Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1431 ggr
Mija
0

Kantarellhäst...

Igår fick jag ett telefonsamtal från en av köparna till en av mina uppfödningar. Denna dam lever för sin lilla shettis och gör allt med henne, nu har hon trevligt sällskap i skogarna när hon ger sig ut, nämligen lilla Toffifee som numera kan titulera sig KANTARELLHÄST, hon letar upp kantarellerna så matte kan plocka, visserligen slinker väl någon ner i magen på Toffifee, men vad gör väl det.

Så, shettisar är verkligen en ponny som man kan ha till nästan allt.

annie
0

Åh, perfekt!! Vad härligt. Jag vill också lära mina att leta kantareller! Skrattande

Mija
0

Ja, det vore inte så dumt, en annan hittar inte många och gubben kan jag inte skicka, han kommer bara hem dyngsur för han hittar bara krondiken att "bada" i.Skrattande

Charlotte-Aveback
0

Vilken underbar historia! Visst är shettisar fantastiska! Glad

Kris_J
0

Häftigt! Jag såg ett inslag på tv för en massa år sedan med hästpsykolog Dennis Hallberg där han visade att han lärt en häst leta kantareller. Inspirerad av detta försökte jag med min lilla ettårshingst, det gick sådär….
För den som vill försöka har Dennis kurser i kantarellsök för häst.
Kantarellsök är ett bra användningsområde för en liten ponny som är lätt att ta med över allt och som om man vill kan inbringa en del slantar….

Kantarellsökskursen är kanske något för lokalföreningarna i SSS att annordna.

Veritas odium paretFörvånad

Ellinor Johansson
0

Den sommaren Parlington Pimpernell bodde hos gick vi alltid en sväng i skogen. Han var en naturbegåvning på att hitta kantareller, problemet är var att jag fick ha honom på lina. Det känns inte som OK att släppa en lånad avelshingst fri i skogen för att leta kantareller.

Hur lär man pållen att gnägga för att visa att han har hittat svamp? PP skrapade med hoven så man fick vara jättesnabb.

zettan
0

hihi kanske ska lära upp unghästarna så mamma får hjälp i skogen för vovven lägger sig bara i mossan och sover under tiden mamma letar hihi

jojjehanna
0

#5 kul historia!

Poppla
0

Det hade varit roligt med tips om hur man lär sin shettis att söka kantareller. Någon som vet?