Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 4492 ggr
Joystick
0

Benskydd till shettis

Vart finns det förutom på dessa ställen?

Lillhästen i Stav

Glada hästen i spiltan

Equilex

selar.se

Helst skulle jag vilja ha heltäckande benskydd i neoprene med kardborrknäppning. Nån som vet om hööks skydd som finns ner till XS är tillräcklingt små?

Anna-Carin

Peppe
0

Nina (?) i dövestad har väl riktigt små skydd, de med shettis i stallet har köpt där. sånna du beskriver

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Ammiii
0

Jag har de billiga senskydden från Börjes, de passar alla mina shetland bra.

pinkish
0

jag beställde oxå dom xs från börjes o dom var jättestora.. vill inte se deras modell av shettis haha… small skulle vara till ponny logiskt borde ju xs vara till shettis men inte

RosaGosa
0

jag är oxå ute efter ett par heltäckande skydd till min shettis som har väldigt korta och smala ben.

har varit o tittat på de skydd hööks har i stl XS o de var jättestora!

Vem är Nina i Dövestad? låter helt klart intressant. har hon någon hemsida?

Joystick
0

#4 då behöver jag inte fundera någe mer på hööks skydden då..

Börjes har ju inte sina shettis skydd kvar i sortimentet..

Vem Nina är vill jag också veta

Anna-Carin

Peppe
0

#4 tror inte det tyvärr… men ibland har hon försäljning på olika evenemang

Peppe
0

Malin och Elin (Maliiin och Smiggo här) kan nog förklara bättre vem Nina är och hur ni får tag i henne! Det är dom som har köpt sånna skydd. Har för mig att dom inte var så fasligt dyra heller

pinkish
0

tror dom gav ca 250 kr för skydde på dövestad… finns en hemsida om ni söker på dövestad men hon visar inga grejer där men nummer o sånt finns där :)

Kris_J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker det är otroligt svårt att hitta tillräckligt små skydd. Jag har i flera omgångar köpt skydd, som visat sig vara för stora. De dyraste kostade någonstans mellan 7-900 kronor för 8 år sedan, det är därför minnet är lite luddigt. Det var ett par riktigt fina senskydd i läder. Efter att ha använt dem i ett lopp visade de sig vara för stora….sår i karlederna. Har försökt med diverse olika, även de från Hööks i xs, men inga passar riktigt bra. Hon får för de mesta sår i karlederna. Det kanske låter knasigt, men de är alltid lite för långa. Inget som märks när de provas, men när hon lägger i och springer blir det inte bra. Det går inte att få dem att sitta riktigt bra de skulle behöva vara någon cm kortare. Stoet de skall vara till är stor runt 105 cm. Inte speciellt klenbent och har inte extremt korta skenor.

Veritas odium paretFörvånad

Maliiin
0

Här kommer räddningenFlört

Jag har helskydd passande shettis:D Jag köpte dem hos Eva Ottosson i Dövestad, ligger utanför Oskarshamn:) Dom kostade 270 kr och jag är verkligen supernöjd:) Ska köpa ett par till som ja kan ha bak!

Så här ser dom ut framifrån:)

Maliiin
0

Å en bild till:) Tror att dom är 15 eller 16 cm höga.. Men inte riktigt säker:) Men fanns även flera storlekar på dem:) Ja själv har svarta men fanns nog i mörkgrönt å vinrött med.. Om ja inte minns helt fel:) Sök på Dövestad hästcenter så får ni fram Evas sida på nätet:)

Kris_J
0

#11 tack för tipset skall genast börja leta.

Kris_J
0

VeronicaP
0

Jag har hittat ett par jättesmå , de passade tom våran lilla Lina , det värsta är att jag inte kommer ihåg var jag köpte dem.

Krisitn våra kan också få skav av vissa senskydd , men det beror oftast på om de är stela , den där extra som sitter över kotan om det är gjort av plast eller annat hårt material , för ofta är den kanten så vass.

sonja
0

# 10-13 TACK! PRecis såna jag har letat efter! Jag har köpt ett par bruna i XS från Hööks, men tycker inte att de sitter bra. Har inte testat att köra med dem. Har en duktig kompis som har köpt liknande från Hööks och själv sytt om dem och det blev jättebra, men jag kan ju inte sy….

Den butiken skulle man ju vilja besöka, man kan kankse få dem att ta med lite saker till ngn körtävling.

ThiffannyJ
0

Har hon webb shop också? Gillade underlägget hon har under däckeln.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Maliiin
0

#15 Ja dessa skydd sitter minsann ordentligt;) Är verkligen jättenöjd med dem:) Hon har även boots till små pållar:) Dom ser ni också på bilderna:)

#16 Nej hon har ingen webshop tyvärr men ring Eva! För hon är inte svår så hon kan säkert lösa det å skicka varor till dig:D Ja däckelunderläggen är supersnygga om du menar dom som är lika tunna som schabrak? Hon skulle få in såna passande shettis men hon har nog inte fått dom riktigt än! För hon skulle höra av sig till mig när dom kommit hem:) Men som sagt bara ring å fråga henne om hon kan skicka eller om hon ska någonstans:D

h00jff
0

#16 Jag har just skickat efter benskydden från Eva Ottosson i Dövestad, inga problem med att skicka dem!

CarinaA
0

#16-Lillhästen i Stav har sådana selunderläggSkrattande !

Maliiin
0

#18 Du kommer inte bli besviken kan ja lova:D För jag och min kompis tycker dom är helt suveräna;)