Förslag på Shownummer???
Hejsan alla shettis diggare! 
Den 31 Augusti ska jag ha ett tömkörnings nummer på en "Kick off Lets Ride!" - show på Ljungskile Ridklubb. Jag ska ha min egen shettis April, hon är trygg och lugn för allt. Men jag har lite idétorka om vad jag ska ha med på numret, så jag tänkte att ni skulle kunna ge mig lite förslag?
Jag har kommit på:
Gå under ett högt hinder (hon är ca 105 cm)
Gå över/under en pressening
Slalom
Tömkörnings longering
Det ska vara något som går fort att ta fram, och absolut inget farligt för hästen. April är VÄLDIGT lugn, kan göra saker som skulle kunna få andra hästar att gå i luften, inga förslag är dåliga!
Backa mellan bommar… Lägg ut en L-formad "gång" att backa igenom.
cavaletti rakt spår/böjt spår
hinder kombination- ex 6 hinder, vartannat 30cm vartannat 120cm- över-under-över-under osv
Hehe kom inte på ngt mer fantasifullt än så :O)

#1 Bra ideér! Gillar den med att man ska backa :)
kul att jag kunde hjälpa lite iallafall :O)

Idag blir det av!
lycka till!
Sidvärtsrörelser, ökningar och spanskskritt brukar gå hem. Tar ju en stund att befästa men kanske kan vara något för framtiden.
Lycka till idag
Veritas odium paretFörvånad

Det gick jättebra!Jag ändrade lite grann, så vi tog med toleransövningar istället för tricks, och så pratade speakern om hu viktigt det var att träna med sin häst osv. Vi smällde upp paraply och siktade fotbollar på hästarna (ridskolan ligger precis vid fotbolls anläggning), det gick i alla fall jättebra!
(aprils ser ganska avslappnad på bilden, hehe)