Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 882 ggr
Mossedal
0

Siffror i webbstamboken?

Har noterat att det efter utställningar utan angivna poäng kan stå siffror typ 3-1 etc. Vad står dessa siffror för?

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

Cattis
0

Det är väl premieringsresultat?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

Är det inte efter premieringar du ser dessa siffror?

I betyder klass I, kan 3 vara åldern? Det stämmer åtminstone på vår ena ponny.

Mossedal
0

Ja nu ser jag på en ponny som var 2 år vid premiering står det 2-I och vid tre år 3-I. En annan har 3-II osv. Så det är klass alltså? Hmm, OK.

Kommer inte ihåg (det är sent nu ;-) … var går klassgränserna? Och varför kan inte poäng skrivas ut - för man får väl inte bara klass utan poäng vid premiering också? Trött och förvirrad.

Må väl,
Maria

Annette
0

Klass I = 38-50 p

Klass II = 35-37 p

Klass III = 30-34 p

Kasserad = 0-29 p

På senare år står väl poängen från stopremiering med i webstamboken? Åtminstone på mina ponnyer.

PP
0

Apropå förkortningar, så trodde jag att P stod för premiering. Men det kanske står för "Ponnyförening" eller liknande? Det står nämligen ett P vid ett resultat på min valack från en utställning i Öpaf:s regi. Han har aldrig visats på avelsvärdering.

Det står P vid resultatet från mitt stos treårspremiering oxå, men det var iof samma arrangör.

Annette
0

#5. Konstigt om samma bostav används. Mina hästars P:n betyder premiering och de lokala utställningar vi deltagit på finns inte med i webstamboken alls.

elsabritta
0

Jag fick på mitt protokoll GI. Vad betyder det ? Har försökt att hitta svaret men misslyckats

Annette
0

#7. Det är den högsta avelsvärdeklassen ditt sto kan få innan hon är avkommebedömd.

Läs mer här http://www.svehast.se/allm/2008Storegl.pdf

elsabritta
0

Tack så jättemycket för det besksdet

Mossedal
0

Tackar… nu har det klarnat :-)

Må väl,
Maria