Svartbrun eller mörkbrun?
När Hia-Hia föddes så var första reaktionen "mörkbrun", men jag ville se henne fälla av så att hon inte var bara "brun".
Nu HAR hon fällt av det mesta och jag velar snarare mellan mörkbrun eller svartbrun…
Tittar jag på huvudet på henne så är hon solklart mörkbrun. Men tittar jag på kroppen på henne så tycker jag nästan att hon är helt svart där, bara lite brunt baktill på låren. (ljumskarna är inte helt avfällda än).
VILKEN färgbenämning hade NI satt på henne? (se fotot)

Mörkbrun, och inget annat. Tycker inte att hon ser svartbrun ut alls faktiskt. ;-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
De rödbruna hårstråna man ser på magen, i ljumsken och på benen är fölpäls som inte är släppt… Bara som en upplysning
Hon har färgen mörkbrun.Eftersom man och svans är svart på henne och pälsen är inte lika mörk som man och svans,då är hon mörkbrun.
#3 Jag kan inte påstå att jag ser någon nyansskillnad mellan man och päls, i verkligheten…
(vill tillägga för Er som inte vet, att jag ÄR Idkontrollant själv och anser mig ha bra koll på de olika färgerna. Men det finns ändå några ponnyer som gäckar mig)
#4 Ibland gäckar ponnyer mig oxå med sin färg. Jag hade problem med min fölis. (Fast jag oxå är id-kontrollant.) Det blev brunt hos mig oxå:) (Tack May & Cattis, fast jag önskar inget hellre än att hon blir svart….
)
VADÅ ?? vill du att vi ska få käka, eller? Tycker brunt är snyggt.
#6 *ASG*
. Ärligt så är jag glad över den bruna färgen men en svart hade roat mig resten av mitt liv:):):)