Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 444 ggr
kacka
0

upprörande?

Annette
0

Ja, den fungerar. Suck.

kacka
0

För mig är det upprörande att på ett ridsportsforum ställa en sådan här fråga och se dessutom på resultatet!

Varför är 13-åringar på fyllan???

Annette
0

Jag har inte röstat, så jag kan inte se resultatet.

Milla
0

för att där sitter en hel del ungdomar i just dom åldrarna och det är detta dom är intresserade av tyvärr.

Har inte heller röstat så jag kan inte heller se resultatet

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

eva.s
0

jag har samma svar som #1.

Har inte heller sett resultatet.

eva.s
0

Survey results

eva.s
0

kunde inte låta bli:)

Men 10-13 år ??? Är det möjligt? inte i  min värld iaf.

Milla
0

jösses

SannaHolmgren
0

Hu… om fem år är min äldsta dotter tio år… Skrämmande…Ledsen

VeronicaP
0

hm jag svarade och jag kan ju erkänna att jag tillhörde den där yngre gruppen , hm fast jag skulle fylla 13..

Ellinor Johansson
0

Detta speglar nog verkligheten ganska braLedsen

Annette
0

Fy 17, min son är 9, skall jag redan börja oroa mig!Förvånad

Milla
0

#11 Ja dt gör det tyvärr. Kan berätta att vi (gubben och jag) har nattvandrat i vår lilla by och där får man se både det ena och det andra. Det vimlar av små 12, 13 åringar som är fulla var och varanan helg. När man sen ringer hem till föräldrarna för att dom ska komma och hämta sina barn då får man till svar " nä jag kan inte köra har precis druckit en flaska vin"Skrikandes

Ellinor Johansson
0

Du får väl bil en "morsa på stan"Flört. En av många fördelar med att bo på landet, som förälder hämtar man alltid den ynger generationen på kvällen /natten slitigt men så bra.

Annette
0

Den här hålan är rätt så liten. Så vi måste också skjutsa. Dessutom är de välkomna att vara här. Många verkar inte få vara någonstans, då får de driva runt och hitta på massa dumheter.

Milla
0

hrm kan berätta att en annan fick snällt gå upp kl 01.00 i natt för att köra 3 mil för att hämta hem stora dottern (16 år) som varit på fest. Hon tyckte synd om mig så hon sa att hon kunde sova över hos killen…………..pha sa jag den gick jag inte på jag kommer när du ringer hihji.

Vi bor också i en liten håla men vad hjälper det när ligisterna från stan kommer ut hit för att festaSkrikandes

Ellinor Johansson
0

En sak jag tänkt på är:

I stan får man max ta in två kompisar, på landet är finns det inga begränsningar alla är välkomna in hos alla.Det är en jobbig period med MÅNGA  gympaskor i storlek 44-46 i hallen

Ellinor Johansson
0

Dubbelt

Milla
0

#18 hehe du har också märkt det, fast ska jag vara ärligt så tycker jag det är lite småmysigt och när jag behöver hjälp i stallet så bara ropar jag på alla starka killarFlört

[Anna-N]
0

Usch, vilken trist läsning. Det är inte klokt att 10-åringar ska vara ute och ränna fulla på stan. Det största problemet är vad har de för föräldrar, egentligen? Dessa undersökningar förekommer hela tiden i media och det är ingen nyhet…men man blir lika förbluffad varje gång. Riktigt otäckt vad det är för utveckling vi går mot. När en annan var tio år inte sjutton var det några sådana som var ute öht på nätterna vare sig de var påverkade eller inte.

#18.Flört…tur man inte är tonårsmamma än på ett tag!

Annette
0

Jag bodde i den här hålan är jag växte upp också. Inte 17 var vi ute och söp. Vi ägnade oss år att se hur många personer man kan trycka in i en telefonkiosk, 11 st går bra.Flört

Ellinor Johansson
0

# 20 Jag är snart inte tonårsmamma längre men inte sjutton slutar man oroa sig för "barnen" för det, det finns altid saker att oro sig förFlört

Cattis
0

#21 Du verkar ju ha haft en fantastiskt skojsig tonårstid. Cool
Allvarligt, testade ni det? Var det verkligen skoj i nyktert tillstånd? Flört

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

#23. Ja, lite mer gjorde vi väl….fast det är nog preskriberat. Men nyktra var vi faktiskt. Det fanns inget att få tag i här ute då.

Cattis
0

#24 Vadå lite mer, skrev era namn i telefonkatalogen med tuschpenna? :-D Närå jag retas bara. Var glad för att du växte upp i en håla och inte i ett förortsghetto till Stockholm… Där rådde "djungelns lag". Att förstå sig på rangordningen bland djur är en barnlek i jämförelse…

/Cattis

Annette
0

#25. Det vågade vi oss verkligen inte på!Förvånad Den här hålan är nog inte så dum, då skulle jag nog inte flyttat tillbaks efter 13 år 8 km söderöver. Jag har verkligen sett mig om här i världen.Flört

Cattis
0

#26 Det verkar så. Plus att du varit i Valla Oskyldig

/Cattis

Annette
0

#27. Många gånger t om! De enda resor jag gör är till hästutställningar.

Ellinor Johansson
0

# 21 Idag finns det inte ens telefonkiosker om du skulle behöva en nostalgitripp.

Annette
0

#29. Nej, och stänga in sig på ett utedass har man ju inte lust med. Så jag sitter här på kvällarna istället och det är ju himla trevligt.

kacka
0

Tillbaka med telefonkiosker så slipper vi barnfylla!

Jag pratade med min 13-åriga son om detta och han har sund inställning, men han vet ju att det finns… Om jag tänker tillbaka på min tid i skolan så vet jag ju att NÅGRA få söp under helgerna, men ändå ett fåtal…

I min lillebrors klass vet jag att det var fler…. Hem & Skola inblandad mm. Men vi (jag och mina syskon) har alltid fått smaka hemma, och fått ha fester hemma… men flera i min lillebrors klass blev "utslängda" när föräldrarna skulle ha fest…

VeronicaP
0

Ja du jag kommer också från en håla och i våran håla var det mycket fest och partaj om jag ska vara ärlig , men jag lärde mig mycket av min första *fylla* och kan ju tala om att så berusad har jag aldrig blivit igen .

Så den var både på gott och ont om man säger , sen så får jag instämma med er andra tänk när mamma på morgonen först räknade skorna i hallen så hon visste hur mångs som skulle ha frukost eller middag *S*

Vi var ofta hemma hos oss och tittade på tv och spelade kort , alla var välkommna hem till oss och tänk när det gick så långt att en del ringde hem till mina föräldrar när de hade blivit för fulla för att de inte vågade ringa hem.

Ja vår äldsta är just nu 12 1/2 och som tur är så är hon inte alls intresserad av sådant ännu , hon vet vad jag tycker att jag aldrig kommer att acceptera att hon dricker innan hon är myndig men att man alltid ska VÅGA ringa hem ändå om det skulle hända.

Men det bästa av allt är ju att hon vill ju inte ens åka in till stan eller vara ute  och ränna på kvällarna *ler*

[Karro]
0

jag har vart en sån där tjej som hellre är i stallet på kvällarna än att ränna på stan… säger ju en hel del att man har vart på krogen en gång sen man blev myndig, dvs snart två år sen och då var det studentskivan.
men detta är verkligen katastrof…… att det ska behöva gå så långt att 10-13 åringar måste dricka sig fulla för att få respekt eller vad det nu är de är ute efter…