ska jag nog sova…
Ska sätta mig med examensarbetet nu och mata in resultatet från dagens avläsningar. Imorgon blir det lilla Skånerundan som brukar ligga runt 40 mil och 11 avläsningsplatser innan jag, om det är väder för det, ska överta "min" tröska på kvällen.
#1 Så roligt Sara!
#8 Grattis till de fina resultaten!
#4 Hoppas att allt får plats. Vi ses snart!