Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 12-foder-utfodring
Läst 750 ggr
QuickStep
0

Någon som ger b-vitamin nu?

Jag tror jag är försent ute med och börja ge det nu när min shettis redan är i full gång med o få på sig sin vinterpäls…
För vad jag har hört så ska man börja innan hästarna sätter pälsen så man hjälper dem lite med extra b-vitamin…

Eller hur gör ni?

SofieN
0

Jag vill inte hjälpa mina hästar att bli otäcka hårmonster ;) Nej men det är inte försent än, det är massor med päls kvar som ska sättas.. Men jag brukar bara ge på våren.

Ahnna
0

Eftersom B-vitaminer inte lagras o kroppen så spelar det väl inte så stor roll när man börjar ge…? Obestämd Har de brist på B-vitamin så kan man ju inte strunta i att ge det bara för att "det är för sent på säsongen för att de ska bli hjälpta av det". Behöver dem det när man ger det så tar väl kroppen upp det, resten pinkas ut.

Jag ger sällan så mycket vitamintillskott, det beror helt hållet på hur de ser ut i hull och hårrem. Det gågna året använde jag multivitaminer, vilket jag tycker fungerade bra. (Blanka, friska hästar och schyssta hovar på fullblodet som annars brukar vara lite skör.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

polgara
0

Jag ger extra b-vitaminer endast vid pälsfällningen. Är de matta o tråkiga i pälsen under vinterna kan de få då oxå.

QuickStep
0

som sagt, d e bara vad ja har hört att man ska göra.. börja ge lite före liksom för o hjälpa hästarna.
Men jag tror jag ska börja ge dem iaf. Den ena sätter ju så mycket päls så han kan behöva lite extra hjälp. =)

VeronicaP
0

Våra som tävlar får B vitamin hela tävlingsäsongen ..

De som inte gör något direkt får inte B vitamin alls.

Stall-Stjarna
0

Mina får B-vitamin året om.

Pia-Lena
0

Jag ger mina foderjäst.

linlan
0

min lilla pålle får B-vitamin

zettan
0

jag ger också b vitamin till mina hästar. speciellt nu när dom fäller

Benjamin
0

Jag ger hästarna foderjäst året om.

Milla
0

nej ingen B-vitamin alls om inte någon speciell häst verkligen behöver det.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se