Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 681 ggr
Tigrou
0

Hingst eller inte??

Vad skulle ni göra?

Jag provade att få Primör avelsgodkännd i våras, det gick ju inte så bra… Nu har jag bokat en tid för kastration i mitten av September och var inställd på detta. Så i går var vi på 3års testet i Örebro och fick poängraden 88788 och kommentar att detta är en väldigt trevlig hingst som jag gärna vill se igen till våren. Så vad hade ni gjort??

Milla
0

ja du välkommen till dom förvirrades landGlad

Jag låter dom som kan detta ge dig råd, men hur du än gör så lycka till

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Tigrou
0

Glömde skriva att det var Morgan Johnsson som var domare.

Milla
0

hade jag varit du så hade jag sparat och ev visat honom igen nu till våren om du har möjlighet till det

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Ellinor Johansson
0

Jag hade sparat honom och visat om honom.

RebeckaKihlberg
0

Jag hade också sparat och visat igen

Sherlock
0

Spara honom och visa igen!!

Var på Fjordhästutställning i går, där visades 1 och 2 åriga hästar och dom ser ju konstiga ut i den åldern en del. Frieserhästar visas aldrig som 1 och 2 åringar, endast som föl och sedan vid 3 års ålder. Det tycker jag är mera rättvist för hästen. Att visa unghästar är jättebra träning men det är ju mycket svårt att veta hur en 2 åring ser ut om nåt år.

Desutom är ju utställningar lite som dressyr - en bedömningssport. Beror på vem som dömer….

Charlotte-Aveback
0

Instämmer med ovanstående - spara honom, om du kan, och visa honom igen till våren.

thira
0

Man vet inte vad man ska tro…..har fått samma råd en gång av en i hingstpremieringsnämnden, när jag väl visade hingsten på avelsvärdering fick den 35 p….Fundersam

Så jag hör också till de förvirrade….

Lorita
0

Klart du ska spara och visa honom, tar du bort juvelerna är det definitivt och vist är det allas dröm att få en hingst godkänd. Om inte så kan man ju ta fram kniven senare Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jullan
0

Visa igen! Kastrera inte nu!

VeronicaP
0

Visa han igen till Våren och det kan ju faktiskt vara så att det har hänt jätte mycket med din ponny under sommaren och sådant är ju inte helt ovanligt ändå.

Ellinor Johansson
0

Vi visade Touch Of Gold som treåring, han fick 38 poäng och omdömmet att visas om nästa vår och det gick ju braGlad.

Klart att du ska prova igen

Denna kommentar har tagits bort.
Rubiinen
0

Ja skulle deffenetivt spara honom :)

Ahnna
0

Om du har tid och ork och lust att fortsätta med ditt "projekt" så ska du definitivt spara honom som hingst. Men om du själv inte tror på honom och inte har lust att prova igen, då kastrerar du honom eller så säljer du till någon som vill visa honom. Det är väl ungefär de valmöjligheterna man har. Jag har själv varit i din sits, och jag valde att tro på min silverklimp, och det ångrar jag inte en sekund! Det var mycket svett och stress, men det var det värt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se