Greengaurden som glider åt sidan.
Köpte en greengaurden och fick hem den i veckan, men spännet som är vid grimmans nosrygg glider åt sidan hela tiden när hästen "grejar" med den, vilket resluterar i att hon kan få ut munnen och äta gräs iaf. Någon som har tips på hur man kan göra för att den ska sitta fast? Ett alternativ är ju att sy fast den..
/SG
Vi hade samma problem, så vi köpte en grimma där vi sydde fast greengarden, så den satt fast där för jämnan. Funkade jätte bra.
Finns inte den där plastmojjängen med? För den sitter så hårt så den inte ska kunna glida åt sidan.
# 2 På våran som är…3 år tror jag är det bara "hål" i greenguaren där man trär in remmar och sätter fast den i grimman med.
Kanske därför de ändrat på modellen låter det som om din är ny.

Vilken modell/märke är det du har? Bild?
#4 om du menar mig…Vet ej. Köpte den på Granngården för tre år sedan, eller om det kanske tom är fyra år…
#2 jo den finns med, men hur ska jag fästa den då? Jag får klura lite.
/SG

Jag lånade Greenguard av en kompis då min ponny hade fång. Förutom remmarna hade hon även fäst den med buntband i grimman. Den satt !
# 3 Min är nog 3-4 år tror jag. Plastmojjängen till dom har funnits längre än så, din saknas nog.
#6 Den är ganska knepig att få på men om man trär in den där fyrkantiga delen där den ska i, innan man sätter den på grimman så är det lättare, för sen är det bara att trä nosremmen igenom, den blir som ett P, hänger du med
? Fast då behöver man ha en grimma som går att knäppa upp nosremmen på förstås
. Plastmojängen ska liksom sitta fast runt nosremmen, den sitter som berg och går lätt sönder om man öppnar och stänger den ofta.