Utställningen på Mantorp
Den är nu full, så inga fler anmälningar tas emot.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Vad trevligt att så många är utställningssugna :)
DÅ kan jag sluta fundera just på den…
#0 när kommer katalogen?!!!!

Veritas odium paretFörvånad

/Cattis

När vet man att man har kommit med då? Sen när blev det fullt?

Anmälningstiden gick ut idag (eg "igår" 13/8), men redan igår (12/8) hade vi 70 anmälda ponnyer. Så då satte vi stopp. Om man kommit med eller ej, det vet jag inte då jag ännu inte fått filen med underlaget.
/Cattis
#1 Annette! Är du förvånad? Finns det några andra som är så utställningssugna som shettisfolk? Tänk, t o m JAG har anmält till Mantorp! Och jag hör absolut inte dom utställningssugna!

Hoppas nu det kommer mycket folk på kvällen innan också. Förra året var riktigt trevligt!

#7. Jag är inte förvånad
. Själv har jag aldrig ställt ut hästar så mycket som i år, men så har jag ju haft 3 att välja på i stället för 1 :) Men nu är de totalslut, så Mantorp får bli det sista för i år.
Med häst, alltså
.
#9 Jo jag förstår dig Annette, med dina fina svarta pärlor är det väl inga avstånd att köra!! Kommer du dagen innan? Det ska väl bli allsång med Lasse Berghagen och dans till Vikingarna, eller?

#10. Vi kommer dagen innan
.
Javisst, allsång och dans. Ni sjunger och dansar, jag tittar på och filmar
.

Kollade på internetbanken och jag betalade den 8 Augusti, så då är det väl grönt då.

#12 Vilket datum skickade du anmälningsblanketterna?
/Cattis
#11 NEJ!!! Inga bildbevis!!!!!!

#13 samma datum som jag gjorde inbetalningen, dvs den 8 Augusti.
Kollar man inte av vilka betalningar som kommit in, kontra anmälningarna?

#15 Jag har sett din betalning

#15 Vi vet att du har betalat, som Pernilla bekräftar i #16. Detta fick jag veta då jag frågade i förmiddags.
Men. Anmälningarna kom till anmälningsansvarig poststämplade den 13 augusti. Den 12 augusti var det redan fullt. Man kan omöjligt hålla plats åt ngn som betalar tidigt, men inte skickar sina blanketter i tid. Är det bara en domare så är det max 70 (ibland ett par fler beroende på domaren). Det maxantalet kan uppnås redan en månad innan sista anmälningsdatumet går ut i teorin. Nu blev det fullt den 12:e. Dagen innan sista anmälningsdatum.
Och det kom in flera den dagen som heller inte kom med, för att det blev fullt. Dagen efter, då dina blanketter kom var det mao proppfullt.
När alla blanketter kommit in kollas betalningarna. De som inte betalat då, debiteras dubbel avgift. De tas inte bort från listan, utan får betala dubbelt för att vara med.
Sådana rutiner har de som sköter detta för att det skall fungera med arbeten osv. Har du ngt att tillägga eller annat, så måste du ta detta med Ann-Christine Hassling.
Att du, som du skriver i ditt mail, anser att dina hästar skall beredas plats funkar inte. Det finns många fler som betalar i god tid, men som inte skickar sina blanketter innan det blir fullt. Det finns tex de (visserligen är de inte så många) som betalar för ex antal anmälningsavgifter redan i början av säsongen. De kommer inte heller med förrän blanketterna är på plats, och först om de kommer i tid. Anmälan är inte gjord förrän blanketten med underskrift m.m. finns på plats.
Men som sagt, kolla med Ann-Christine, det är hon som har anmälningarna. Jag har inte fått det ännu, så mer kan jag inte svara på.
Däremot vet jag, som jag också skrev till dig, att du kan få en kopia på kuvertet där man ser datumstämpeln.
Du skriver att du inte kan rå för hur posten hanterar sina brev, och det är sant. Det kan inte vi heller. Det är beklagligt när någon kommer i kläm, men är det bara en domare - då måste man vara ute i god tid då det kan bli fullt långt innan sista anmälningsdatum.
/Cattis

En annan fråga om man betalat in och inte kommer med då får man väl tillbax sina pengar? Nu har inte jag anmält till Denna utställning men frågar i fall detta skulle hända på en annan utställning. Själv betalar jag alltid in innan jag skickar anmälningarna.

#18 Självklart!
/Cattis