God morgon 2008-08-19
God morgon
Sitter på jobbet och försöker hålla mig vaken… Värsta besvikelsen efter helgens Riks-utställning har nog lagt sig nu.
Har en del föreningsrelaterade saker att ta tag i nu på morgonen när jag kliver av mitt pass, sedan ska jag sova!
Hoppas ni får en bra dag!

Första arbetsdagen efter semestern idag. Den skall tillbringas med att slå Kung Ranes hög, en bautastor gravkulle som bara slås 1 gång om året. Det brukar ta en hel dag för två personer och när man är klar är man nästan död ;) Kullen är så brant så man får ha broddar på sig. I år har vi dock hjälp av en praktikant, hon skall få kratta och köra bort allt gräs medan vi andra två trimmar.
Mer än detta och tillsyn av djuren blir det inte idag.

Ta de lugnt Annette, ta inte ut dig första dagen efter semestern !
Här är vi hemma idag, min rygg la av helt igår, när man inte kan stå, gå eller sitta börjar det bli jäkla jobbigt… ska uppsöka läkare o förhoppningsvis kiropraktorn idag.
I kväll är det exteriör o visningskurs för Morgan, hade verklgien hoppats att kunna åka men det får nog bli utan häst i så fall… suck..när det är nära o allt..
men men nu ska vi vara glad !! hoppas alla får en bra dag :)

#1 Kyrkan har aldrig funderat på att införskaffa sig ett par getter? 
Första skoldagen och äntligen kanske det blir lite "normalt" efter ett långt sommarlov. 
Har en del att ta tag i telefon- och brevledes, men först en panodil och vila för att se om både nacke och huvud slutar värka.

God morgon!!!
Idag har jag inget planerat på agendan, så det blir väl o fixa lite med kusarna
God morgon!
Barnen är i skolan och lugnet är återställt ;-) Nu på förmiddagen är det massa pappersarbete och sen väntar lite pyssel med hästarna innan affären öppnar. Härligt att vara ett "arbetararsle" igen! Imorgon kommer en shettisridskola (med en hel hög hästar) och ska prova ut ny utrustning till sina shettisar inför höstens lektioner, kul!!
Jädrar vad jag ångrar mig nu att jag inte anmälde Kryddgårdens Mangold till Värnamo. Han är jättefin nu men det fattades en del när anmälan gick ut så jag tänkte han skulle få vintern på sig. Synd att anmälningstiden är så tidigt. Ska försöka ta en bild sen och lägga ut.
Ha en bra dag allihop!
Amor vincit omnia 
God morgon! Här håller det faktiskt upp! Vore rätt skönt att ha ett par dagar utan regn! Idag ska jag städa, sen i kväll är det precisionträning på klubben! På lördag och söndag är det Marie Karhle träning, är så himla glad att jag kom med på det! Ha en bra dag!

Redan färdig och inte ens halvdöd
! Däremot kan man undra vad det var för mat jag åt på pizzerian, för magen har sagt upp sig.
#3. Här är det jag som är geten, jag behöver alla stackars timmar jag kan få
. Kyrkan är snåla.