Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1369 ggr
Milla
0

Premieringsjukan

har nu börjat spridas med enorm kraft genom hela sverige. Den började på Sollidens stuteri och spred sig ganska så snart neråt till mig och slog till med rejäl kraft i kväll och det verkar finnas fler som har insjuknat ända uppe i stockholm.

Ber alla att vidta försiktighetsåtgärder, då denna sjukdom är MYCKET smittsam och smittar via nätet.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

Otäckt virus… Vaccin? Någon?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

när jag pratade med läkaren innan i kväll så fick jag beskedet att bara ha valacker i min ägo, nä inget vaccin finns ännu utan det är bara det att man ska ha valacker som hjälper tydligen.

Cattis
0

#2 Jag tycker de är så svåra att få dräktiga bara… Cool

/Cattis

AnnaLundin
0

Jag vet inte hur det gått till, men jag tror mig vara immuniserad på något sätt… Tungan ute

Hoppas Ni andra tillfrisknar så vi ses till helgen! Skrattande

Milla
0

#3 äsch nu är du petig tycker jag

Milla
0

Så skönt för dig Anna du kanske kan ta och visa våra hingstar också så kan vi sitta här hemma och slippa se Oskyldig

AnnaLundin
0

#6 - visst, se bara till att de kommer på plats så fixar jag dem också… Cool

*halta lotta goes professional hingsthandler* Grin
(på ren svengelska)

Milla
0

#7 det kan inte bli värre. Fia kom ner haltandes här för en stund sedan, hon har blåsor på fötterna och kan knappt gå. Dumma unge springa med högklackat. Hon får stanna hemma i morgon och kurrera sina fötter Skrikandes

Jenny_Danhage
0

Om viljan att strunta i allt och dra en filt över huvudet och hoppas att det snart är måndag igen är en symptom så har den nått till norra bohuslän oxå !

AnnaLundin
0

#9 - du är nog allvarligt drabbad du också, låter det som… Flört

Hoppas det hinner gå över tills i morgon kväll!

Milla
0

#9 det är ett livsfarligt virus det här

Ahnna
0

Vill bara påpeka att syndromet kan bli kroniskt. Jag har levt med eftersvallningar av premieringssjukan sen oktober 2003, vilket yttrar sig främst som sympatinervositet när andra drabbas. Men det har också haft effekt på min förmåga att hålla mig lugn på utställningar, och ger akut andnöd precis innan poängen delas ut. Det är mycket plågsamt och innebär att man måste vidta vissa åtgärder, såsom brun papperspåse att andas i nedstoppad i bakfickan, sprayflaska med vatten att svalka ansiktet med, anti-stress-musik i bilen på vägen till OCH från allt vad premieringar och utställningar heter och en transport med mörk inredning, för att ha ett mörkt och lugnt rum att rymma in i när ångesten blir som allra mest påtaglig.

Var rädda om er på premieringarna i höst, man vet aldrig när sjukdomen slår klorna i en!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Milla
0

#12 detta var droppen nu säljs ALLA mina hästar, jag ska fortsätta med sköldpaddor iställetGuld i mun

Cattis
0

#12 Tack, nu steg ju hoppet oerhört Oskyldig

/Cattis

Ahnna
0

Sorry, ville bara varna… Det är ju lätt att tro att sjukdomen är besegrad när premieringen väl är genomförd, men så är inte alltid fallet.

www.stuteriprecious.se

Cattis
0

#15 Usch vad suddigt du skriver, jag förstår ingenting av ditt inlägg (Schhh… ) Oskyldig

/Cattis

Ahnna
0

"Too much sex makes your eyes go fuzzy" heter det ju… Hmm??? Tungan ute

www.stuteriprecious.se

Cattis
0

#17 Fortfarande lika suddigt… Förvånad

/Cattis

Milla
0

#18 men snälla har viruset satt sig på dina ögon, då är det nog mycket mycket allvarligt är jag rädd.

polgara
0

Tur att inte det viruset drabbat mig än iaf. Risken är ju stor att man drabbas med tiden

Kris_J
0

Så skönt att vara immun mot er smittaTungan ute Jag kan bara gå omkring och se er våndas, jag skrattar rått he he…

Men vem vet kanske jag inte är immun för alltidTyst

Veritas odium paretFörvånad

Milla
0

#21 nu ska du inte vara sån, du ska ju vara så där vänligt och verkligen tycka synd om oss

Cattis
0

#19 Jag vet inte vad som händer :-)

#21 Jag skall minnas detta och plocka fram när det är din tur nästa gång *flinar djävulskt*

/Cattis

Kris_J
0

#22 nej, jag är en elak typ som endast gläds åt andras olycka…. Det kan ni gott ha, jag har varit drabbad förr…så jag är så glad att slippa nu…Kanske jag kan vara lite snäll och ha med en spruta till behövande sjuklingar på lördagGuld i mun

Milla
0

nä nu känner jag mig så fruktansvärt svag så jag måste nog sluta skriva, orkar knappt få upp fingrarna över tangentbordet.

Får väl se om man är vid liv i morgon Oskyldig

Cattis
0

#24 Diskriminering! Vi som behöver på söndag då?! Skrikandes

/Cattis

Kris_J
0

#26 hm, nu blev det lite knivigt för mig….kyrkan eller Köping Oskyldig

Det är ju närmare till kyrkan…..du frestar migObestämd

Cattis
0

#27 Attans, förlåt! Skäms

/Cattis

Ahnna
0

Cattis, ta två alvedon och hör av dig imorgon om det inte blir bättre. Skrattande

www.stuteriprecious.se

Cattis
0

#29 Har tandvärk, så jag är redan "smärtstillad" :-)

/Cattis

Kris_J
0

#28 ingen fara men jag blir ju aningen sugen, men 72 mil på en söndag…. när jag skall upp och jobba på måndag och varit iväg hela lördag. Det kan ta på krafternaFörvånad

Hanna-D
0

#30 Varför är du nervös egentligen? Din hingst är ju redan godkänd Glad

VeronicaP
0

Tur att jag också har blivit immun precis som Anna ;-)

Cattis
0

#32 Han ska ju klara bruksprovet! Kan ju lägga sig ner med vagnen på, skentur genom ringen - ja vad som helst kan hända. Och så skall han ju trots allt exteriörbedömas igen. Jag kommer alltid vara nervös tror jag när hingstarna visas på ngt sätt. Usch!

/Cattis

sanne
0

Jaha tur att det inte bara är jag nu då… i morse trodde jag att jag skulle dö, hittar amssor av konstiga symtom just nu.. huaaaaaa….. Jag lever dessutom utan dataor och telefon i skogen så jag känner mig ännu mer isolerad från verkligeheten som kommer slå till stenhårt i morgon bitti !

Men alla "sjuka" människor ! LYCKA TILL i helgen.

RebeckaSvensson
0

#24 Till nästa år eller året därpå kommer du nog allt också att drabbas av den här hemska sjukan,  för jag vill inte drabbas av den rent ensam Tungan ute

Ahnna
0

Är det någon som ska åka till Köping, från Stockholm/Uppsala/Gävle, och som behöver moraliskt stöd med sig på resan för att inte falla i premieringssjukans grepp? Jag har mångårig erfarenhet av både hingstar och premieringssjuka, samt är militärt utbildad på första hjälpen och ABC/HLR.

Anyone?

www.stuteriprecious.se

Milla
0

idag är jag knappt levandes, vet inte vad som hände under natten, men nu är det liksom riktigt illa. Benen går inte att stå på och händerna bara skakar. Tur kanske att gubben kör i morgon för annars hade vi inte komit fram alls.

Miija
0

# 38    Men Milla! Det är ju inte ens lördag morgon ännu…  Tungan ute

[Anna-N]
0

#38: Oj, är det så illa! :-) Jag lever ivf, konstigt nog….

Hit har inte alls den där beryktade sjukan kommit ;-) Oskyldig

Milla
0

#39 hrmpf jag vet väl att det bara är fredag och ska det accelrera på detta viset så lär jag inte kunna stå på benen i morgon bitti.

#40 det ska du vara glad för, hur har det gått med den lille äckliga?

Miija
0

Jag kan hjälpa dig hålla pålle om det blir som jag hoppas att jag kan komma, men visa får du göra själv.Flört

Milla
0

#42 nope visar gör jag absolut inte, det sköter den halta dottern. Jag är beordad till läktarplats under hela dagen i morgon

zettan
0

Ja ha det är premieringssjukan jag har drabbats av också ser väldigt dåligtCool

hejjagheterbra
0

jag fattar inte ? :s är det ett datavirus, människo virus eller hästvirus? Skäms

IdaT
0

#45 Det är en form av scenskräck skulla jag nog påstå. så 25% sanning, 75% skämt.

Det enda botemedlet är nog vana, och åsikten "så länge jag gör mitt bästa får det gå som det går".

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

hejjagheterbra
0

aha Skäms så då är det inget farlig? :)

IdaT
0

#47 Det beror på om du tänker ställa ut/premiera häst eller inte, det är inte så kul att nästan förgås av nervositet.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

Annette
0

#48. Klart det är kul att vara nervös, annars utsatte man sig ju aldrig för det Glad.

Ahnna
0

Japp, alla som ställer ut och premierar är självplågare! Skrattande Masochister, hela gänget…

www.stuteriprecious.se

IdaT
0

#49 Kanske inte att vara nervös, men känslan när man har gjort det är obeskrivlig, jag får väl börja ställa ut Zally, för teatern blir jag inte nervös av längre, och sjunga är jag inte någon stjärna på Obestämd

Så, nu har jag lösningen, jag smittar mig själv mer permieringssjukan! Skrattande

Kris_J
0

#36 hjälp! Finns det ingen vaccination tro…jag vet nog på råd men det är inte att rekomenderaFlört

Emma-Andersson
0

Vad är det för symptom på den här sjukan?? Så man vet när den är på väg hit, men det dröjer nog tills nästa år Tyst men för att vara på säkra sidan.Skrattande

Ni som är imuna borde överge er till forskning så man kommer fram till nån bot eller vaccin. Flört

Annette
0

Jag är immun Glad. Det stavas kapade kulor Flört.

Kris_J
0

#54Skrattande

Milla
0

#54 precis det var så läkarna sa också,

#53 alla olika konstiga känslor kommer fram utan att man liksom kan hantera det, visa får problem med ögonen, andra med att benen inte längre bär en, sen finns det även springa på toa stupp i kvarten och sist men inte minst svimningskänslor Obestämd

Emma-Andersson
0

#56 ok då har jag den kroniskt Flört

mili
0

Frimärke med shetland det tror jag på!!

många fördelar…….OskyldigTål att tänkas på i såna här stunder

Milla
0

#58 DEN VAR HIMLA BRA!

Frida-E
0

Cool Vilken skön tråd, satt med ett stort leende på läpparna hela tiden när jag läste igenom allt.. Men vad hände med ordspråket "Det ska vara kul med Shetland"? Ryck upp er från den kroniska sjukdomen och visa er bara med ett STORT leende på läpparna under hela helgen så går det nog bra ändå ska ni se..! Lycka till alla! Skrattande

Ahnna
0

#60 Haha, så mycket valium finns inte…! Skrattande

www.stuteriprecious.se

Lauth
0

Känns fantastiskt bra att inte ha blivit smittad detta år =)

Kan i lugn och ro luta mig tillbaka och läsa den eminenta resultatrapporteringen som kommer senare. Det är nästan så man skulle fira med en paraplydrink Cool

VeronicaP
0

Fast jag har ju börjat nysa lite här måste vara att hästen är dammfri nu efter tvätten och att allt damm hamnade på mig i stället *S*

Cattis
0

Min premieringssjuka är botad… Jag har skadat foten idag och det har liksom tagit över alltihop. :(

/Cattis

Annette
0

#64. Nu måste vi lösa detta så att du får hjälp på söndag.

Ahnna
0

Tandvärk, skadad fot OCH premieringssjuka! Shit, Cattis, you're going under… Förvånad

www.stuteriprecious.se

Cattis
0

#66 Nope, är redan ganska mkt under… :-(

#65 Det löser sig, det gör det alltid!

/Cattis

Milla
0

Jag är botad och frisk, hur mår ni andra???

sanne
0

#68 var från i fredags kväll ganska frisk, blev bättre hela dagen igår o idag är man bara helt slut..

polgara
0

#69 Jo man brukar bli lite seg o slut efter ett envist virusOskyldig