Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 585 ggr
polgara
0

God morgon!!! 5 Sept-08

Idag har jag åkt moppe till stallet, för kopplingen gick söner på min bil igår. Hästarna är utsläppta o stallet får stå omockat tills i eftermiddag.

Bilen ska jag försöka få in till verkstan så jag har nått att åka i, grabben är inte så pigg på o låna ut sin kära moped i flera timmar, medans mamma är i stallet. Tur jag kan ta gubbens bil i eftermiddag i värsta fall

Ska hämta spån idag oxå

Ha en bra dag allihop

Miija
0

En dag med solsken, så skönt.

Annars är det mest tragik med det mesta…

Tänker på Veronica idag som fått skicka Mysan till Trappalanda.Gråter

Stall-Stjarna
0

God förmiddag=)

Brr, ösregn idag med… trist! Idag fick hästarna komma ut extra tidigt redan kl 5.30, de stod o titta på mig när jag kom o undra nog vad jag gjorde där då?! hehe… Men med sjuka barn så var jag "tvungen" att släppa ut innan gubben åkte till jobbet så annars får de frukost vid den tiden o kommer ut vid 8 när jag lämnat barnen på dagis…

Har hittat ett ställe som säljer fleece täcke i stl 65cm o 75cm  oxå så nu ska det "shoppas" till min minsting "Nisse" =) 

Hittar ju nästan aldrig nåt till han som inte är jätte dyrt annars…

Ha en trevlig dag!!!!Skrattande

zettan
0

God morgon

Här har man gjort stallet och kollat till alla hästarna på morgonen. Pussat på dom underbara Vipke fölen måste man ju göra på morgonen också. Så de har jag gjortKyss
Idag blir det till att jobba med hingstarna samt att tvätta dom inför morgondagens premiering. Är nästan lite nervös även fast det inte är mina hingstar. men jag ska putsa på dom så mkt jag kan idag för att de ska blänka i morgon.

Hoppas alla får en bra dag. för de ska jag ha bland hästarna

VeronicaP
0

God middag idag har jag varit på bilskolan och kört lastil för första gången *ler* har ju iof kört hemma lite granna men våran är ju bara 5 växlad här kan man säga finns 12 växlar hm . Men det gick bra jag körde inte ner en enda skylt eller över någon cyklist så jag klarade mig denna gången i alla fall.

Ska snart in till stan igen och handla till mellan pojken som fyller år på måndag är ju inte hemma på hela helgen så jag får ta och fixa det idag .

Ninnii
0

God eftermiddag! fick samtal från poolen idag och ska in och jobba kväll. Har ju bara jobbat natt i sommar så det var länge sedan jag var innne kväll. Mne det ska väl gå bra hoppas jag. Det blir inte så mycket häst göra idag då. Men jag har mockat och får väl borsta Bill i kväll när jag kommer hem. I morgon åker min sambo till Mallorca i en vecka med 3 andra gubbar och ska ha semester. varje år, dan innan nyårsafton så träffas dom och festar, de har sparat pengar i 10 år för att kunna åka. Så nu hade de fått ihop pengar så de kan sticka i väg en vecka. Kul för dom. Jag och Matilda är ensamma och jag tycker inte om det när det är natt och vara själv. Men men vi överlever väl.

Ha en bra dag!

Stall-Stjarna
0

4# Det blir några extra växlar att hålla koll på ;-) Tur att man inte behöver använda alla speciellt ofta… =)

Ninnii
0

#2 Vart hittar man sådana små täcken?

Stall-Stjarna
0

7# Jag hitta på www.ponnyprakt.se

VeronicaP
0

#6 Ja det blir ju det och köra i stan med en massa fjontar ivägen ;-)

Ninnii
0

#8 Det var ju inte så dyra täcken

Stall-Stjarna
0

9# Har du precis börjat på C-kortet?

10# Nä, de fleece som visserligen bara fanns i rosa el ljusblått kosta ju ca 220kr det är det billigaste jag hittat om man ska så liten stl… blev positivt övveraskad =)