Vart finns stallinredning??
Jag ska göra om min ladugård till stall och letar nu stallinredning. Någon som vet om det finns "färdig inredning" till shettisar? Vill bygga stallet för just shettisar, inte ha STORA boxar med HÖGA väggar med galler så de står där som en prick i havet, och ser inget utom dessa höga väggar… Jag vill ha ett stall anpassat för shetland! Hjälp mig! Finns sådana färdiga, eller har ni fina bilder jag skulle kunna få idéer till att göra själv?

Hej
när vi byggde vårt nya stall så special beställde vi inredning från Myrby boxen. våra mellanväggar är fortfarande höga men dörrarna är låga med galler som går att öppna så dom står med huvudena ute, tyckker det varit toppen bra för dom får ändå lugn o ro men ser varann om dom vill ! boxarna har samma mått som spiltor för stor häst om man vill ta bort dörren o så, lättare att få stallet godkänt då ! i ett av de andra stallen har vi själva byggt inredningen, där är väggarna låga o dörrarna bara 80cm höga, där får dom mycket kontakt med varann.
lycka till. har dessvärre inga bilder just nu men ska se om jag kan fixa det .

Ett av de finaste stall jag vet är hos Anneli och Magnus på Hasselbo Stuteri (www.hasselbo.se). Se och njut! 
underbart!!!!!!!!!! vi ska byta ut till tegel vi också, det blir till nästa år.

Vilket underbart stall. VILL HA!!!
Jag har köpt inredning från Ribbox i Linköping, dom kom ut och mätte och jag fick som jag ville ha det. Du kan se stallet på min hemsida.

Asså, Hasselbo… Vilket stall!!! Kan jag få låna "gubbarna" tro?? ;)
#5 Ditt stall är oxå jättefint! Får man bygga spiltor idag som nybygge tro? Jag skulle kunna tänka mig ha några spiltor oxå…

#6 de enda spiltorna du får bygga numera är ätspiltor.
#7 Stämmer. Man får inte bygga spiltor för uppstallning (övernattning).
Dock kanske måtten räcker till för att få godkänt som shettisbox. Vet ej måtten på spiltorna i #1:s exempel.
Om det fanns spiltor från början räknas det som renovering och då får man göra spiltor. Men nybyggnation av spiltor från inte göras.
Konstigt egentligen, jag tycker spiltor är bra!
#9 Frågan i #6 gällde nybyggnation.
#10 Jo det var det jag svarade på.
#2 De bilderna har jag sett för längesen!..men nu fick jag ju se slutresultatet…Hyvve!! vilket jobb!! men snyggt blev det….
Tycker hästarna också att det har ett kanonsnyggt stall..?
#0 tror säkert att de flesta tillverkare "skräddarsyr" så länge man betalar…. (men det är enkelt och billigt att göra själv..har vi gjort… U skenor med liggande plank, inte så avancerat)
#12 Min inredning kostade inte mer än andra företag. MED måttbeställning!
..nej inte än andra företag…?? Förstår inte.. Men det är enkelt och billigare att göra själv…