Körsele
Någon som har någon erfarenhet av denna sele? Vad är det för kvalite? Jag ska bara ha en sele för hobby körning. Men ej bara lunka runt på vägarna. men jag kommer alltså inte tävla, så någon typ av maraton körning blir det inte.
Väldigt tacksam för svar
För senaste info om min lilla skrutt Pockis besök min Blogg
Den är jag också inne på att köpa. Har pratat med Sonja här på forumet om den och hon säger att det är en helt ok sele. Sonja är jätte duktig på det här med körning.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

# 0, 2 Den SER helt ok ut. Kvaliteten vet man ju inget om. Det är ju ett fantastiskt pris. Det finns säkert någon här som har erfarenhet av selen "på riktigt". Undrar om jag inte läst det i ngn annan tråd? Ska du använda selen mkt så hade jag nog satsat på en lite bättre. Ideals selar som du kan köpa på bl a Börjes eller selar.se verkar mkt prisvärda o helt ok i kvaliteten. Har känt på dem några gånger o vet många som är nöjda med sina. Lycka till! /Sonja
Precis som Sonja skriver så skulle jag satsa på en Ideal istället, de är dyrare men mycket bättre. Jag är supernöjd med min, köpte en Pfiff från Equilex först som jag bara använde ett par veckor innan jag ledsnade och sålde den och köpte en från Ideal. Pfiff-selen gled och skavde och en "grön" körponny hade nog reagerat på det.

#0 Jag köpte den hobbyselen fån equilex! Å ja tycker den fungerade bra om man vill köra hemma å så å kanske lite lättare tävling! Men när priset är så lågt så är det ju kvalitén som dras ner. Sen fick ja även skicka iväg min baksele för den var väl anpassad till en ardenner eller så:p
Men som sagt till hobbykörning hemma duger den:) Men för min del satsar vi på en ideal snart:D

jag har den selen nu:P köpte den av maliiin och jag tycker den är jättebra. jag har min till en stor shettis (ca110-115cm) men jag tror det är stl ponny på den…
stämmer inte det maliiin?
men som sagt jag e helnöjd med den
Min pfiffsele köpte jag i strl. Minishetland, och den (förutom huvudlaget) passar bra till min standardshetland OCH till min lilla B-ponnywelsh. Precis som Hanna skriver rör sig skackelhållarna så att däckeln ser skavd och ful ut. Ett bra och billigt sele till träning hemma! Jag lämnade in tömmarna till sadelmakare och beskar dem en halv cm smalare. Huvudlaget har tyvärr fast nosgrimma och ser lite klumpigt ut.
Bilden visar Minishettissele från Pfiff. (Det är en B-ponny)

#6 Jo Sanna visst stämmer det att det är en ponny:)
finns det ngn som har en bild på den brun/svarta modellen? Det var ju samma bild på alla 
Bara en fråga Ulrika: varför har du inte fäst bakselen i skakelöglan?
Marie

Om man ogillar att däckeln blir lite skavd av skakelöglan så är det ett enkelt ingrepp (för en själv eller en skomakare/sadelmakare) att sy en hälla på däckeln, som remmen som skakelöglan sitter i kan träs igenom. Då sitter remmen stadigare och skaver inte. Men hällan får inte sättas för långt ner, för då kommer den i vägen för draglinorna. (Särskilt om svängeln sitter i samma höjd som skaklarna.)
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#11 Detta hjälpte inte på min förra sele, den låg riktigt dåligt och drog/skavde trots en extra rem/hälla.

#8 hade för mig om det ja haha
#10 Jo, det är en unghäst jag kör in på bilden. Ville att bakselet skulle sitta riktigt löst till en början. Har nu köpt längre stroppar till bakselet att fästa i skackelöglorna.
Tack! Då förstår jag. Himla söt och trevlig ponny! Welsh?
#7 Passade den selen på dina minis oxå?
#17 Den selen har jag. Den har jag när jag tävlar med min minishettis i derssyr, precision och maraton. Jag tycker inte den blir sliten så mycket och jag använder den i stort sett varje dag. Mne jag är noga med att torka av den efter jag har kört så den alltid är fräsch. Jag är hyfsat nöjd med det för det priset. Men bakselen var för stor så den har man fått sytt om. Mne den bästa selen är nog idealen men då blir den dyrare. Men detta är en hyffsad sele för det priset.

Jag TROR jag har bestämt mig för att köpa en nylonsele och polypads underlägg till Joystick i väntan på att han vuxit till sig och har vuxit klart
Då blir de en ideal sele till honom också.
Har Ideals maratonsele till Krutrök och är SUPERNÖJD med den..
Polypads under däckeln och bröstan spar mycket arbete
Anna-Carin
#15 Tack! Ja, det är en liten Welsh på 115 cm.
#16 Stämmer, det selet som welshen har på sig är i strl minishetland. Det medföljande huvudlaget passar dock inte.