Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 5119 ggr
hejjagheterellen
0

schabrak till shettis?

Har letat typ överallt, men har endå bara hittat ett enda schabrak som är i sorlek shettland. Har du, eller vet du var man kan hitta det? , alltså inte i storlek ponny, utan i shettland! :)

polgara
0

Har heller inte hittat schabrak i strl shettis, men för mig fungerar det bra med ponny storlek

Ahnna
0

Det finns, jag stöter på dem ibland, men vet inte vilket märke som tillverkar. Hade ett schabrak till shetland en gång, men det passade väldigt dåligt, men inte på grund av storleken. Jätteskumt, men det låg inte bra under sadeln, tror inte att det var sytt riktigt bra… Obestämd

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Silenos
0

www.helpoffice.se Kontakta butiksinnehavaren. Hon syr vojlockar, scahbrak, täcken och transportskydd till shettisar. Väldigt humana priser.

h00jff
0

Har använts Hööks shettis-schabrak, ligger jätebra på min shettis i alla fall. Söta broderier av Lena Furberg. I och för sig tyckte jag att de förra var finare (fanns i ljusblått, ljusgrönt och rosa) än de som finns nu (mellanblå och rosa), men helt OK i alla fall.

Fick också ett annat tips en gång när jag var och handlade på Hööks, att man kan använda ponnyschabraken som är av den amerikanska hoppmodellen, dvs bara når ner halvvägs på sadeln på ponnyer, men blir precis lagom till en shettis. Vi provade på en shettissadel, men just då tyckte jag inte att jag hade pengar till det, men som sagt det passar perfekt till shettis i storlek. Kan ju vara ett alternativ om man inte vill ha puttinutt-brodyr på!

Trim
0

Hoppschabrak till stora hästar passar fint som shettisschabrak.

RosaGosa
0

Jag har gjort så att jag köpt ett ponnyschabrak som ajg sedan tvättat i högre grader så det krympt. passade perfekt till min shettis sedan :-)

Kratern
0

Jag har ett från Källqvist. Mycket bra längd och passform efter en 15" sadel.