Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1232 ggr
Sherlock
0

1:a utställningen för oss!

Har aldrig trott att "det där med utställning" skulle vara nåt  för mig. Får be om ursäkt för mina tankar. Det var jätteroligt på Bjärsjölagård i går! Visserligen kom vi sist i vår klass men fick ändå silver och 38 poäng. Såå nöjd. Klarade även av att visa honom utan total andnöd.

För att inte prata om Sherlock - en höjdardag! Men han var så duktig både att transportera och hantera. Visserligen tyckte han att fina Slättens Madgic var rena pesten och borde inte varit där! Reste sig 3 ggr för Magic var för nära. Så upphetsad att han inte hade ro att äta förrän flera timmar efer att vi kommit hem.
Kaxig i morse oxå gnäggade mot hästar som inte fanns och full galopp i hagen. Med andra ord en pigg hingst.

Så vi får nog göra om "resa bort" igen.  Det var kuul!

Ellinor Johansson
0

Du ser så lätt man blir biten.

Cattis
0

Välkommen till de "hjärntvättades" skara! :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

ja vad var det jag sa??? Du sköte ju visningen galant så du hade inget att vara nervös för. Sherlock var ju en riktig snygging också

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Midlingur
0

Jag längtar tills min första utställning! From nästa år kommer ni att se mig och min lille på utställningarna också Skrattande

Sherlock
0

Det var ju också trevligt att träffa trevliga människor. Börjar oxå förstå hur lätt det är att "samla" på dessa mysiga hästar. Jag skulle lätt kunnat packa en lastbil full med små godingar.

Tur jag inte har eget stall….Det får räcka med en.

Tack alla som var där för en härlig dag!

paparatzi
0

Sherlock! det var inte dåligt…38 är faktiskt första klass….GRATTIS!

RebeckaKihlberg
0

Jag såg dig och din hingst…hörde honom också Flört

Man får välkomna dig ner i "utställnings-träsket"..jag tyckte du skötte dig bra…du skulle sett min första utställning…och då visade jag inte ens hästen själv…var i stort sett färdig att svimma vilken sekund som helst.

Maria Persson
0

En arbets kamrat till mig som håller på med hundar & utställning sa till mig något rätt kul härom dagen : Det är då inte fel på knäna i alla fall ( när man kan åka  ca 35 mil enkel väg för en hingstpremering över dagen / natten )   Felet sitter någon annanstans Glad !

AusaBausa
0

Tycker också det är super kul och retar mig att jag missade anmälan till Bjärsjölagård. Tyvärr fick jag förhinder att åka också och det retar mig ännu mer.

Hade varit kul o visa min nya shettis trots hon är 14 år…Har bara visat 2 ggr förr men det var verkligen kul samt häftigt att se alla fina pållar och inte minst alla små barn som visade sina hästar med bravur.

Denna kommentar har tagits bort.
Madelene_Udd
0

Mitt stos första avkomma är tillsammans med Eqquleus Sherlock… För det är väl rätt hingst?

jag har köpt henne av Eqquleus Sherlocks uppfödare.

Avkomman är en svartskäck somm heter Eqquleus Archimedes.

Hör ju inte till ämnet egentligen, mem jag tyckte det var kul när ha dök upp "här". Är han i avel nu också?

Sherlock
0

#6 och #7 Tack tack, trevligt med lite uppuntran!

VeronicaP
0

Tur att Madgic är så snäll och förstående mot andra hingstar t*ler* så närgången som Sherlock blev *ler*

Sherlock
0

#11 Menar du att du har en avkomma efter Sherlock?! Vill jag gärna veta mer om, har skickat mail till dig.

#13 Sherlock ber om ursäkt över sitt beteende mot Madgic men han var väl sotis för att Madgic är så fin!

VeronicaP
0

#14 *ler* det är lungt , fast man får tänka på att ibland är det int så bra att komma för när vissa hingstar är inte så snälla alltid då *S*

Tack fresten , jo vi gillar han ju själv och sen är han så underbara att ha och göra med , kanon huvud och så himla snäll och go.

Sherlock
0

Sherlock är oxå så snäll, lugn och go, Han blåser upps ig och låter en del när han kommer för nära en del hästar. Men det är mycket snack och liten verkstad. Men jag ska tänka på det nästa gång vi är ute att inte komma för nära dom andra hingstarna.

Önskar bara han kunde ta med sig sin "hingstenergi" när vi ska köra…men det är ju en annan tråd.

VeronicaP
0

haha det är ju det han gör tar med sig sina hingstfasoner menar jag när du kör *S* , det finns något som brukar kallas hingstlat ;.)

Sherlock
0

#17 Det får du gärna förklara. Förstår inte vad du menar. Du som kör och har många hingstar kanske kan komma med lite tips.

Min frieserhingst var som en nallebjörn att hantera men när han skulle ridas eller köras så var det automatisk framåtbjudning.