Skimlar?
Jag älskar skimmelfärgen, men tycker inte man ser så många shettisar som är skimmel. Har ni bilder på några, så skulle det vara roligt att se dem i denna tråd. 

Skriver för att hitta tillbaka till tråden. Har två grannar till vårat stall båda har varsin skimmel shettis sen har min förra ridskola haft skimmel shettisar.
Vi har två stycken skimmelshettisar borta i byn, helt vita med svarta mular båda två. Jag vet ingenting om deras stam eller om det ens är shetlandsponnyer men tjusiga är dem :)
lurvponnyn.vimeddjur.se

Aah, vad är det för stam på Ideal av friheten? Jisses vad fin! Rödskimmeln också för den delen:-)
#3 Hallå är det min lilla Hippo Moon?

Å så fina! 
#12 Ideal är E:Aniracs Behrnad U:Furunäs Isolde
han är fortfarande väldigt valpig, men förhoppningsvis ska han muskla på sig och grovna lite :O)

11# Gud vad söt *smälter direkt!* !!! 

#24 Han och MacLintock är mina "färgade" favvisar! Att båda råkar vara skimlar kanske säger en del om vad jag gillar… 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#26 Det finns det, jag har en på station i år.
Hans man når marken nu, med huvudet upprätt.
www.stuteriprecious.se
#27 Bild… älskar lång man….
är skimmelfärgen vanligare hos mini än standard?

Bilder från i juni finns här, men dels så är manen längre nu och dels så är den så tunn längst ner så den ser kortare ut på bilderna.
Och det är en mini, förstås, så den faktiska längden på manen är nog ungefär i klass med Love.
www.stuteriprecious.se
#29 jag skulle vilja påstå tvärt om, vanligare hos standard

#29 Jag har fått för mig att det är tvärt om. I alla fall avblekbara.
www.stuteriprecious.se
#26 sa vacker! Verkligen en sagohast :)

Vad elaka ni är som visar dessa underbara skimlar som är till salu! Jag har varken råd eller tid just nu men någon gång skall jag äga en vit liten sagohäst, har drömt om det i flera år nu! Och Love Spring
hur underbar får man vara?

Ojojoj så många fina skimlar!
#24 - #26 Love Spring
fick mitt hjärta att klappa lite extra….
Vi fick två konstantskimmlar på en gång, ett litet ministo som blev rödskimmel e: Zeferino och en kille som blev svartskimmel (möjligtvis brunsvartskimmel) e: Waulkmill McLintock dom är sååå söta 

#21 fiiiiina TITOL!!!
Du har PM!!
#42 fin kille :O)
Jepp han ar ganska lacker! :) och till salu, men har varken plats, tid, pengar eller hage (om jag inte vill ha folisar hehe).

#44 Inte för att JAG har råd heller, men vad kostar det mellan tummen och pekfingret att skicka en häst från din del av världen hit?
www.stuteriprecious.se
#45 hehe, du kunde inte låta bli va?!? :O)
jag hittar honom inte i webstamboken dock… är namnet felstavat??
oj då
det var ju du som bodde i australien
inte konstigt att jag inte hittade honom då
#42 vad är den visad med för poäng? Väldigt grov ??
i mina ögon är den lagom grov, jag vill ha mina lite grövre :O)

#48 Det var ju därför jag frågade vad det kostar att skicka en häst över halva världen.
Skimmeln i fråga är lite väl grov för mig, men den ser ut att vara i lite högt hull och sånt går ju faktiskt att åtgärda. Men jag tänker nog inte skicka nåt sto till Australien för betäckning, hur fin en hingst än är…

www.stuteriprecious.se
#52 vilken härlig liten karamell :O)
Mitt konstant-föl har knappt börjat skimla av… kommer inte få se den riktiga skimlingen förän nästa år tror jag.
#45 Jag har ingen aning vad det kostar, vill garna ha en ponny har med lite svensk stam men det ar bara en drom till framtiden. En ny kille fran Wells blev importerad hit forra aret, han heter Wells Highclass. Jag horde det kostade ganska mycket :( Galaxy (skimmeln) ar till salu for ungfr 8000 SEK ganska lite :(
#49 Jag vet faktist inte, han vart i skimmel klassen dar, sag inte hingst klassen. Har sa far du bla, rod eller gul som etta, 2a o 3a. Det finns inga poang system som ni har vilket jag tycker ar synd
istallet for BIS so finns det Supreme Champion. For att komma till "BIS" ringen maste du fa champion tex Champion Stallion…
Han ar i lite hogt hull men det vart damen som fick Supreme ocksa, inte skimmel men ganska vacker anda!
#54 kommer bli generad varje gång jag ser dig här inne nu, efter blundern med att du faktiskt är bosatt i australien
#55 hehe det ar okej :) det ar ju ett svenskt forum!

#57 fiiiiin kille :O)
En av våra skimmlar, Let's Try Again RS 375 som är brunskimmel. Denna bild är tagen 13 februari i år i hingstarnas hage.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Och en svartskimmel, Design To Make a Difference RS 448. Bilden är tagen efter hingstpremieringen 2006.
Delad glädje är dubbel glädje :)