Vinterpäls redan?
Är det bara mina shettisar som redan har börjat sätta vinterpäls? Dem e alldeles lurviga redan! Iaf den ena är väldigt lurvig.
Har era shettisar lite vinterpäls på gång? Visa gärna me nån bild.. jag ska ut o fota mina här så kan ni få se senare.
Shettisar i all ära, dem e ju för mysiga i sin vinterpäls men sommaren är härlig när dem e hundra ggr så mycket lättborstade!
Här har dom också börjat att sätta päls lite tidigt kan man ju tycka

Dom flest av mina har satt "lite" vinterpäls sen i slutet på juli - början på agusti.

Min har också börjat få lite vinterpäls.

sixton i stallet har full vinterpäls, den satte han i maj XD
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Två av mina har börjat sätta, två är fortfarande väldigt korthåriga och fina (de två som gått på bete hela sommaren..!) och en är numera långhårig året runt (32 år), men fäller nu sin "sommarpäls" för att sätta ny vinterpäls.

Precis som #4 skriver, Min Sixton har haft vintepäls sen i slutet av maj

En del har satt päls , en riktigt tät en så , Jasmin ska klippas nu i veckan så hon är fit for fight till Derbyt ;-)

mina har oxå börjat sätta vinterpäls… blir nog snart dax o ta in dom för natten hehe

Alla mina har börjat sätta vinterpäls, både russ och shettiser. Fast just nu tror jag de skulle behöva simhud istället…

Här är det bara arabstoet som börjat sätta päls, shettisarna är fortfarande korthåriga
jodå här har dom börjat sätta päls redan, sitter och funderar på om jag ska täcka Viking till premieringen, men samtidigt så vet jag inte om jag vågar med tanke på att han går med Melle och det är snabbt hänt att dom fastnar i varandra.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se