gymnasium??
Om ungefär ett halvår så ska jag välja till gymnasiet och jag vill välja en linje där man kör .. det ska vara precionskörning och lite teräng körning också kanske.. där man helst ska kunna ta med sej egen häst och köra med .. vet ni ngt bra gymnasium i Västra Götaland som verkar bra??
Bomba med kommertarer x D

då har jag Gymnasiet för dig fast kan va en bit att ta sig dit.
Berga Naturbruksgymnasium i stockholm har RIKS intag till nästa höst som det ser ut nu. ifall du har lång resväg finns det internat. + att du får ha med egen häst, samt att du kan få ha med den på Dina körlektioner.
Bergas körutbildning är både precision, marathon, dressyr och skogskörning.
Du har även Dingles naturbruksskola och nuntorps naturbrukskola. Lycka till med valet av skola.

Har du kollar med Uddetorpsskolan i Skara? Ridning har de men vet inte om de har körning.

Det finns väl ett i Sätila också? Kommer inte på vad det heter.

Jag kom på det, Naturbruksgymnasiet Strömma heter det 

Naturbruksgymnasiet i Svenljunga har bra körinstruktörer, 1-2:a året kör man mest i skogen med diverse redskap oet ch 3.e året får man köra med olika finvagnar i ridhus och paddock! men det är inteenbart körning utan även ridning.
Vet även stallplats i närheten om du hamnar där.

I tidningen Bohusläningen stod det om Thomas Sjöberg idag. Han är lärare i körning på Dingle och tävlar i enbet (dressyr, maraton och precision) och tillhör världseliten! Han har tagit två raka SM-guld, och nu den 27-31 aug. ska han ner till Polen och tävla i VM står det att läsa.
På Dingle finns inackordering och möjlighet att ha med egen häst. Vår äldsta dotter gick där för ett antal år sedan och trivdes mycket bra.
Naturbruksgymnasiet Nuntorp finns också.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Där finns länkar till alla skolorna, du kan också söka på specialinriktning.
Vet att Tenhult (utanför Huskvarna/Jönköping) har naturbruksgymnasium med hästar, men om de har så mycket körning vet jag inte.
Jag gick hästskötarkursen på Strömsholm (som ju ligger mellan Eskilstuna och Västerås) och där hade vi körning 3 dagar i veckan, men hur mycket körning det är på gymnasieutbildningen vet jag inte.
Har inte Vången någon utbildning?
Lycka till :o)!
Kvinnersta (Örebro) har hästhållning med inriktning körning
Det var den enda jag fick träff på när jag sökte på naturbruk.se

#6 Jag förstår att du menar hos mig ;-) och det finns säkert plats här! Du har ju gått där!
Känner en tjej som började på Svenljunga nu… ska ta reda på mer vad hon tycker så här i början om du vill förstås. Det är ett fint gymnasium. Synd att det inte fanns när jag skulle välja, eller jo det fanns men då var det bara skogsgymnasie!
Lycka till med ditt val.
Jag undrar om inte Yngve Käll hjälper till med körträning på Uddetorp, han är parkusk på mycket hög nivå. De hade körning för ett par år sedan, det vet jag. Men de har säkert det nu med. Det finns boende och det finns stall plats runt om kring!
Taack för alla svar ska kolla på alla och se :D
Satt och tittade noga och jag fastnade mest för Naturbruksgymnasiet i Svenljunga verkar toppen och inte så långt därifrån jag bor och jag kan ha hästen där eller i ett stall en bit bort :)
Tack #6 för förslaget :D