Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 19-om-sajten
Läst 1856 ggr
Cattis
0

Lansering av nya iFokus

Om allt går som planerat så kommer Nya iFokus lanseras natten mellan torsdag och fredag. Det är väldigt mycket som är nytt och förbättrat. Inte minst är de personliga sidorna mycket mycket bättre!

Till en början kommer det säkert kännas väldigt ovant med det nya, men vi värdar har kört den nya versionen hela sommaren och gillar det, så ge det lite tid.

Trots att det är ordentligt testat så kan det så klart dyka upp ett och annat fel. Om ni stöter på något fel, skriv gärna en rad på Support iFokus så fixar gänget bakom iFokus det så fort de bara kan.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

fejema
0

Go´morron !

Vad spännande…jag är ofta inne på den här sidan och läser.

Soliga hälsningar fejema

IdaS-A
0

Kul!!

zettan
0

hur kommer de bli med gammla pm och dylikt kommer dom att försvinna eller ligga kvar som vanligt?

Ser fram emot en ny i fokusSkrattande

Cattis
0

Allt som nu finns kommer finnas kvar. Däremot kommer ingenting se riktigt ut som det gör idag.

Det finns också en massa nya funktioner och det tar nog ett tag innan man vänjer sig och lär sig att hitta. Jag har surfat i den nya versionen hela sommaren och det tog lång tid innan jag vande mig.

Ni får fråga om ni undrar hur saker fungerar då det väl är dags. Vi tror att de flesta buggarna är åtgärdade, men många upptäcks inte förrän alla medlemmarna använder sajterna i ny version. Så vi ber er ha överseende.

/Cattis

Charlotte-J
0

#4 Ursäkta en "ej så van dataanvändare" men vad är en bugg?

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

#5. Ett slags fel.

FredrikN
0

#5 Felaktighet i mjukvaran

Annalena
0

# oj oj oj  jag som nyss lärt mig hur detta fungerar ( nåja nästan ialla fall ). Men då kanske det blir "tyst" på mig Cool.  Jag är inte rädd för nya saker men blåst !

Cattis
0

*putt*

Om allt går som det ska, så kommer nya iFokus köras igång i natt. Ber igen om överseende med dels evenetuella buggar första dygnet och också med att många kommer tycka det känns ovant och "fel" med allt nytt.

/Cattis

Annette
0

Det är tur man reser bort i helgen, så slipper man reta sig på eventuella barnsjukdomar Flört.

sanne
0

ska bli jätte spännande :)

stallostby
0

spännande, vilken tid mellan natten tor-fre?? kanske snart får avsluta vare sig jag vill eller ej…..

Annette
0

#12. Så exakta besked kan de nog inte lämna.

VeronicaP
0

hm kan kan iof inte komma in och läsa mina pm :-( då jag såg att jag hade fått ett nytt , då det fortfarande låg kvar på gammla nu när jag kom hem men när jag uppdaterade så gick det in  på detta nya och nu kommer jag inte in där ;-) men det löser sig kan jag tro

Kris_J
0

Vad är den gröna pilen?

Veritas odium paretFörvånad

Kris_J
0

Det var inget … såg nu rubriken första olästa..Skäms

zettan
0

Detta var ovant. Har ju större text på iFokus då jag behöver de. De får inte riktigt plats allt men de kommer säkert rättas till hoppas ja

Annars ser de bra ut. Gick itne att skriva god morgon tråd för då blev de bara error Gråter

annie
0

Försöker ta bort favoritsiter men det funkar inte. Har en lista på siter jag inte vill ha och tar bort dem, men de försvinner inte… provat att uppdatera och logga ut och sedan in igen… funkar inte! Vad gör jag för fel?

[Teddy]
0

HALLÅ!! Det här blev ju skitbra!! Ursäkta ordvalet…

annie
0

Försöker ta bort favoritsiter men det funkar inte. Har en lista på siter jag inte vill ha och tar bort dem, men de försvinner inte… provat att uppdatera och logga ut och sedan in igen… funkar inte! Vad gör jag för fel?

Charlotte-J
0

Det här blev ju bra, men jag tycker det är lite för mycket vitt när man drar ner i trådarna.

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

Nej, jag tycker verkligen inte om detta nya!
Det är tråkigt att låta negativ, men jag trivs inte med det.

ThiffannyJ
0

Håller med Lotta, lite väl mycket vitt när man drar ner i trådarna… Ovana kanske?, jobbit att scrolla upp när man vill in på ett annat inlägg…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Annette
0

#23. Om du klickar på "Upp till inläggslistan" till höger under det understa inlägget så hoppar sidan upp så du slipper scrolla för att välja  ny tråd.

jalla
0

#23 du behöver inte skrolla upp, klicka bara på

"upp till inläggslistan" stax nedan för till höger på sista inlägget =D

ThiffannyJ
0

Ja jag så de nu =) Hur ser jag min sida?

www.minishetland.com

jalla
0

Den hittar jag när jag klickar fram en ny "tråd" ovanför den blåa ramen nästan längst upp lite till höger. Spännande detta. Ha Ha

Anette
0

Tycker det verkar lite tillkrånglat….men det kanske är för att man inte lärt sig systemet ännu…När jag vart in på min egen sida är det krångligt att komma tillbaks..man får ju välja ur sajtlistan igen..?? och varför ligger det plötsligt en massa gamla meddelanden i inboxen som jag redan tagit bort en gång….måste man betala för att komma åt de som är aktuella…?Och varför ligger vänner i en dold ruta uppe i "listen" när det var så behändigt att se på högersidan tidigare…. Ojdå, det där blev väldigt mycket negativt….Skäms Det som jag tycker är väldigt bra är den stora texten!!Glad

jalla
0

Undrar en sak, måste jag skapa en ny "min sida" finns inget kvar? Förvånad  hittar inget:(

Annette
0

Här är tråden vi använder för frågor och synpunkter om den nya versionen av iFokus.

VeronicaP
0

Alltså alla gamla meddelande är kvar, och där står att jag har en massa sidor i inkorgen men jag ser inte ett enda meddelande.

Sen hur kan man uppdatera inläggen som man gjorde innan?

Tycker också att det är för mycket vitt när man scrolla ner , annars tycker jag också att den ser himla trevlig ut.

Annette
0

Klicka på Senaste inläggen överst i Forumslistan.

VeronicaP
0

Jo men då slocknar ju allt , eller vad man ska säga , innan så var det bara vid inläggen som det blev vitt ett tag.

Sen så kan jag inte logga in på min sida då det står att mitt namn innehåller ogiltiga tecken , vad är det som är ogiltigt stora bokstäver eller punkten. Ska jag behöva ändra mitt användar namn för att göra min sida?

Ahnna
0

Min sida går inte att logga in på alls, och eftersom min gamla mail inte fungerar så kan jag inte be om en ny verifieringskod så att jag kan komma in. Och utan verifieringskod kan jag inte ändra mailen! Skitbra, jag är ju liksom sajtvärd…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annette
0

Det är fler som det inte fungerar för. En barnsjukdom så här i början, kanske? Veronica, du får nog avvakta lite, men Ahnna du måste ju in så du får ta kontakt med grabbarna.

Linda-A
0

Jag har aktiverat min sajt men den finns tydligen inte när jag försöker gå in där….

Anette
0

Jag har fått ett meddelande som jag inte kommer åt..pga inkorgen är full (av massor av gamla meddelanden) När jag försöker ta bort dom blir det error….Åh vad jag känner mig gnällig…Rynkar på näsan Vill verkligen inte klaga men blir så frustrerad när jag inte fattar…..

Annette
0

Jag hittar inte ens min inkorg…

Annette
0

#36. Du skall aktivera "Min sida".

VeronicaP
0

#35 ok men det är lite irriterande när man vet att man har fått nytt meddelande som man inte kommer åt *ler*

Sen får jag se om jag orkar aktivera min sida då jag måste ändra mitt användar namn , jag som har så svårt för att komma ihåg vad jag har för användar namn på andra stället *ler*

Annette
0

#40. Ändra inget!!! Lugna dig lite så löser det sig säkert.

Linda-A
0

# 39 Jag har gjort det. Efter att jag fyllt i koden och tryckt på aktivera kommer man till en sida "vad vill du göra nu". Trycker jag på "besöka min sida" kommer det upp ett meddelande om att sidan inte finns! Irriterande!

Annette
0

#42. Prova att logga ut och in igen. Kolla även din e-post om du fått något mer meddelande om instruktioner.

Nu ringer det desperata människor hit om hjälp :) Tur maken kan, för själv är jag lika frågande som alla andra.

Rubiinen
0

Jag har proböem med min inkorg. Den ör proppfull. Alla mejl som jag någonsin fått har kommit tillbaka och det tar evigheter att radera dom.

Anette
0

#44 Samma här, det funkar inte att "markera alla" heller föra att ta bort,  då blir det Error….Konstigt oxå att det inte går att bläddra framåt i inkorgen. Hur mycket måste man plocka bort för att den inte ska vara full?

Linda-A
0

Haha, nu är jag med igen! Det var tydligen _ i användarnamnet som krånglade. Stor eloge till supporten som hjälpte mig, kan tänka mig att de har en hel del att göra idag!

Ahnna
0

Någon mer än jag som har märkt att om man har en viss tråd uppe (A) och trycker på en ny tråd (B) så laddas tråd (A) om istället. Har hänt flera gånger, jag tror att det är när det har kommit ett nytt inlägg i (A) precis när man vill gå till tråd (B).

www.stuteriprecious.se

Ahnna
0

Någon mer än jag som har märkt att om man har en viss tråd uppe (A) och trycker på en ny tråd (B) så laddas tråd (A) om istället. Har hänt flera gånger, jag tror att det är när det har kommit ett nytt inlägg i (A) precis när man vill gå till tråd (B).

www.stuteriprecious.se

VeronicaP
0

Ja jag kan fortfarande inte se ett enda pm jag även om det står att jag tom har fått ett nytt pm

VeronicaP
0

Jag får krupp jag kommer inte in på min sida även om jag uppdaterat , ändrat mitt användarnamn så kan jag inte logga in *suck*  Har Aktiverat den sen så närjag ska försöka göra något så står det att jag måste vara inloggad hm  , jag fattar nada men jag är väl trög eller nåt

ThiffannyJ
0

Jag kan inte heller aktivera min sida, den säger att mitt namn är ogiltligt, vem kontaktar man??

www.minishetland.com

Annette
0

Gå in på www.support.ifokus.se

Det är förmodligen mellanslaget mellan namnet som gör att det krånglar.

VeronicaP
0

Jag gick till supporten och skrev där så hjälpte Johan mig. Så nu kommer jag i allafall åt min sida ;-)

Lauth
0

Jag saknar "ladda om"-knappen som fanns förut. Vart har den flyttat? *blind*

veronica-olsson
0

Hur läser man sin inkorg och hur ser man om man fått nya meddelanden?

Den säger att inkorgen är full även om jag har tagit bort dom som varit,vad gör man?

Kris_J
0

Det står att jag har 373 meddelande även om jag plockar bort som en galning….

Miija
0

Kan inte heller läsa nya meddelanden…bl.a ditt Veronica.

carina-w
0

Jag kan inte heller öppna o läsa de meddelanden som finns

Annette
0

#54. Klicka på senaste inläggen över trådarna så laddas sidan om.

sanne
0

hmmm jag blir inte riktigt klok på min inkorg heller ?! står att jag har över 270 medelanden o det hade jag inte när det bytte… nu har jag raderat en del… o det står att den är full med över 300 meddelanden… va händer.. för det kommer upp en sida man ska kolla odå ska man registrera sig för något…

annars ser det nog ok ut… men man är ju vanemänniska så den gamla kunde man i sömnen typ…

Milla
0

Nu har jag spottat och fräst en bra stund och nu verkar det som om jag börjar fatta Tungan ute

Jag gillar skarpt att vi kan "nåla" trådar så att dom hela tiden ligger överst.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

stallostby
0

Nu har jag testat i 10 min. Jag som är negativ av mig tycker faktiskt allt funkar som det ska! Försökte logga in i natt på då gick det inte. Mina meddelande ligger precis som förut. Bra med större text. Dock mkt vitt som någon sa, jag börjar få ont i ögonen redan. Har även annars svårt att läsa på skärmen. Sidan ser lite rörigare ut än förut, en vanesak kanske. Verkar som bifogade bilder blir större, det är ju bra.

carina-w
0

Jag kan INTE läsa mina meddelanden.det står att inkorgen är full,,,fast jag har tagit bort allt,och det står även att det finns flera olästa meddelanden som det står att man inte kan se,,,,,, NEJ,det var bättre förr,,Flört

Charlotte-J
0

Jag kommer inte in på min sida.

Amor vincit omnia Kyss

maggan
0

Kommer inte heller in på min sida.

stallostby
0

..fast nu inser jag att min personliga sida inte var lätt att förstå..ska vänta på en verifieringskod på min mail som inte kommer…hmm men min inkorg funkar ju bra.

Charlotte-J
0

Jag har visst fått Pm som jag inte kommer åt, börjar ogilla den nya versionen mer och mer. Jag tyckte den förra var bättre ;-))

Amor vincit omnia Kyss

Cattis
0

Om alla bara väntar, så kommer grabbarna att lösa problemen så snabbt de bara kan.

Det har blivit ngt galet vid uppgraderingen, men inget skall vara försvunnet.

Att ni fått tillbaka alla era gamla PM, beror på att alla PM man någonsin skickat eller tagit emot här ligger kvar i databasen - även om man "raderat" dem från sin inkorg. När man valt att radera ett meddelande så visas det bara inte, men nu har databasen fått frispel och visar alla PM. Därför ser man sina gamla PM igen. Låt dem vara! Sitt inte och radera frenetiskt, det skall fixa sig när de fått ordning på grejerna.

Tråkigt att det skulle krascha, men det kommer att bli bättre snart.

De som har mellanslag, punkter eller ex svenska tecken (å,ä,ö) i sina användarnamn måste byta ut sina användarnamn. Inte skapa nya konton, utan byta namn. Tänk på att det namn ni skulle kunna få då ni tagit bort tex ett mellanslag redan kan vara upptaget. Ni får ha fler alternativ att försöka med isf.
Vi skall försöka hjälpa er så smidigt det går. Men först måste "grabbarna" komma till rätta med alla problem.

/Cattis

PP
0

Har stött på en annan sak jag tycker är lite jobbig… Om jag gör ett inlägg i en äldre tråd, slungas jag tillbaka till "första sidan" på "menyn" för de senaste inläggen och måste därmed klicka mej framåt igen i "menyn" (Guuuud så jobbigt!!! Flört). Förut kom jag tillbaka till den sida där den tråden låg på och kunde fortsätta "beta av" äldre inlägg.

stallostby
0

Nu när jag aktiverat min personliga sida, funkar inte in och utkorg alls längre..går inte radera, senaste pm är borta.

ingrid
0

Samma problem som #71

Miija
0

#71 0 72

Samma här.

Cattis
0

Hörni, gör ingenting alls. Vänta med att greja med nya funktioner tills allt är fixat.

/Cattis

Cattis
0

I natt vid 1-tiden kommer forumen släckas ner ett tag. Då skall de försöka fixa en del av de grejer som strular nu. Så nu vet ni det innan :-)

/Cattis

sanne
0

ingen mer än jag som tycker det är liiiite jobbigt med allt vitt när man läser en längre tråd ?

Cattis, finns ingen möjlighet o få en mild färg som bakgrund ?!

Cattis
0

#76 Tyvärr inte… inte ännu iaf. Jag har sagt att jag önskar mig iaf en färg i hela spalten på vänster sida, som är lika lång som inläggskolumnen. Men vi får väl se. De kanske är mer mottagliga för önskningar då de fått systemet att fungera ordentligt.

/Cattis

sanne
0

#77 det låter bra det, det verkar vara en del små skaker just nu så jag förstår om dom har o göra…

Men det är ju bra o säga ngt ivf.

zettan
0

Suck inkorgen är fortfarande full Gråter. Tycker också det är för mkt vitt här just nu. Man blir nästan bländad av ljuset. Hoppas de löser sig snart och att iFokus kan börja fungera som vanligt.

Annette
0

Nu känns det mycket snabbare. De måste först få ordning på prestandan innan de kan göra något åt det andra.

Ahnna
0

Jaha, nu har min egen sajt försvunnit ur listan över "mina sajter", så nu har jag ingen direktlänk dit. Vad bra! (Försöker vara positiv, men det blir mest ironi…)

www.stuteriprecious.se

Charlotte-J
0

Åh, vad irriterande!! Jag har fått Pm men kan inte gå in och se dom.

Amor vincit omnia Kyss

SaraDoos
0

ja, jag har också PM utan att komma åt dem :(

i min inkorg har jag 5 meddelanden, från mig själv???

Cattis
0

Detta går att läsa på supportsajten:

"Flera har problem med PM. Vi är med medvetna om det, men prestandaproblemen är prio 1 att få ordning på. Om man inte kommer åt iFokus alls knappt och man får fel när man skriver, så kommer man ju ändå inte åt PM. Därför måste det lösas först.

Vi har gjort om mycket i PM-biten och så småningom kommer ni märka de stora fördelarna med det. T ex så kan man redan nu bifoga filer med PM (iFokus Plus) och i framtiden kommer man även kunna söka bland PM precis som i forumet. Man kan dessutom få e-postbevakningar på PM. Och det blir säkert ännu mer fördelar så småningom.

Tyvärr är det lite barnsjukdomar. Men så fort prestandaproblemen är lösta ska vi fixa alla problem med inkorgarna också. Håll ut.

// Johan"

/Cattis

Charlotte-J
0

#84 Hur lång tid tar det tror du innan man får verifieringskoden? Jag skrev in där i förmiddags men än har det inte kommit någon kod. Men men, det löser sig säkert.

Amor vincit omnia Kyss

Cattis
0

Som jag skrivit innan - vänta - med alla nya grejer och olika funktioner. Ingen idé att greja för mkt förrän allt fungerar som det skall.

/Cattis

FredrikN
0

Kommer ej in på trådar som kräver att man är inloggad, Trots att jag är inloggad.

Cattis
0

#87 Exempelvis vilken tråd då?

/Cattis

Carita
0

När jag har läst en tråd och vill upp till inläggslistan så är den dold bakom "senaste inlägg" detta innebär att jag måste först trycka på "nyare inlägg" för att komma tillbaka till inläggslistan.

Cattis
0

#89 Ja jag såg det själv nyss - jättekonstigt. Jag skall rapportera felet direkt.

/Cattis

Anette
0

#89 Samma här…… Men idag kan jag ju läsa PM!!!!Glad

Carita
0

Det är ordning på dig Cattis, tack för att du bryr dig och orkar med allt arbete som Sajtvärd.

UG
0

När jag skulle gå in på "min sida" kom det upp information om att mitt användarnamn är ogiltigt. Jag provade många olika varianter och fick tillslut grönt på "UG". Det skulle komma en verifikation på min mail, men inget kom! Vad tror ni om detta?

Tillägg: Men se, nu heter jag ju UG, vad fult egentligen ;-) Vad har jag gjort, ha ha ha ha ha. (lol)

Charlotte-J
0

Har skrivit in koden men kan ändå inte läsa PM. Det står att jag måste aktivera min sida men det har jag gjort. Vad ska jag göra?

Amor vincit omnia Kyss

PP
0

Jag tror att jag är antingen blind eller helt obildbar (eller kanske både och…), för jag fattar inte hur jag svarar på pm. Skäms

Hittar ingen "Skicka/Publicera"knapp och dessutom känns fönstret som öppnas för litet, allt verkar inte får plats, en del text är till exempel halvt dold under kolumner.

Har däremot lyckats skicka ett helt nytt pm. Skrattande

shettismaffian
0

Hej !

Varför går det inte att lada upp nya bilder i sitt album ??

Får ett felmeddelande när jag försöker som låser hela sidan så jag får starta om datorn. Va inga problem härom dagen att ladda upp bilder. Felmeddelandet kommer när man trycker på bläddra för att ta fram bilden.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.