Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 23-säljes
Läst 1808 ggr
Pheobe
0

Chipmärkning i Bjärsjölagård

Vet inte om det är en laglig tråd och är det inte det så plocka bort den =)

Tänkte erbjuda chipmärkning till rejält reapris under utställningsdagen i Bjärsjölagård. Vid intresse kontaktas jag på telefon 0734-167503, eller haffa mej på utställningsplatsen.

ID och chip på föl 350kr (500)
Enbart chipmärkning 120kr (200)

Välkomna!

Mvh Anna, Tjustorps stuteri

Annette
0

Tänk på att det är karenstid vid chipning, så det måste i så fall ske efter det man visat klart.

Pheobe
0

#1 Absolut, har full koll på det

Miija
0

Vilket bra erbjudande!

ThiffannyJ
0

Hoppas många tar chansen, väldigt bra erbjudande!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Milla
0

Oj Anna! Vilken kanon erbjudande, jag ska leta upp dig så kan du få chippa Daim. Tyvärr är han den enda jag har med mig i morgon, men bättre än ingen Glad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Pheobe
0

#5 Det går utmärkt. Du vet ju vem jag är =) Vi ses

Får väl säga först till kvarn då jag nu bara har 9 chip till med mej =)

Pheobe
0

Glöm inte ta med hästarnas pass om ni enbart ska ha dom chipmärkta. Annars kan jag inget göra

kajsa-kavat
0

Vilket utmärkt förslag att chipmärka på utställningsplatsen. Finns det ingen chipmärkare som ska till Mantorp ? I så fall anmäler jag mig direkt.

Milla
0

#6 japp jag vet det, då ska jag hugga dig direkt haha. Japp passet är med.

Pheobe
0

#9 ingen fara, håller ett chip till dej, får ju ta det efter våra killar är visade

VeronicaP
0

Jättebra erbjudande Anna  …

Jag har ju inte chippat mina ännu men det är ju alla redan löst med den som gjorde id kontrollen här :-)

Pheobe
0

#11 har sponsrat klasser flera gånger, tänkte kanske att detta vore ett alternativ till det, är ju annars ganska dyrt…

sanne
0

bara en liten fundering… det är rötmånad.. vågar ni verkligen chippa då ?? jag gör det inte i varje fall.. men jag är lite blödig…

Annette
0

#8. Jag är säker på att det kommer chipmärkare till Mantorp också. Men de behöver ju veta om det innan så de har grejerna med sig ;)

Kolla i SH:s lista över godkända chipmärkare och se om du kan hitta någon bland de som har anmälda ponnyer i katalogen, den kommer väl ut snart. Tag sedan kontakt med personen före utställningen och fråga, så löser det sig säkert :)

Pheobe
0

#13 inte värre än att vaccinera.

Charlotte-J
0

#14 Jag är Chipmärkare Flört

Amor vincit omnia Kyss

Milla
0

Nä jag är inte orolig att låta chippa mina nu.

Milla
0

#12 detta är en kanon service till oss som inte kan göra det själv.

Hanna-D
0

#13 Rötmånaden är slut nu.

sanne
0

#19 är denSkämsoki chippa på då !

Visst är det kanon o kunna göra det i samband med en utställning.

Kan tänka mig o hjälpa till i Vartofta om någon är intresserad.

polgara
0

#20 Chippar du?

sanne
0

#21 ja jag chippar. har gått både idkursen o chipp kurs, hör av dig om du behöver hjälp.

polgara
0

Jag fick mina föl ID kontollerade igår o behöver ha dom chippade innan jag skickar in papprena

Pheobe
0

Putt

[Teddy]
0

Jag kan chipmärka på Mantorp! Jag är domarsekreterare, så vi får ta det i paus om hästen är klar med bedömning, eller när allt är klart.

Jag kan ta samma priser som Anna här ovan.

Bara allt är OK med utställningsansvarig, vill inte trampa någon på tårna!

[Teddy]
0

Ooops Lotta, såg nu att du hann före! Men vi får väl slåss om det…..

Charlotte-J
0

#26 Kör du Marie, jag kanske har svårt att hinna i alla fall Flört

Amor vincit omnia Kyss

Milla
0

Detta tycker jag är en super ide, då många inte vill chippa fölisarna så tidigt, nu är ju dom flesta fölisarna 2, 3 månader gamla och då är det ju lättare.

Jag kan absolut tänka mig att betala fullt pris om jag kan få chippat mina fölisar på en utställning,

Charlotte-Aveback
0

#0: Vilket jättebra initiativ! Glad

Madelene_Udd
0

Jag är också Chipmärkare och ID-kontrollant. Åker ev. till Vartofta, är inte hundra säker  ännu.

VeronicaP
0

Men som sagt kolla med utställningsansvariga så ni får göra det , kan ju bli så annars att man kanske trampar någon på tårna.

Pheobe
0

#31 Det har dom inte med att göra så länge man chippar utanför tävlingsplatsen

VeronicaP
0

#32 Fast det kostar så lite att kolla med de ansvariga och ska man göra det utanför tävlingsplatsen så får man ju eg lämna området helt även parkeringen om allt ska vara riktigt.

Pheobe
0

#33 Har funnits en person som chippat i Bjärsjölagård i många många år, även inne på platsen… aldrig varit några problem. Tycker det är en service som borde uppskattas istället för att ifrågasättas. Kan ju bli så att folk hädanefter inte erbjuder någonting alls. Vore ju tråkigt i så fall

VeronicaP
0

#34 Tycker det är bra insiativ , det är inte det . Men kan ju vara så att den personen har frågat eller annat inte vet jag då jag inte har så noga koll på sådant om jag ska vara ärlig.

Men vad jag menar är att det kostar ju så lite att fråga de berörda och är ju inte så ansträngande heller så och för att det ska slippa bli tex skitsnack och annat att den fick göra det och den fick göra så , så är det ju bättre att ha kött på benen :-)

Pheobe
0

#35 näpp, personen har gjort det i så många år att ingen ens reflekterat… gör det dock inte längre. Tycker att var och en ska kunna bestämma själva. Då kan man ju bli lika putt för den som står först i ordningen bland märkare också, den man ser först ringer man kanske till =)

Bara för att man erbjuder sig så menar man ju inte att man måste ta just den märkaren, fritt välja sen.

Jag kommer att befinna mig på fler utställningar. Kommer att erbjuda mina tjänster även då om någon frågar.

Kris_J
0

För det första är det att rekomendera att hästar chippas i en lugn miljö. Jag tycker inte att utställningsplatser och parkeringar är en lugn miljö.

Det kan ju vara så att när man hyr en anläggning så finns det vissa regler gällande försäljning mm. Då är det väldigt respektlöst mot den föreningen som hyr att stå på parkeringen och chippa hästar eller sälja saker.

Veritas odium paretFörvånad

Pheobe
0

Hästfolk kan vara mkt märkliga…

[Teddy]
0

Eftersom man själv gör ett aktivt val om man vill eller inte vill chipmärka sin häst, så tycker jag inte att det behöver diskuteras vidare.
Jag menar ingen är ju tvingad! Om hästen är orolig, så väljer man väl att strunta i det. Shettisar brukar ju dessutom ha ett ganska gott lynne. Efter en dag på utställning är dom nog trötta och bryr sig inte.

Mitt erbjudande står kvar till Mantorp. Tel 0737034164. Om jag eller Lotta tar det spelar ingen roll, vi kan ta med grejor båda två, så märker vi hur det löper på under dagen.

AndersA
0

#36 Om jag förstår ditt resonemang rätt så anser du att alla har rätt att sälja eller göra reklam för olika saker på utställningsplatsen utan att fråga föreningen?

Jag tycker att det minsta man kan begära av en vuxen  är sunt förnuft,och med det menar jag att man tar kontakt med föreningen och frågar då det är dom som satt upp reglerna på utställningsplatsen.

MED DETTA MENAR JAG INTE ATT DET ÄR EN DÅLIG IDE MED CHIPMÄRKNING ELLER NÅGON ANNAN TJÄNST,MEN MAN FRÅGAR FÖRENINGEN SOM ANNORDNAR UTSTÄLLNINGEN