HP - Värnamo 2008 - Katalog
Dessa shetlandsponnyhingstar är anmälda till avelsvärderingen i Värnamo den 6 september.
TVÅÅRIGA HINGSTAR
1. Björknäs Signature
e. Dirk v.d. Achterdijk
u. Björknäs Sara
2. Ekstrands Hiawatha
e. Robijn v.St. Polderzicht
u. Dalsgårds Corina
3. Hippotekets Hocus Pokus
e. Röding
u. Hippotekets Cocos
4. Hob Nob's Gooh
e. Chicago v.h. Woudal
u. Almnäs Gardenia
5. Junibackens Picasso
e. Jolly Roger of Marshwood
u. Lavendel
6. Knytte's Plopp
e. Östertorps Opus
u. Knytte' Rödluvan
7. Kronblads High-Fi
e. Almnäs Hi-Fi
u. Birchwood Honey Pot
8. Laban KL
e. Son of Gold
u. Filippa J
9. Lins KL
e. Son of Gold
u. Hanna
10. Minettes Milou
e. Lucky Look
u. Minette
11. Sandbackas Paul Newman
e. Sirehill Golden Cracker
u. Pearl v't. Heut
12. Sandbackas Gary Cooper
e. Alfons
u. Sandbackas Gill
13. Tangils Tyfon
e. Dalsgårds Favorit
u. Dalsgårds Danija
14. Yaght v.d. Belschuur
e. No Fear v.d. Römer
u. Gwendolyn LMN
15. Zavarock af Jäboruder
e. Harm v. Keizershof
u. Lenij v.d. Fontein
16. Zenith af Jäboruder
e. Komeet v.d. Amstelhof
u. Gonda v Valburg
TREÅRIGA HINGSTAR
17. Boss of Northstar
e. Unst of Brindister
u. Birling Rhapsody
18. Dalsgårds Kasanova
e. Django v.d. Römer
u. Helma v.d. Velner
19. Dalsgårds Komet
e. Robijn v.St. Polderzicht
u. Dalsgårds Estelle
20. Drängstugans Bohem
e. Touch of Gold
u. Skäpperöds Urania
21. Emanuel
e. Son of Gold
u. Emma
22. Goopy
e. Kompis Roderick
u. Gammy
23. Helios
e. Son of Gold
u. Birchwood Bouquet
24. Humledals Lyndon Bayers
e. Humledals Tie Domi
u. Furunäs Paulette
25. Jaguar
e. Nocturne af Jäboruder
u. Jouke v.d. Bolster
26. Kålkulla Under
e. Kaktus
u. Kålkulla Undra
27. Lakrisal av Paradiset
e. Roson
u. Miss Felizia
28. Lilla Amigo
e. Ytterhalls Mistral
u. Lilla My
29. Noah
e. Kompis Roderick
u. Nadia
30. Slättens Merlin
e. Slättens Madgic II
u. Almnäs Erotica
31. Spektras Kaspian
e. Kerswell Sorcerer
u. Kiri v Snepke
32. Älvåsens Viking
e. Bravo v. Spuitjesdom
u. Almnäs Verry
FYRAÅRIGA OCH ÄLDRE HINGSTAR
33. Kronblads Pommac
e. Skogheims Allright
u. Birchwood Honey Pot
34. Happy Zorry
e. Back To Square One
u. Lundabo Happiness
35. Zidro
e. Teddy Boy of Longacre
u. Zickan
36. Robin v.h. Roerdal
e. Acquit v. Spuitjesdom
u. Brenda v.h. Roerdal
37. Sandbackas Moritz
e. Gamlingay Midas
u. Mimmie
38. Baxton
e. Castor v. Bunswaard
u. Almnäs Tippie
39. Peterke v. Ottersum
e. Harley v.d. Nijkampshoeve
u. HighBorn of Duke Stable
40. Jikas Aussie
e. Jakobin
u. Jikas Goolbury
41. Skäpperöds Bugatti
e. Skäpperöds Sofokles
u. Helianthus v. Spuitjesdom
INTERNATIONELLT GODKÄNDA HINGSTAR
42. Hurry Up of Eastland
e. Helwin of Transy
u. Rose Star of Thanet
43. Lucky Win v. Wegdam
e. Vorden Buddleia
u. Doriana v. Wegdam
44. Mikko af Nörvang
e. Waulkmill Shian
u. Mona-Lisa av Nörvang
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

ååå vad spännadne många fina hästar som ska visas 

Lycka till alla som skall visa! 

Oj va så många hingstar va spännande…
Vill skicka ett "extra" lycka till åt gonkan & slättens merlin håller tummarna för er de vet du 
Äen ett stort lycka till till alla andra också så klart 
Bedömningen startar redan kl 9 på morgonen och jag kan inte påstå att jag ser fram emot att ha tredje ponnyn i ringen… *gäsp* Det blir till att kliva upp före kråkorna…
Jag visar min lille HocusPocus (som ska vara ihopskrivet, det har skrivits fel i katalogen) mest för min egen själsfrids skull. Jag tycker han har utvecklats bra, men tror egentligen inte att han räcker till. Blir givetvis glad om jag blir överbevisad om den saken
, men annars kan jag ju kastrera med gott samvete och inte behöva fundera i framtiden på om jag gjort rätt eller fel…

Visar ju lite senare , men tror att syrran ska åka med mig och hon vill ju titta på Hiawatha kan jag tänka mig så vi får åka tidigt också
Då får ni hålla alla tummar, det är allt bra pirrigt. Jag sa när Jack visades att aldrig mer att jag skulle utsätta mig för den pärsen, men men nu är vi där igen. Vi håller tummarna för dig.
Amor vincit omnia 

#6 Klar vi håller tummarna , han är så fin Hiawatha :-) Tack så mycket det kan nog behövas *S*

#4. Jag har lite svårt att förstå ett en hingsts öde skall avgöras redan som 2,5 åring
.

Jag är super glad om vår 2.5åring får bra bedömning o någorlunda bra poäng. då kommer han sparas något/några år till.. men får han 33p så känns det inte som det är någon ide att spara honom som hingst ivf. Men jag kommer inte göra något förhastat med honom.

Jag hoppas verkligen att jag och "Polgara" kommer iväg och får se alla dessa fina hingstar.
#8 - Vilken tur att vi är olika.
Jag ser inget självändamål i att min ponny ska bli en godkänd hingst. OM min egen bedömning är bra nog så räcker han inte till och kommer inte heller göra det efter 2 år på tillväxt. Har jag dömt honom för hårt så blir jag överbevisad där, annars kommer jag kunna kastrera med gott samvete och sälja till min kompis som försökt få köpa honom sen han var ett år…
# 8 Även om dom inte blir godkända som 2-åringar så brukar väl nämnden ge en hint om huruvida det är lönt att spara på dom eller inte, så det är väl utmärkt att möjligheten finns att visa dom så tidigt!
En hingst som inte blir godkänd som 2-åring kan ju mycket väl utvecklas åt rätt håll och bli godkänd senare, precis som du säger, men säger nämnden att det int eär ett hingstämne så litar jag på det oavsett vilken ålder det är på den som visas.

Puttar denna också - bara 3 dagar kvar!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Jag kommer inte iväg som publik
.

Funderar på att åka och titta, kan något tala om hur jag hittar dit?
#15 - sök vägbeskrivning till Sörsjö ridcenter i Värnamo på hitta.se
Jag minns inte vad det står på skyltarna, men om du kör rv 27 så ska du följa den uppför den långa backen söder om Värnamo och när du precis kommit uppför backen så borde det vara skyltat mot sörsjö vid avfarten där. Sväng av och följ skylt mot sörsjö så ligger ridskolan en bit in på vägen.

Jag håller verkligen tummarna för Hiawatha. Han är så myyyysig… är min älskling fortfarande..
Så vi syns i Värnamo..

Lycka till nu i morgon, allihop!
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
Det är snart dags att gå ut och plocka in den lille huliganen för ett ordentligt bad och besök hos frisören… Lite trist bara att lekkamraten lyckats gnaga bort en del av manen i sommar, men det får man ta. Det är ju inte manen som är avgörande, hoppas jag.

#19 Har du inte börjat tvätta din pålle än 
Jag är klar med mina grabbar
, helt otroligt att jag är färdig såhär tidigt, inte ovanligt att man står till sena kvällen.

Vi är också färdiga nu, men det är helt och hållet tack vare Sandra
Dessvärre blir inte Robin vh Roerdal med. Han är halt.
Så nu har vi kvällen fri för att gratta Robin som fyller 20 år idag
hm jag hittar inte viking i hagen, han måste ha rymt 
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Finns det fler som är strukna som vi vet om nu?

Lycka till i morgon!
Fotografera nu riktigt mycket och maila gärna bilderna till mig, så kan jag lägga ut dem i en resultatartikel.
Hmm, där sa du något, ladda batteriet till kameran skrivs på komihåglistan….
Fast det blir nog bara bilder på min egen pålle, om ens det. 
Önskar alla lycka till i morgon ! 
#20 - njäe, jag brukar gå ut på kvällen och bada pållarna, när jag kan göra det i lugn och ro utan att behöva hålla koll på barnen samtidigt. Maken kommer strax hem från jobbet så snaaart är det dags.

Ja som sagt hingstarna från Jäboruder är klara sen tidigare. De gick undan att bada idag. Men de är tack vare snälla hästar. Även fast jag var lika blöt som hästarna när jag var klar
. Lycka nu till alla i morgon
Jag säger här och nu Lycka till alla i morgon! Jag misstänker att jag inte kommer varken se eller höra någon i morgon.

Vi önskar oxå alla Lycka Till redan idag eftersom det verkar som om en del kanske inte är mottagliga alls i morgon….
Men vi kommer att vara där och hålla tummarna för er alla!
När börjar det? Vi har en bit att åka och vill inte gärna missa någon.

Lycka till nu alla imorgon,håller en extra tumme för Viking,är lite svag för dessa Bravo barn.

#30 Vad roligt att ni kommer.
Det börjar kl. 9.00
Vi ses 

#32 Tack, då blir det att ställa klockan på halv fem.
Ja, hingstpremieringen e ju nå´t alldeles speciellt och så roligt att titta på! =o)

Lycka till i morgon alla ni som skall visa! 

#33. Jag räknar med att du fotograferar alla deltagare och skickar till mig så de kan läggas ut här
.

Hob Nob´s Gooh är struken 
Önskar alla som visar LYCKA TILL ! Lite extra till Milla & Viking samt handlern.

Önskar er ALLA ett STORT LYCKA TILL i morgon, ett litet "extra" lycka till åt milla & viking samt gonkan & merlin.

Ja Merlin står i stallet och mumsar hö nu och är faktistk riktigt nöjd, han var inte så farlig att tvätta som jag trodde utan uppförde sig bra och han var nog den snällaste hästen jag har att tofsa måste jag säga, även han har blivit av med lite man men det bjuder jag på *S* han har ju i allafall haft roligt i hagen ;-)
Men som vanligt hittar jag ju ännu mer fel på han haha .
Men det går som det går , han är ju ändå samma häst som innan :-)
Vi ses i morgon millan ;-)
Tack Carina
#39 - skönt att höra att det inte är bara min pålle som fått manen avtuggad - men det räckte i alla fall till att dela manen, även om det var på gränsen…
Jag ser fram emot morgondagen, vi ses där!

Moritz står färdig i stallet på ridcentret i Värnamo och vi sitter på Herrestads vandrarhem och dricker vin. Riktigt gott att slippa åka mitt i natten.