Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 869 ggr
Hanna-D
0

Gummimattor

Någon som vet vart man kan få tag på gummimattor som kan passa att ha i en hästlastbil? Har kikat på Hammars och Nordpost men vill gärna ha fler att välja på. Tips?

JMax
0

Vilken storlek är du ute efter?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hanna-D
0

Lastbilen är ca 2.20 x 4.0 m men det är alldeles för tungt om det skulle gå att hitta i en del. Blir nog ett par bitar i alla fall så det går att plocka ut och vädra osv. Det har alltså inte så stor betydelse bara golvet täcks ordentligt.

JMax
0

Kolla med ställen som säljer båspall mattor till kor, ex Ydregrinden, Alfa Delaval, Willab, Odal.

Hanna-D
0

Tack, kan vara värt att kolla men båspallarna i t ex Nordpost är ju svindyra! De brukar väl också vara betydligt tjockare än "vanliga" transportmattor?

JMax
0

Det finns olika sorter, vi hade en säljare ute för ett par veckor sedan och han hade en variant som var nån centimeter eller två tjock men väldigt lätt samt smidig att hantera men ändå slitstark. Ska kolla om nån kommer i håg vad det var för märke eller säljare.

Annars kanske Biltema har något? Kanske bara är mindre mått men jag tror att de har någon variant till bakutrymmet i kombi och det kanske man kan pussla i hop ett par "plattor". Men de kanske är alltför tunna…

Ja, ja. Lite tips i varje fall Skrattande

SannaHolmgren
0

Finns ju nånting som heter flytande golv. Gummispån som blandas med nåt, tror att det ska bredas ut. Då slipper man alla skarvar. Såg det på en mässa, men minns inte vem som sålde.

SannaHolmgren
0

http://www.gilo.se/golv.htm

Hittade en länk…

AnnaLundin
0

#6 Menar du sån gummimassa som det är på golvet på Bojsläpen (med aluminiumgolv) så avråder jag å det bestämdaste! Det har ingen slitstyrka alls!

SannaHolmgren
0

Vet inte, men det är säkert samma. Läste nu på sidan att om hästen skrapar hål i golvet är det enkelt att laga. Det betyder nog att det inte är så slitatarkt.

AnnaLundin
0

#9 Det är enkelt att laga, men man måste ju ta tag i det… Jag har stora olagade hål i golvet i mitt Bojsläp :/

JA, det är lätt att skrapa hål i.

Hanna-D
0

#5 Tack för tipsen!

Flytande gummimassa är inte ett alternativ, jag vill kunna plocka ut mattorna och vädra/låta golvet "torka" ibland.