Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett12-foder-utfodring
Läst 4210 ggr
Mossedal
0

Höpris?

Vad betalar ni för hö per kg??? Om ni inte handlar av bästisen eller producerar själva?

Vår höleverantör verkar ha fått fnatt och ska huxflux ha en hejdans massa för sitt hö…. vi tror att han blivit "sur" för att vi krävde av honom ett kvitto på höt. Så nu har han "lagt på moms" på höt som redan tidigare enligt alla ök var ink moms.

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

VeronicaP
0

jag har hört några här som tar 2 kr + moms och en privat som säljer för 2 kr

AnnaLundin
0

Ny säsong, nya höpriser.

Tillgång och efterfrågan.

Det hösilage jag ska ha är inte slaget ännu, så jag har ingen aning om var priset kommer hamna. jag lär få betala vad det kostar…

Ahnna
0

Betalar 2:-/kg för torrt hö. 1,80:- + moms/kg för hösilaget.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

PetraJ
0

Jag har betalat 1,30 och 1,95 för torrt hö inkl moms. Jätte fint hö

stallmagic
0

Vi i Norge må betale 2,50 NKR ( 3 Skr) pluss moms for tørt høy i år.

Da er det kvalitet H1 eller H2

pinkish
0

jag tror jag betalr mellan 1.50-1.80 för mitt hö

shettismaffian
0

Jag får betala 3.20 kr / kg för mitt . Förra året tog han 2.60 kr/kg men då disel, el och gödselpriser gått upp har han fått höja priset

Malungstjej
0

Köper hö från två olika ställen. Betalar för fint "ängshö" 1 kr/kg sen köperj ag rundbalar mkt fint "timotej" hö & dom betalar jag 400 st för & dom ligger på ca 200-250 kg /st

Honom som vi köpertimotejhöet av har höjt med 100 kr/bal iår detta pga att gödningen som han har ut på lindorna har blivit så mycket dyrare iår.

moa
0

Vi kommer betla 3 kr/kg i år.

Lise
0

Jag betalar 2.80kr/kg utan moms, och det kommer nog att gå upp i pris.

[Croneld]
0

Jag har betalat 2kr/ kg för torrt hö i småbalar. Analyserat. Har runt 200 småbalar på skullen.

För storbalarna som är inplastade betalar jag 150kr/st. De väger väl 200-250kg så de är billigare.

Bjorsell
0

vi tar eget hö, men jag har hört att det har gått upp rejält i pris iår. Det beror ju på att första skörden blev väldigt skral och bönderna inte fick det de behövde. Sen kan det ju sjunka om det blir en bra tredjeskörd!

Sen kostar ju diesel, plast(olja), maskiner och gödseln och det har också gått upp i pris i år. Vi tog därför löshö i självlastarvagn och la på skullen.

andaloce
0

För rundbal betalar vi 1.75 kr kg hos en bonde och 1.25 hos en annan. Har då några mil att åka. Normal pris här omkring är ca 1.5-2kr /kg

Kimpa
0

vi har fått betala 2,20kr + moms, fast han var så hygglig att vi fick det svart och slapp momsenOskyldig,  och då hämtade vi direkt från åkern. Han kommer senare att ta uppemot 3:- + moms.

Hösilaget vi bokat på rundbal kommer vi betala 1,90:-+moms för.

Eldvalla
0

Vi som odlar eget hö och säljer är de ju så att

diesel och göselpriserna har gått upp oerhört mycket.

Så då blir höt dyrare. inte så konstigt…man vill ju inte slita gratis.

Bjorsell
0

#15 håller med dig fullständigt! Lantbrukare har det inte så fett från början Flört (för det mesta iallafall)

lovis01
0

Förra året gav jag 1.60 per kilo men i år blir jag tvungen att köpa av en annan och har för mig att han skulle ha 1.85..

exitingsvillemo
0

vi betalar ca 1:-/kg för vårat hö, jättefint och mkt prisvärt.

Vet inte om det är "kompispris" eller om han säljer för samma pris till alla

Mossedal
0

Vårt hö har och skulle kosta 2:50 kg (storbal fyrkant) men ska enligt fakturan vi fick nu helt plötsligt kosta 2:50 + moms! Det blir ju en hel del skillnad om man har tagit hem några ton.

Man kan ju inte bara lägga på momsen (speciellt inte mot privatperson!), för att vi vill ha kvitto. Avtalat pris är ju avtalat pris. Vi hade velat ha kvitto tidigare också, men glömde att fråga om detta.

Och så himla billigt är det väl inte med 2:50 ink moms??

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

Ammiii
0

Vi betalar 2:-/kg nu, men förra året var det 1.75:-/kg.
Året innan det fick jag köpa löspressat lite enklare hö för 1.-/kg, men det fick man fodra mer av, då det hade lite låg proteinhalt.