Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1836 ggr
Maliiin
0

Regntäcken!!

Behöver ett till regntäcke! Några tips på vart man kan hitta de  i storlek 95? Inte alltför dyra:) Helst ofodrade med:)

Tacksam för svar!

h00jff
0

Börjes har, och Hööks (fast de är dyrare).

Maliiin
0

Ah har sett de! Men börjes har inga bogveck å svansskydd på sina:( Å hööks har ja oxå kollat. Det är väl det som ligger farligt tillCool

Silenos
0

Kanske det här kan vara nåt ? http://www.blocket.se/vi/17843575.htm?ca=11_s

stallostby
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har beställt kamouflagefärgade täcken med 600D ripstop andasfunktion 3000mvt/3000mm. Har beställt fyra täcken på prov. 2 i stl 95.  De är ofodrade. Ord. pris 450 kr. Kan ge dig ett för inköpspris ca halva. Vet dock inte hur de passar.

SofieN
0

# Du har inte något i 85?

#0 Hööks passform är ju jättebra till skillad emot börjes, men den kostar ju mera också. Annars har hansbo bra passform, men det kostar ju lite mera.

dranto
0

Kan man beställa Hansbo täcken på nätet??

SofieN
0

#6 Jag beställde mitt ifrån equinet förut, men jag är osäker på om den sidan finns kvar. Annars har väl hastshoppen.se hansbotäcken, jag vet inte om det finns i rätt storlek däremot.

Underbar
0

Jag skulle satsat på hööks mycket bättre än börjes.  Tycker de från börjes är skit sitter kast och får bogskav.

Peppe
0

SJÄLVKLART ska du köpa det gröna på hööks!!!!! =D

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

stallostby
0

#5 när jag sett hur proverna är kanske jag beställer 85. vill se hur de verkar först.

Poppla
0

En (kanske naiv) undran bara. Varför använder ni regntäcken till shettisar? Räcker inte det naturliga skyddet från pälsen till?

Maliiin
0

#4 Joo har ju sett dem men trodde dom va med fleecefoder:) Men nu när dom e ofodrade låter det intressant! Vart bor du? När får du hem dem tro?

#8 Ja börjes är inget alternativ! Saknar bogveck å allt.. nej tack:)

#9 Näää men Frida de ska ju din pålle ha;)

SofieN
0

#11 Tränar man sin shettis när den har ganska mycket päls kan det vara en bra idé och klippa den. En klippt häst bör enligt mig vara täckad när det är dåligt väder.

Annipanni
0

Horze har ett regntäcke i små storlekar från 75, men det är fleecefoder i det!

Sen kan jag tipsa om Z-täcket. Där kan du välja färger själv, och de kan sy måttanpassat.

Maliiin
0

#11 Precis som 13 skriver så är min shettis klippt! Detta för att han går mkt å när han svettas som bara den på vintern så tar det sån himla tid för honom å torka.. Och nu är han halvklippt för han svettades i hagen och i boxen.. Och det känns inte så bra om han ska behöva svettas.. Så därför täcken:)

Maliiin
0

#14 Ah med fleecefoder har ja:D Å sen z-täcke har u inga bogveck på sina å det vill ja gärna ha! Så därifrån köper vi bara bävernylontäcken:D

Maliiin
0

#10 Tar gärna båda två i storlek 95 cm!!

Poppla
0

#13 & 15: Okej, då är jag helt med på noterna, tack för svar! :-)

HannaDolly
0

#11 håller med en häst som blir riden mkt och blir klippt ska ha täcke på sej det tkr jag iaf ..

Annipanni
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara visa detta vinter täcke som jag köpte på Myone i göteborg.Det hade jag på Indra i vintras när hon var helklippt.

Mycket bra passform!

Charlotte-J
0

#20 Åh så fint! Vad är det för tillverkare på det täcket?

Amor vincit omnia Kyss

Maliiin
0

#21 Det är Shire skulle ja tro:) För sådana fanns förra året i en hästaffär här hemma:D Jättefina e dom! Å shire har många fina täcken med bra passform:)

Annipanni
0

#21,#22 Ja, det var nog shire som är tillverkare. Täcket finns på Myones hemsida och då heter det tornado. Minsta str. är 105 och det passade perfekt på min som annars har str.95.

Har fleceetäcken från shires och de är mycket bra passform på!

kan rekommenderas.

ThiffannyJ
0

Har också Shire till min Kitty och kan varmt rekomendera dem! Jättebra passform i halsen framförallt!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Har någon nån hemside adress till Myones??

#20 Fint täcke!

www.minishetland.com

ElinSa
0

#25 Myone

ThiffannyJ
0

#20 Vad har du för storlek på ditt täcke? Sitter det i hop eller är det täcke och hals täcke för sig?

www.minishetland.com

Maliiin
0

Om man kollar på andra ställen så tror ja att shire ska ha täcken ner till 85 cm:) Men dom kan ju vara lite svåra å få tag på! Men hon som har butiken här kan ta hem shire ner te 85 iaf! Å dom är verkligen suveräna! Så bra passform och allt:)

Annipanni
0

#27 Jag har strl. 105 på täcket och det är fast hals på det.