Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett12-foder-utfodring
Läst 683 ggr
shettismaffian
0

Foder priser

Nu är jag nyfiken att veta vad ni betalar för eran halm , hö , silage per kilo o för spån o torv balar.

Själv kommer jag få betala 3.20 kr kg för hö och runt 2.50-3.00 kr kg för halm , spånbal kostar 70 kr. Jag bor norr om Stockholm.

Ahnna
0

Betalar 100:- för en rundbal med halm från grannen, spånet kostar 77:- per bal och torven 99:- eller 118:- per bal (olika märken) på närmaste Granngården. (Använder halm i största möjliga mån.)

Bor mellan Tierp och Gävle.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

sanne
0

tyckte priset för halm på upp till 3 kr var jätte dyrt.. vi betalar 80öre plus moms per kilo… sen betalr vi mellan 65-100 kr/bal kutterspån, sågspån jätte billigt men då får vi lasta själva i sopsäckar…

hösilaget betalar vi 380 plus moms för 400 kilos balar. väldigt torrt.

vi bor utanför Borås

Peppe
0

2.5 kr /kg för hö, tidigare kostade halmen 1 kr/kg men har nog höjts till 1.5 skulle jag tippa på. Spån tar vi hem i container (50 kr/vecka för stor box, 25 kr / vecka för småhästarna)
bor i östra småland

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

kicki80
0

2kr kilot hö spån 25kr/kubiken Halm kring 1 kr/kg  Bor i Luleå

h00jff
0

1,65 kr kg för hö, ca 90 öre kg för ensilage (köper 300-400 kg balar). Halmen brukar variera i pris beroende på tillgång. Har betalat mellan 1-1,5 per kg de senaste åren.

h00jff
0

Bor strax utanför Ulricehamn (mellan Jönköping och Borås).

Hutlösa priser i Stockholm förresten, men det är väl det där med tillgång och efterfrågan :o)

shettismaffian
0

#6 Ja jag vart själv chockad när jag ringde för att boka , att de höjts visste jag men inte så mycket.

UG
0

Vi betalade (förra säsongen) 1,25 kr/kg för hö i småbal.
Och 40 kr balen för kutterspån.
(Kontant)

polgara
0

Jag betalar 300kr för hö i storbal, 250kg balar, hösilage 350kr i 400kg balar, halm 150kr i 200kg balar, havre 100kr för 80kg. Bor utanför Borås.