Favohingst!
Ja vilken hingst är din "drömhingst" Som du skulle vilja betäcka ditt sto med alltså!
Lägg upp fotto och info om hingsten och just varför du valt denna!

Info om varför man valt denna är okej, men inga reklamannonser får det bli här. Tack.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Ne såklart inte ville bara veta lite vad ni tycker om de olika hingstarna här i landet!

jag är som bekant mycket förtjust i Hamras Killen och jag har fått ett föl efter honom som blev riktigt trevlig. Killen kommer helt klart på första plats sen finns det ju massor av super trevliga hingstar och jag orkar inte nämna alla här
fotot är taget av Björn (sonjas sambo)
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Har ingen bild tyvärr, men är löjligt förtjust i Kärlingehults Orkan. 
håller med #4. Kärlingehults Orkan är en favorit men före honom placerar jag svartskäckhingsten Zorry….

Lalala, alla har skrivit shettisar så jag slår till med russ. Får väl säga Gumino då? Eller kanske hans pappa Ripadals Benni :)

ojoj såg att d va shettistråden nu*sorry*
Rosengårds Gimmic är jag kär i… Andra som jag skulle vilja betäcka med är Urban of Knowe och Epus men de två sista har jag inte sett irl… OM Perigueux var skäck skulle jag gilla honom.
Rent stammässigt gillar jag Brunte, Firth Bracken, Garvis, Capone-Fire och Highball of Marshwood.

Capone-fire tycker jag verkar väldigt fin, tror hans stam skulle passa Vannah med. Annars skulle jag gärna betäcka med Almnäs Flis igen, fölet vi fick i år måste vara den snällaste och tuffaste lilla häst jag mött…

Capone Fire, LightCrystal, Gimmic, Zorry m fl
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag hittar inga länkar till hemsidor här och inte heller premieringsgrad… Då kan väl inte detta klassas som reklam????? Eller är tråden redigerad???

#12 Nej det är den inte. Och inget är klassat som reklam i sammanhanget.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Här är några hingstar som faller mig i smaken
Charley vd Provincialeweg RS 257
Damit RS 270
Kyllemos Eros RS403
Robijn v.st. Polderzicht RS NL819142
Touch of Gold RS360
..finns ju massor med finingar, men de skulle ju ta en evighet att skriva ner.

Skattens Creol er en meget flott hingst. Jeg er veldig betatt av Capone-Fire og hans avkom. Synes de blir veldig fine, og med godt gemytt.
Jeg er så heldig å eie avkom etter Fire selv
Og Creol bor bare et lite stykke fra meg. Jeg er heldig
Men det finnes mange utrolig flotte hingster!
Ja,själv är jag förtjust i Stjärngossen RS.210 och kärlingehults Max , Gläntans Domino och Sue-per star….mfla

Lyckebo Agassi är nog min favorit.. o så är jag väldigt förtjust i Skäpperöds Orion. Plus alla hingstar jag använt i min avel förstås, ffa Damit o Tiger. Sen så har jag ett gott öga till R Jackmani.. mfl…
Vi mötte kärleken i Hälsingland! 
Då vi träffade vår favorit Kanteborgs Sprite. Mitt äldsta sto (som är en av mina favorittjejer) är nämligen "fru" till Sprite. Och gillar hon honom mest av alla killar, så gör jag också det. Men å andra sidan så var det ju jag som körde dit henne en gång… så jag har väl hjälpt till litegrann i den kärlekshistorien… De har två kärleksbarn tillsammans, som vi är mycket glada i.

FURUNÄS BONZO! Du är bara bäst
Det finns många fina hingstar men här är några som jag fallit lite extra för:
Stjernens Epus
Furunäs Fernando
Rossmons Jackmani
Damit

Kyllemos Eros 
jag är i allmänhet svag för svarta hingstar speciellt den lågställda engelska varianten… men dessutom
Let's Try Again
I Learned From The Best
vilka skönheter! :)
#18 han är en riktig skönhet!
han stod ju på östertorps stuteri ute på färingsö för ett tag sedan och vi fick se honom i hans miljö med en flock ston och föl runt omkring sig helt underbar är han på alla sätt! han tog så väl hand om dom :) det var deras N-år minns jag… 99 eller 00 var det

Gläntans Domino ;)
Gläntans Domino
Min favorit bland hingstar är, förutom min avlidna icke godkända hingst Krabat e: Lilleman , Annelunds Doc. Vet ej om han används t avel längre men fastnade för honom. Jag ÄLSKAR skäckar o skulle sååå gärna vilja få ett skäckföl. Önska går ju!
Annars är Furunäs Fernando mkt trevlig.
Min Favorit är min Sköthäst
Viktor Mininski, Han är inte godkänd men endå
Sen så Är Furunäs Jotex en väldigt snygg krabat också 
Furunäs Jotex
Tyros Charlie Boy såklart.. ;) Haha.. Han och jag har haft många fina stunder tillsammans.. :) Kommer aldrig att glomma Charlie.. ;) Minishettis, visserligen, men fin som bara den!! :) Är det någon som känner till honom? :)

Hmm, undrar om det räknas som jäv att skriva sin egen hingsts namn…? 
Men jag älskar ju "udda" färger, så Love Spring, Stjernens Patrick, Skattens Creol och Rosengårds Gimmic finns med på önskelistan…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se