Vad ger ni?
Hej, vad ger ni era shettisar att äta och hur mkt på morgonen?
vad och hur mkt får dom på dagen, och på kvällen?
hur mkt motioneras dom? 

Jag ger inget förutom betet och mineralsten.
Börjar ge hösilage när det blir 0 gradigt. Sen börjar jag ge kraft i Januari. Typ en dl tillsammans med betfor. Funkar bra!!
ger också bara bete, saltsten o mineraler ännu…minimalt m motion än så länge…ger lite kraft i form av havre i vinter om det behövs annars bara hö i vinter också inkl. mineraler…
#3 förstod inte riktigt… Ger du INGET ALLS förrän det bli 0 gradigt?
Mina går på bete men får ca 1 kg hö /dag.
Stoet som motioneras hårt får också ½ kg lucern, 1 dl betfor, 1 dl havre samt mineraler och vitaminer.
Mina går på bete, men får fri tillgång på hö också, då betet börjar bli väl tunt.
Amulette får 1dl luser, 1dl betfor, 1dl havre, då lilla fölis rent ut sagt suger musten ur henne.
Ideal kommer också att börja stödfodras med lusern snart.
När det blir dags för installning kommer alla att få betfor samt Bvitamin
Men sen när dom går inne då, hur mkt hö ger ni dom morgon/middag/kväll?

#8 Mina får fri tillgång på grovfoder, vad de sen får för kraftfoder beror på vad grovfoeranalysen säger. Förra vinterna hade jag ett hö med en kvot på 7,8 o hösilaget hade en kvot på 9,1 o då behövde jag inte ge nått kraftfoder alls. Har inte hämtat hem årets grovfoder än så jag vet inte vad analysvärdet är iår.
Alla mina har fri tillgång under dagarna… När dom kommer in är det lite olika.
Alvina 1-1½ kg, Ideal fri tillgång

#7 Klarar hon sig på 1 dl lusern? Mitt sto tunnade ur mitt i sommaren och äter just nu fri tillgång på hö + gräs samt 8 dl lusern + ½ dl olja. (Och mineraler och saltsen, givetvis.) Är ändå inte riktigt bra i hullet ännu…
Fölis är rund och go, däremot! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se