Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1197 ggr
lovis01
0

Baksele

Är det någon som har erfarenhet av bakselen som driveout säljer för 450kr? eller tips på annan prisvärd baksele till shetland?

Silenos
0

www.lillhastenistav.se säljer Källquists baksele för lite drygt 300 kr. Jag har en sådan och är nöjd med den.

h00jff
0

Jag köpte min baksele från www.selar.se. Är jättenöjd med den. 380:- kostade den, plus 66:- i frakt.

lovis01
0

#1+2 tackar, ska kika på dem

Underbar
0

#2 är den stor i storleken? Funderar på att köpa en sån, min som jag köpte från equliex är nämlig väldigt stor:P

PP
0

Lite OT kanske, men jag har en begagnad baksele till salu. Den är handsydd av sadelmakare i Tärnsjöläder med mjuk skinnskoning runt baken. 

Mått: Bakstycke (ring till ring): 99 cm. Rem över korset: 80-106 cm. Svart med mässingsspännen. Gott skick!

Nypris över 800 kr. Jag har tänkt mej 400 kr för den. Bilder kan ordnas. Mejla vid intresse, då jag inte kan med pm-funktionen sen uppdateringen… granje@tele2.se

Underbar
0

#5 Intresserad!! :D

h00jff
0

#4 Bakselen från selar.se är normal i storleken, men det måste finnas öglor på vagnen för att sätta fast bakselen i, annars blir sidoremmarna för korta. Jag har en rem som håller bakselen på plats som går fram till däckeln, annars åker bakselen bakåt och i värsta fall ramlar av. Kanske har hon för stor rumpa :o). Min shettis är ca 97-98 cm hög. Om du vill kan jag mäta den, men det blir i så fall tidigast i helgen, är uppbokad både torsdag och fredag. Gunilla på selar.se har varit snabb att svara på mina frågor, hon ställer säkert upp och mäter vid behov.

Underbar
0

Okej tack! Min är också som din 98 cm ca.  Vore jätte snällt, om du hinner bara annars kan jag fråga Gunilla =)

SofieN
0

#2 Den bakselen ser precis ut som den jag fick med min sele, och den är typ helt enorm. Vet du vad det är för märke på den?

Ahnna
0

#7 Hur kan den ramla av? Är det inte fäst i ryggstycket? (Svanskappan.) Låter som att remmen över korset kan vara för lång…?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

h00jff
0

#10 Nej den är inte fäst i ryggstycket eftersom jag köpt den lös och kompletterat min billiga Hööks-sele. Tror snarare att remmen som ligger bakom bakbenen är för kort, den kommer inte så högt upp på korset som jag skulle vilja (det blir liksom nedförsbacke, därför åker den ner om jag inte har en rem som håller den på plats).

Ahnna
0

#11 Det låter onekligen som att den inte passar i vilket fall.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

h00jff
0

#12 Nej, inte perfekt i alla fall. Tyvärr blev ponnystorleken för stor. Ska köpa en Ideal, bara jag sparat ihop lite pengar :o)