Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 992 ggr
zettan
0

God morgon 29 Augusti

God morgon

Idag skiner solenSkrattande helt underbart. Så är de Fredag. Full fart mot helgen. Idag blir det först jobbet. Sen ska vi hämta våran nya bil idag. Sen blir det stallet. Igår var de löshoppning på schemat. De var lite kul. Bastic fick ta några skutt och han vart helt galen. Han kan nog hoppa o framtiden. Lilla Lee fick hoppa några mer språng och nu har hon fått in de rätta knycket. Inte en enda rivning.

Hoppas alla får en bra dag

sanne
0

Go Morgon

underbart väder än så länge ! Idag ska jag köra sonen till sitt läger, han ska vara borta i 3 dagar ! Tror iof att jag kommer ha mer ont av det än han.. Igår var vi i Gällstad o handlade kläder, jösses va bra saker till enormt bra priser… Ullared.. släng dig i väggen..

Hoppas vi hinner träna Yaght lite idag, men det finns säkert tid till det lite senare, ska lämna in bilen först då den läcker kylarevätska..fattar inte varför allt ska gå sönder hela tiden.. bilar o telefoner bla.

men nu ska vi ha en bra dag o en trevlig helg !

"pia, vi hörs senare, vi kommer ivarje fall ! "

Gosa
0

Godmorgon

Här är också en strålande vacker morgon. Fredag och arbetsledig dag för min del, men jag har ju fullt upp ändå. Idag blir det veterinärbesiktning av valpar och på eftermiddagen ultraljud, såå spännande.

Castors sista tjej för säsongen åkte hem igår. Lite vemodigt när betäckningsstona åker hem för jag har haft så himla goa hästar här i sommar och man fäster sig så vid dom.

Sanne, kör lugnt idag till lägret Flört, vi hörs sen, ni är välkomna.

Charlotte-J
0

God morgon!

Barnen har åkt med bussen till skolan och nu väntar en del pappersjobb.

Sen ska jag fixa lite med hagarna så att grabbarna får mer gräs, ett angenämt problem ändå att ha obetade hagar kvar så dom får lite sensommarbete ;-))

I helgen blir det hektiskt då Elsa ska provrida en C-ponny och så ska Hiawatha till Ridhuset för en genomgång inför nästa helg. Den lille "köttbullen". Skönt när man har att göra.

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

Ninnii
0

God morgon!

Idag blir det att göra i ordning allt för i morgon då vi ska tävla! Ska bli jätte roligt faktiskt! Sista del tävlingen i lagserien. Vårt lag ligger delad två. Det har visst inte vart så här jämt som det är nu på ett par år. Men jag hoppas så klart vårt lag går vidare!

polgara
0

God morgon!!!

Här skiner solen idag. Väldigt kall morgon ha vi iaf, bara 4 grader kl 6.15 när jag gick upp (känns att det börjar bli höst).

Gubben har åkt till jobbet o mellangrabben är på väg till skolan i stan. Lillgrabben är lite morgontrött idag o vill hellre ligga kvar i sängen än o gå till skolan. Själv ska jag krypa ner under täcket en stund till när bara alla kommit iväg. Store grabben är arbetslös, så han har tagit på sig att gå morgonpromenaderna med hunden, så jag behöver inte ens göra det.

Idag ska Marica´s brorsdotter o kompis komma o rida på Molle o Sam, bara funderar på hur jag ska lösa det med sadelgjordar (dom har krympt under sommaren)Tungan ute.

Så här blir det att lata sig heeeeeeeeeeela förmiddan, eller kanske inte, ska nog passa på o dammsuga lite

Ha det bra allihop!

VeronicaP
0

God morgon . idag ska det nog inte bli mer regn får jag hoppas de har ju lovat fint väder i helgen. Hoppas det stämmer då vi ska på utställning i morgon ju :-) . Så idag ska jag tvätta häst bla.

#3 Jasså Hiawatha ska hårdtränas nu så han blir av med  sin lilla mage Oskyldig

[Teddy]
0

Lotta! Vem är Hiawata?!?!

VeronicaP
0

#7 Det är Ekstrands Hiawatha du kan se han på denna sidan www.ekstrandsstuteri.se