"ridskola"
Hej!
Jag är en tjej som haft hästar en längre tid. Jag har ridit på ridskola, tagit travlicens och gått andra kurser. Samt ägt häst en längre tid. Så jag har ganska mycket vana, fast jag bara är 15år (16 i januari)Jag har just nu två shetlandsponnyer. De är enormt snälla båda två. Men att ha häst är inte alltid såå billigt! Jag bor i en by där det finns många hästintresserade små tjejer. Som alltid tjatar om att få rida! Så nu har jag tänkt börja med att hålla ridlektioner 2ggr i veckan för de här barnen. De är bara nybörjare, så att jag inte är utbildad ridlärare ska inte ha så stor betydelse. Men det jag undrar med er är vad ni tycker att jag kan säga för pris till de här ridsugna eleverna!
En lektion kommer vara 60min + att de får 30min teori efter varje ridpass! Ridningen är varierad! Från uteritt - Dressyr på ridbanan! Lekar, voltige och annat kul! Men anpassat efter de smås förmåga! På ridskolan som finns i vårat län kostar en ridlektion på 50min 90:- Då måste även man ha stalljour 2ggr/termin! Man får en "syssla" att göra efter varje gång osv. I barngrupperna kostar det lika mycket! Det är lika långa pass med stalljour osv, men förälder måste också leda barnet under lektionen. Det slipper de hos mig eftersom jag endast kommer ha två hästar under en lektion. Så jag ska hinna med alla på bästa sätt. På ridklubben kan de vara 10st!
Jag hadde tänkt att ta 50:- elev/gång och hålla dessa ridkurser 1 gång i veckan!
Tycker ni det är för mycket?
Och tycker ni denna idé är vettig!?
Jag har föäldrar som dtäller upp! Och jag vet att detta kräver mycket jobb, men jag är beredd på det!
Tacksam för svar!