Tävlingen för bruksponny
Jag börjar om, hittade inte den förra tråden.
Stall Hippos i Sätila brukstävlingar den 24 augusti med start kl 10:00.
Sista anmälningsdag den 14/8.
Delta med din bruksponny i tömkörningsklasser, dressyr och precision, banhoppning barnklasser och även handlerhoppning och barnklasser i dressyr. Agility, och även riden agility (bruksridning/trail)
Det finns ett antal stallplatser och möjlighet att ställa upp husvagn och tält. Boka i god tid.
Fullständig propp finns på hemsidan:
Även 2 st Prova-På-Dagar 9 juli och 28 juli då du kan komma med ponnyn och träna på agilitybanan, eller träna tömkörning på precisionsbanan eller i paddocken.
Ring Charlotte för anmälan och frågor 0301-46222 eller maila till Sanna tostanas@hotmail.com.

synd att det är så långt bort…. :/

Vi kommer om jag får tag på en bil och transport :D
säger som #1 synd att det är så långt borta.. jag som har minst två småtjejer som säkert skulle tycka hoppningen var jättekul!

Verkar som att jag och lilltjejen kommer iväg vi också :D

Vad kul att det är flera som kommer. domaren till dressyren är inte helt klart än, men jag har fått ett kanske från en tjej som "pluggar" till msv dressyrdomare.
Välkomna!!

Vad är handlerhoppning ? Är det clear round på alla sakerna eller blir man placerad typ 1,2,3?

Handlerhoppning… Du springer jämte hästen med grimskaft som i agilityn. Utan ryttare på.
Alla placeras 1,2,3 osv, och alla får pris.

Okej det vill vi nog också vara med på då:)
3 saker vi vill vara med på va roligt :) blir nästan som shettis riks massa olika grenar :D

Jo det blev en himla massa grenar. Men Charlotte är duktig på att ordna och fixa, och föra året så funkade det kanon med två banor öppna samtidigt.

Nu är dressyrprogrammen färdiga. Samma som RKS har i sina brukstävlingar. Det är för att inte riskera att man blandar ihop programmen till RIKS, det skulle vara tråkigt.

Va bra att dressyren har kommit ut:D Har anmält Underbar till dreesyr och precitiontömkörning nu =) Kanske att han skötare ska vara med också i led dressyren :)

putt…
Det blir ett träningstillfälle till, den 28/7 för den som vill prova på agility. Passa på att träna inför riks!?

hehe nu känner jag mig lite korkad men programet för tömköningen.
Punkt 6. Bmche skritt vid M. Men hur långe ska man skritta då till C då eller ?
Första gången för mig att tävla i dressyr så är lite borta nu ;)

Ojdå, hade jag missat det.
Jag har skrivit av mer eller mindre från rks för att det ska vara samma som på andra tävlingar som finns, men det har varit en del luddigt i protokollen på deras hemsida så jag har fått ändra lite och lägga till på en del ställen. Nu är det fixat, så nu är det lättare att förstå.
De som vill ha ett "riktigt" protokoll att skriva ut hemma kan ju maila till mig - tostanas@hotmail.com - så bifogar jag i mailet. Tala om vilka protokoll det gäller.
mvh sanna

Nu fattar jag bättre :D Tack så mycket.

Puttputt.
Träning igen på måndag. Sista anmälningsdag den 14/8.
Välkomna!

En liten påminnelse.

Är det många anmälda ? =)

Har jag inte kollat än, ska skriva startlistorna den 14:e. Men det är minst 6 vuxna som jag vet om. Massor med starter i barnklasserna. Kul!

Nu har jag räknat litegrann.
Ca 25 ponnyer kommer att vara med, Starterna har jag inte räknat ihop än, men det blir ganska många iom att de flesta är med i mer än en klass.

Vad roligt att så många kommer vara med!:D
Tyvärr kanske inte Underbar kan vara med
Han har tappat en sko idag men jag hoppas att hovslgaren hinner upp i veckan!

Åå vad tråkigt
… Hoppas att din hovis hinner, du får ringa och be snällt, och säg att du ska på tävling så kommer han säkert upp och slår på skon meddetsamma.

Fick sms av hovis i morse, han kommer idag så tur jag har!!:D Då hinner vi öva mer också :)

Vad kul.
Snart kommer startlistorna ut på hemsidan, jobbar med dem ikväll.

Kommer det inte vara någon tömkörnings dressyr för seniorer ? Hittar inte den på starlistan;/

Fixat!

Blev lite rädd där ;) Who längtar kommer bli riktigt kul !:D

Ja det ska bli jättekul! Många starter i dressyrprogrammen, då vi också har fått ett par efteranmälningar, och vad jag vet så har ingen strukit sig ännu.

Okej va roligt!:D
Kommer båda tömkörningarna vara klara efter lunch? Hon som kör mig har lite bråttom hem i morgon. :(

Jodå, det blir de.

Tack för idag! Väldigt bra aragerat. Trevlig och bra domare. Nöjd med dagen våran första tömkörningstävling avklard. Jag har ingen aning om vliken placering jag fick i dressyren. Men resultat kanske kommer ut sen?
Tack igen, hoppas ni kommer ha det nästa år igen!!

Får också ta och tacka för idag! Bra arrangerat och trevlig stämning, ser fram emot nästa år 

Ja det var verkligen lyckat! Men mycket beror ju på deltagarna som kom med så fina hästar!!
Resultaten kommer om nån vecka.
Tackar för en väl arrangerad träningstävling! Väldigt skönt att få åka bort och tävla och slippa vara arrangör också 
Dessutom klämde vi ju in ett snabbt besök i Ullared och en heldag på Liseberg när vi ändå åkt så långt, det gör ju inte saken sämre *hi, hi*
/Ella & Jessica i Rappestad
Fin tävling ni hade och vädret var bra
Lite för varmt men bätre än regn. Mysigt stall 
Tråkigt bara att inte alla fik pris som jag läste eller höde att alla skulle få.

#35 Det har varit så tidigare att alla fått pris, men med över 90 starter och en låg anmälningsavgift så blir det otroligt dyrt med rosetter till alla. Så vi bestämde att alla barnen iallafall skulle få och vi äldre klarade oss med pris endast till de som faktiskt blev placerade.
mm okaj

Instämmer helt med de föregående ''skrivarna''. TACK ! för en jätte-trevlig tävlingsdag med kanonväder. Då vi är flera i familjen som tycker att det är roligt att tävla våran shettis så uppskattar vi verkligen om det går att hålla nere startavgifterna och som Sanna påpekade så räcker det att barnen får rosett/pris för sitt deltagande.
Ha nu en fortsatt riktigt skön höst !

#38 Håller med, avgiften var väldigt billig tycker jag=). Tänk på Clear rounder där får man betala 80 kr/start plus 20 kr för rosetten.
Så jag tycker ni gjorde rätt att barnen fick, för de blir så himla stolta och glada :D De som är lite äldre bryr sig inte på samma sätt.
ja sa de inte för att vara elak. Tyckte bara det var konstig och tyckte synd om en liten tjej som var ledsen över att hon inte fått något . men det borde hon fått om alla barn fick så hon kanske trodde att hon skulle få preics efter hon hade ridit.

#40 Nej det trodde vi inte heller. Du kanske tom menar min dotter, som längtade efter pris så att hon tom ville ha det innan hon ridit. Det är svårt att vänta när man inte är så stor i rocken.

Nu finns det foton att se, har slängt in dem lite hursomhelst. Stavfel och annat som upptäcks, maila gärna…

Nu har jag lagt in resultaten på hemsidan. Det är endast de placerade som står med pga datakrångel. (Telias fel, som ändå inte gör något åt ledningarna trots återkommande påringningar från oss i byn.)
hehe ja de kanske de var henne jag såg