Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 887 ggr
balotte
0

God morgon 14/8

God morgon!

Inatt har jag sovit som en liten gris inga rykande kylskåp. Ska ut till mina troll och rufsa till dom lite sedan blir det jobb som vanligt. Och ikväll blir det en rejäl rengöring av trollen.

Ha en bra dag alla!

zettan
0

Du hann först =)

God morgon

Här blåser det som sjutton aven lite småregn är de ute. De regnade som sjutton i natt när jag var uppe. men hästarna har varit ute i natt. De stod dock inne natten till igår. de var väldigt populärt av stona Glad. Idag ska jag tömköra en runda sen har jag lite små pyssel med hästarna som måste göras. Även lastning av en stpr hösilage bal måste göras idag. Den måste upp på logen Tungan ute.

Ha en bra dag alla

polgara
0

God morgon

Inatt har det regnat rejält o jag har haft dåligt samvete för att hästarna har fått vara ute. Bytte iof hage igår o i den nya har dom en hel del tät skog, så jag tror inte det har gått någon nöd på dom. Ska snart åka ut till stallet o kolla läget iaf. Tråkigt när man inte har eget stall hemma.

AnnaLundin
0

God Morgon

Idag ska jag besiktiga min halvblods-treåring som är såld - eller ja, såld är han inte förrän han är levererad och betald. 

I övrigt blir detta en dag bland alla andra.

SaraDoos
0

började morgonen med att tappa en syltburk i glas rätt ner i stengolvet = miljontals glasbitar och sylt överallt *suck* plocka bitar, dammsuga och moppa, blev en kvart försenad till jobbet Oskyldig

Ikväll kommer hovslagaren och sen får vi nattgäster från Tyskland. Och imorgon ska jag hämta hem ett sto+föl från betäckning. Det är dem jag ska ha med till riksen på söndag, ska bli intressant att se hur de ser ut… *s*

Hanna-D
0

God förmiddag

Ett betäckningssto åker hem nu på förmiddagen, sedan ska det handlas, fira mamma som fyller år, packa inför Riksen och göra klart allt annat här hemma så det underlättar för hästvakten. Full rulle med andra ord! Skrattande

Sasser
0

Godförmiddag!

Idag skall vi fira maken/pappan i huset på sin födelsedag, bara han kommer hem från Stockholm och arbetsveckan! Förhoppningsvis skall jag och Anna iväg och löshoppa våra ponnyer på eftermiddagen. Imorgon börjar jag jobba efter semestern så det är med viss vånda jag drar runt här hemma. Helgen vigs åt arbete, hästar och ishockey. Sen drar ju skolorna igång på måndag…Hösten känns som den redan har anlänt:(

Ha en bra dag!!//ESå

Annette
0

God förmiddag!

Här steks det pannkakor så brandlarmet gick.
Securitas ringde just och undrade hur det står till Glad.

Nu skall jag klippa gräset innan det börjar regna igen.

Ninnii
0

God förmiddag! Här är inte vädret så jätte bra, men det är väl bara att stå ut antar jag. Vårat internet fungerar inte hemma så jag fick åka till min mamma och sitta framför datorn en stund. Idag ska jag träna dressyr inför lördagens andra lagserie tävling. Hoppas attd et inte regnar då i allafall. Vi går ut först i maratonen så det är ju inte uppkört då iallafall. Det hade nog vart ganska tungt annars. Ha en bra dag alla!

VeronicaP
0

God middag , här är det sol men blåser något enormt.

Idag har vi tränat Corint och Doc Hudson och det går jättebra han uppför sig jättebra , får bara hoppas han gör det när vi är iväg också, fick även borstat lite på han och klippt lite skägg och örontofsar idag. Passade även på att träna Madicken och Shanti idag med.

Hanna du får hälsa till din mamma Grattis från oss här nere ;-)

Annelie-P
0

Har varit och hämtat hem Lätta från Hanna och Epus så nu hoppas vi hon är dräktig. Regnet öser ner men det är ändå ganska ljust på himlen. Kattungarna verkar tycka det är kul med regnet, de springer in och ut helt vilda. Mamma katt vill också vara ute idag, hon ligger under tak och myser.

Hanna-D
0

#9 Tack det ska jag göra.

#10 Hoppas resan hem gick bra.

Charlotte-Aveback
0

#5: Hälsa Eva och gratta henne från alla oss! Glad

Milla
0

God kväll!

SIsta dagen på jobb i dag för ett tag framöver, känns skönt att få lite vila måste jag erkänna.

Har tränat sto med föl lite idag samt borstat på dom. Har även varit iväg och inhandlat lite små grejor till valpen som kommer hem i morgon.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hanna-D
0

#12 Hon tackar och hälsar tillbaks!