vad har ni för färger?
Många tycker väl precis som jag att det är snyggt att matcha till hästen, och därför ha matchande eller samma färg/er på ex. täcken, grimmor mm.
Min fråga är då till er som har detta till era små, vad har ni för färger?
Jag har ju en fux, och jag tycker han passar fint i blått, bara det att om det ska vara blått på en fux ska det vara mörkt. Ljustblått går ju inte alls! Det är ju det svåra när man kommer till den här punkten. Att ha matchande färger som är snygga och som finns till våra små! Har ni lyckats samla ihop någon snygg "collection" till pållen?

En svart skönhet klär i allt
.
Jag har en fux och han passar tyvärr inte i min favvo färg ROSA. Så jag har rött til han när jag tävlar i maraton. I grimma och täcken har jag blått, inte baby blå. Annars så passar fuxar i grönt oxå även jordfärger tycker jag!
fuxar är jättefina i grönt, typ olivgrön…
Jag använder alltmöjligt till min skimmel och min svarta, dom passar i det mesta.
Rödskimmeln har jag ännu inte hittat den perfekta färgen än och brunskimmeln har svart

okej! går det bra för er att hitta grejer i dessa färger? Jag tycker det verkar svårt :p
jag har funderat på att ha grönt till honom också fast det går ju som det går han har en grön grimma å en grön vojlock (han rids typ aldrig^^,) jag skulle vilja kasta ut alla hans grejer å bara köpa nytt i samma färger, men dt känns ju lite dumt att lägga undan fullt dugliga och relativt nya täcken´, å dessutom har han ju nästan sjutusen grimmor redan ^^,

Jag har mest gröna saker till mitt fuxsto, men det brukar bli lite saker i rosa med! Min fuxvalack har nästan bara blåa saker. Men han passar väldigt bra i rött också.
Min 4-åriga dotter bestämde raskt att Terri (svart) skulle ha så mycket rosa som möjligt…men det ska helst Flora också ha (fux)…
Ibland får man se förbi färger bara…

En fux med rosa
och en fux som har ljusgrönt samt en svart som just nu klär i hallonrött!!

Vi har olika färger till varje häst, så vet alla vems grejer som är till vem! :)
Dante II, skimmel, blått
L.A. Casper, skimmel, lila
Melissa, fux ljus man & svans, grönt
Joline, svart, svart & guld
Baronessan, brun, gult
My Sweet Love, fux, ljusblått
Wiolina, gulbrun, rött
På fotot L.A. Casper & Mikael

Mina ponnyer har olika färger på sina borstar, men utöver det har de ingen "egen" färg. Jag föredrar lite omväxling och byter grimmor rätt frekvent när de blir smutsiga och ska tvättas. Däremot kör jag "färgtema", så alla ponnyer har grimmor som går i samma färg. Det innebär att jag har en uppsättning om minst 5 st i varje färg… Vadå prylgalen? 
Övrig utrustning varierar oxå. Föredrar mörkare färger och har lite svårt för allt lila-rosa-turkost-babyblått som producenterna envisas med att ta fram shetlandsutrustning i…

"Champion Karlstad" - det var nåt nytt! 
vinrött är fint till svarta och den färgen är ju ganska diskret om man jämför med ljusrosa, ljusblå mm mm
Som läderfärg använder jag mest, london, ljusbrun, natur… ja ni förstår

Har en rödblack herre med vit man och svans och det mesta går i blått(och blå-gult, gillar dom svenska färgerna=)), men har även börjat med en del svart på typ skydd å däckelunderlägg, riktigt snyggt. Men allra snyggast tycker jag är Smiggos tävlingstäcke som är marinblått med gul passpoal och hans och mitt namn står skrivet på varsin sida i gult med. Ska se om jag kan hitta nån bild. Sen har jag ju Socker med som är fux med vit man å svans…men vi har inte riktigt bestämt oss för färg än så de blir lite blandat, men hon ä oxå fin i blå-gult! Här har hon ett blått och rött täcke som ni ser.

Våra tävlingshästar har ju olika färger
Dee-Dee rödskäck har blåvit brösta, blåvitt seleunderlägg (även lite svart) blå huva som dämpar ljud.
Jasmin konstantskimmel har röd vit brösta, röd , vitt ( även lite svart ) sele underlägg.
Ijor(brun russ) har grön vit brösta, grön vit /även h´är lite svart på sele underlägg.
Vi har 3 russ till som vi ska bestämma färger till den ena av dem kommer att få gult i allafall , sen får jag se

Roligt att läsa att fler har egna färger till sina hästar. Jag har trott att jag är lite konstig. Många har ju en viss färg på täcken och vojlockar men sällan på borstar och annat små plock.
Black Birk, shettis, svart har rött på sina saker.
Chirak, russ, fux har blått.
Poffi, russ, brun har rosa och lila.

Hmm jag har mest mörkgröna och röda saketr till Fiona som är svart , men även några mörklila/svarta. 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

När jag var barn/tonåring hade jag alltid en speciell färg till mina hästar. Nu har jag alla möjliga färger, det blir så att man får en del och köper det som är snyggt. Fast jag blandar aldrig färgerna, det ska se snyggt och prydligt ut även till vardags.