Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 2186 ggr
sanne
0

OT. Hjälp !! va är det för orm ???

Har precis hämtat barnen o när vi åker hem hittar vi en lång svart/grå orm med gula fläckar bakom huvudet !!!! någon som vågar sig på o säga vad det kan vara för sort ?! känns så där kul när barnen är ute o leker i skogen…

JennyR
0

Det är en snok.

sanne
0

tack Jenny, då lugnar du mig lite ivf… men fy va jag tycker det är otäckt med ormar, vi har inte sett en ända på 5år o nu denna o en halv förra veckan… (kattmat…)

Miija
0

Snok.

[Billan]
0

Snok, den ska man vara rädd om.

sanne
0

ja då, jag körde inte på den, den slingrade iväg, men skogskatten låg på lur.. det kan jag ju inte styra ..sen att jag inte tycker om dem är en annan sak..

Ellinor Johansson
0

Har du en hussnok slipper du mössen

Stall-Stjarna
0

Det är vattensnoken som har gula fläckar bakom huvudet.

Den är helt ofarlig, kan inte ens bita igenom människohud… har MÅNGA såna här…

[Billan]
0

Vattensnok ? Här har våra snokar stora gula fläckar på huvudet. Närmaste vatten är en kilometer bort.

Jag har fött upp snokar i akvariet några år och ungarna har stora gula fläckar redan fråm födelsen.

ThiffannyJ
0

Sprang på en sån för någon månad sen. Kollade upp på internet och såg att det var en helt ofarlig snok, men jag är ändå lite rädd för den, gillar inte ormar…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

JMax
0

Jag tror jag föredrar mössen framför hussnoken!Cool

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ahnna
0

Hmm… Här har jag bara sett huggorm… *suck*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

sanne
0

#10 håller me dig !!

RebeckaSvensson
0

Slipper man mössen om man har en snok, då vill jag ha snokar här. Undrar bara vart jag ska hitta dem…

sanne
0

haha du får gärna komma upp o hämta här !!!! jag kan ta mössen.. vi har ju en "råtthund" han är mer effektiv än katterna..

RebeckaSvensson
0

#14 Jag kommer! Vad som helst i djurväg kan jag i princip tänka mig, bara jag slipper råttor, möss och sorkar.

polgara
0

#15 råttor, möss o sork är ju oxå djurGlad

Men jag håller med, vissa djur är äckligare än andra. Jag avskyr syrsor o det matar vi ödlorna med här hemma hos oss, blääääääääääääää

Stall-Stjarna
0

8# Den HETER vattensnok, det betyder inte att den bara bor i vatten Förvånad

Ellinor Johansson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rebecka du som bor i Skåne varför har du inte en Dansk/Svensk gårdshund? Jag kan lova dig att hela gården är fri från ohyra(möss råttor och sork)

sanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en sån himla bra bild !!! vår lilla Vibbe tar ju oxå den sortens djur.. klart du ska ha en sån Rebecka !!

Ellinor Johansson
0

# 19 Du får lär Vibbe ta ormar. Har du otur tar i dem i huset med det är smällar man få ta.Cool

sanne
0

#20 usch nej… säg inte så, jag blev totalt livrädd o kallsvettig efter att ha sett den idag, och då satt jag i bilen !

RebeckaSvensson
0

#16 Nja, skadedjur.

#18 och 19 Tror vi håller oss till en modell större i hundväg. Häftig bild, Ellinor!

polgara
0

Då ska inte du komma o besöka mig ute i stallet, har en hel snokbo ute på gödselstacken

Anna-Karin
0

#21 Vi har snoken Sune (över 1 meter lång) här hemma som ligger och solar i gödselstacken… jag tycker inte om han… han är inte heller så gullig när han kommer in i stallet… som tur är har jag igelkotten Kotta som oxå bor här… jag har inte sett Sune på ett tag. Hm… Flört

polgara
0

Ahaaaaaaaaaa det är därför vi har så gott om igelkottar

Maria-
0

# och katter

Maria-
0

# 26 var svar till inlägg 18

Gosa
0

#24 Skojjar du eller???

Har du en snok på en meter i gödselstacken?! Det hade jag ALDRIG gått med på… den hade jag skickat maken på att ta väck… Annars hade jag ALDRIG vågat mocka….

Jag upptäckte dock mindre trevlig "gäst" här idag. Tittade som hastigast ut genom köksfönstret mot ladugårdsbacken och plötsligt springer en vuxen iller rakt över gårdsplan… Nu har Magnus gillrat två fällor i stallet så jag hoppas dom blir fångade snart. Är ju livrädd att illrarna ska gå på mina älskade kaniner. Förvånad

RebeckaSvensson
0

#28 Otrevliga odjur de där illrarna. Hoppas ni får tag på den snabbt. En iller tog våra allra första kaniner, fastän jag inte var många år då kommer jag aldrig att glömma synen som mötte mig när jag kom ut den morgonen och hittade våra stackars kaniner.

Gosa
0

#Åh fyy vad hemskt… jag hoppas verkligen att jag slipper den synen… Jag har ju ganska många avelsdjur av mina kaniner där det ligger mycket arbete bakom för att få fram bra och utställda individer…. nästan så jag skulle vilja plocka in alla kaniner inomhus, man var sjutton skulle jag göra av dom???

VeronicaP
0

Jag gillar varken ormar eller möss , men som tur är så verka våra katter vara duktiga på att ta möss då jag aldrig ser några :-)

Snok har jag aldrig sett här så det slipper vi väl.

Men uppe i stugan finns det gott om ormar , ser nästan varje år huggormar när vi är där och fridlysta är de äckliga djuren med hm

Hanna-D
0

#15 Vi tycker lika om skadedjuren ser jag, har gärna ett gäng snokar här om jag slipper möss och råttor. Katterna gör iofs ett bra jobb men för att gardera mig kan jag tänka mig ett gäng snokar Flört

#24 Skrattande

Ellinor Johansson
0

Jag vill också ha en snok!

# 24 Kan du inte skaffa en fru till Sune och börja föda upp snokar till behövande uppfödare?

[Billan]
0

Snok, vatten eller vanlig snok är benämningen på vår snok.

Vi har också en snok som har bott här lika länge som vi har, den är jätte stor och mer än 25 år gammal. En sommar hade katterna gett sig på den så den blev skadad, så vi fick ta in den och vårda den. Fick värma den i ungnen så den kom i gång igen och blev pigg, därefter släpptes den ut igen och vi har sett den många gånger efter det också.

# 33

Kanske kan jag fixa ett par snokar till er nästa vår när man hittar äggen i dyngstacken, då man kan kläcka några.

balotte
0

Vi har också illrar här, hellre snok än iller. Grannens katt blev ihjälbiten av en iller, ilskna rovdjur dom där.

shettis-j
0

När jag nu läser om alla snokar kommer jag att tänka på den snok vi hade vid torpet när jag var liten… Han eller hon bodde under trappen och gick in i sitt bo genom ett litet hål ca. 1 meter upp från marken, reste sig alltså mot väggen så att han bara stod på svansspetsen - helfränt. Han gick ut på morgonen exakt kl. 6 och kom hem igen kl. 18. Tyvärr hade vi en massa huggormar oxå.

Lycka till med snokuppfödningen!!

Stall-Stjarna
0

Vattensnokarna lägger ofta sina ägg i just gödselstackar för värmens skull o det är vanligt att snoken blir upp till ca 120cm lång! Jag fattade inte alls varför jag hade sååå många ormar här tills jag hittade alla äggskal i gödselstacken när grävmaskinen var här o hämta gödsel…

Däremot har jag inte sett en enda huggorm *pust!* så mina snokar får stanna kvar men en gång ringlade en in i stallet o den fick jag putta ut igen med hjälp av kvasten då jag gärna inte tar i dom…

Ellinor Johansson
0

#34 Ska komma med resten av familjen, tyvärr tror inte de är så positiva…..

Miija
0

Trådkap.

Om man nu skulle vilja slippa snokar i stacken…Oskyldig…finns det något man kan lägga ut där som de inte tycker om?

[Anna-N]
0

#39: Kalk

Miija
0

#40          Vad bra!  Tack! Skrattande

zettan
0

#34 Ormstek undra om de är gott Flört.

Ska ni starta upp snokuppfödning? Hua jag hatar när dom slingrar omkring

Maliiin
0

Gah! Ja sitter ju här å ryser när ja läser om dessa vidriga ormar!! Ja som flyger i luften bara de kommer en spindel å kryper! Då kan ni ju tänka er vad som händer om de kommer en ormFlört

giffan
0

Det bästa sättet att bli av med snokarna är att samla dem i en hink och köra iväg dem en bra bit från gården till ett lämpligare ställe. El skaffa igelkottar.

Annars är ju snoken en fredlig orm.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Milla
0

Jag vill gärna ha ett dussin! Vi har ju RÅTTOR här och det blir inte bra för hästarna får inte lov att bo inne och jag vägrar gå ner till stallet.

Så ni som vill bli av med era snokar skicka dom omgående till Saxtorp!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

#45 Jag vill också ha! Bara tanken på att här kan finnas sådana äckliga odjur (och det gör det för jag har sett dem halvätna när katterna så snällt lägger upp dem lite överallt) gör att jag vill gardera mig på alla möjliga sätt. Kanske skaffa både snokar och dansk/svensk gårdshund..?