Kom igång med din shetti, igen...
Återigen har Charlotte Dellenfalk träning hemma hos sig i Sätila, Det blir agility, tömkörningsprecision, dressyr och banhoppning. Kostnad 40 kr/häst.
Måndagen den 7/8 kl 18:00.
Ring för anmälan och vägbeskrivning. Tel 0301-46222
Vad är tömkörningsprecision?
Vart ligger Sätila?

Ponnyn tömkörs genom en bana med koner. Eller genom agilitybanan.

synd att det är så långt hemifrån mej :/ bor ju utanför stockholm… *putt*
Buhu vad synd att det e så lååångt bort 
Jag har ganska nära
Synd att stoet var halt idag annars hade jag varit jätte intresserad

Det kommer att vara en gång till i augusti, och en träningstävling senare i sommar. Kolla in "Kalender" på shetland västs hemsida.
Var du där Sanna senast? Gick det bra med Muller?

Japp! Vi var där. Han är himla duktig på agilityn, snabb och totalt orädd. Däremot så är han inte alls duktig under ryttare, då blir han jättetrög och vill helst inte alls trava. Han la sig och rullade mitt i ridningen, tur att Emma hann hoppa av. Körning är nog mera Mullers grej.
Fortfarande var vi de enda som kom farande med transport. Är inte shettisägare i väst intresserade av agility o annat bruks?
Nästa gång är den 15/8 kl 18:00 och sedan blir det träningstävling några helger efter det. Prel datum den 27/8.

#10. Det är för långt att åka för mig en vardagkväll. Jag jobbar hela dagarna.
Det är ju det där med vardagkvällar… sedan jobbar jag så oregelbundet dessutom… jag är väl nästan den som bor närmast och ändå har jag inte lyckats åka dit… 

Är ni intresserade endast av träningstävlingen så ring till Charlotte. Den ska iallafall vara en helg.
Så fort jag får reda på spikat datum så hör jag av mig, om ingen hinner före. På något sätt, för åskan tog mitt modem så jag lånar ett endast över helgerna.
Jag glömmer det där med arbetstider. Jag har hittills lyckats pussla med mina tider så att jag har kunnat åka. Nästa tisdag så är jag ledig.
Sanna! När va sista tävlingen?

Nu på söndag. Den 10:e. Start kl 10.00
Det blir inte så många, tydligen. Några har strukit sig.
Vad krävs egentligen för att få fler deltagare? Kanske bruks först och främst ska anordnas samtidigt med utställning?
jadå… bra fråga… Frågan är väl hur de gör reklam för saken? Kanske borde annonserat i Markbladet eller nåt?

Tror att hon har pratat med ganska många om detta. Många hade iaf ringt och verkat intresserade, men så kanske det krävs lite längre tids planering innan. Någon väst-del för kör- och ridklubben?
Denna tävlingen är bara en träningstävling. Hon hade idéer om flera, så det blir väl säkert fler i framtiden.