Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 4571 ggr
Houdini
0

Sponsring & Anmälan till Piteås första...

Shetlandsutställning!

Hjälp oss att göra en minnesvärd utställning med fina priser!

Sponsra en klass med minst 100kr eller saker av minst detta värde.

Hederspriser (givetvis även till värde under denna summa) varmt välkomna.  Vill DU sponsra tex bästa mini, standard, skimmel etc Kontakta oss:

Anette 070-2497888  Jessica 070-559 04 07

Glöm inte att anmäla till Piteås första shetlandsutställning.

Anmälningstiden går ut den 5 september.

Separata miniklasser och minichampionat.

Mer info på: http://www.shetlandnord.se/

Houdini
0

*Putt*

Houdini
0

För dig som vill annonsera i Katalogen:

Katalogen är i A4 storlek

Helsida 350kr

halvsida 200kr

Kvartsida 100kr

Mejla din annons till:

anetteber@gmail.com

Houdini
0

*Putt*

Martina. N
0

putt igen

Houdini
0

Putt… 4 dagar kvar på anmälningstiden.

Houdini
0

*Putt igen*

Kom igen, 2 dagar kvar…

Maria Persson
0

Som det verkar kan jag tyvärr inte åka på Piteåutställningen

Anette visst har du läst mitt mail?

Houdini
0

Vilket mail?

Det är nog ingen annan heller från västerbotten som kommer, ingen anmäld i alla fall.

Kanske det är för långt att köra??

Trist när utställning i norrbotten har varit tydligt efterfrågad i många år.

Obestämd

Maria Persson
0

#8 Jag har skickat mail till dig flera ggr om rosetter & protokoll bla. Du kan väl maila mig, jag kanske har fel adress till dig
Va tråkigt om ingen från västerbotten kommer men det är mycket som spelar in. Jag tex jobbar varann helg och det är inte alltid så lätt att få byta bort en hel arbetshelg.

angabogard
0

#8 Ja, tyvärr så är det en del som spelar in..bl.a ekonomi mm.  Så tyvärr kommer inte jag heller.

MariaA
0

Samma sak här…vi kommer inte.

Houdini
0

Vilken uppslutning.

Rynkar på näsan

ThiffannyJ
0

Blir det någon utställning?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Houdini
0

Tja, det kan jag inte svara på ännu det är ju en dag kvar till anmälningstiden går ut men vi har ju fått in tre anmälningar i alla fall…

Lite märkligt då jag fått förfrågningar i över 4 år om vi inte ska anordna en utställning här uppe i Norrbotten.. kanske det är längre att köra från västerbotten hit än för oss dit?

Houdini
0

Jag är ledsen Maria men jag hittar inget melj från dig alls…

Kanske det har kommit fel, kan du skicka det igen

anetteber@gmail.com

Houdini
0

Är det verkligen så här ointressant att komma på utställning i Norrbotten?

Anmälningar från samtliga som vanligen ställer ut saknas!

Inte ens flera av de som lovat att vara med och arrangera har (än så länge) orkat anmäla några hästar. Med åtanke att dagens post har kommit!

Med reservation för om anmälningar kommer in för sent…

Vänligen .. mycket besviken enmans arrangör!!

paparatzi
0

trist för norrland att utställningasunderlaget inte verkar hålla ändå, men det är ju inte heller rätt att man ska måsta "stödanmäla" som vanligt, blir ju i slutänden inte så många startande på plats på så vis. och tyvärr drabbar det alla, dålig ekonomi kan man ju inte rå för. som jag förstått det har vissa inte fått ett enda sto utifrån på betäckning, trist för utvecklingen.Rynkar på näsan

MariaA
0

Fast jag tror inte att det med att inga ston kommit utifrån har att göra med vilken ekonomi man harFlört

Sen för egen del så valde vi bort att åka till Piteå, eftersom vi inte gillar hur just den domaren dömer….sådant spelar ju också in till VÄLDIGT stor del, om man anmäler eller inte.

angabogard
0

#17 Fast nog kan jag tycka att utställningsunderlaget håller ändå.. det är ju endast till denna utställning i Piteå som det verkar vara dåligt med anmälda av säkert många olika anledningar.

Men på alla andra utställningar vi har haft här i västerbotten så har vi ju haft minst 40 anmälda! Så underlag kan jag tycka det finns! Glad

Ellinor Johansson
0

Är det bara en utställnng som inte inte får så många anmälningar får väl ansvariga försöka titta vad som är fel, tidpunkten,platsen, domaren eller vad det kan vara.

Har ni minst 40 på de andra utställningarna tycker jag att utställningsunderlaget håller lätt.

MariaA
0

# 19 #20

Så sant , så santGlad

Houdini
0

# 19 fast det har ju varit mycket strykningar …

Orsak?

Kanske för många utställningar i västerbotten när ingen därifrån orkar åka hit?

angabogard
0

#19 fast jag vet inte om vi haft mer strykningar här än någon annanstans!?

Anledningen att jag bestämde mig för att inte fara till piteå har  defenetivt inte med min ork att göra och inte heller för  att det har varit för många utställningar i västerbotten.. (älskar utställningar!!) Glad

Sen vet jag inte hur andra tänker med #18 har ju en poäng i det hon skriver!!

Som arrangör har Vi har fått höra mer än en gång att vilken domare man anlitar har väldigt stor betydelse till hur många anmälningar som man får!! Tycker man inte om hur en domare dömt så anmäler man kanske inte till en utställning  med den domaren igen.. och jag har  förståelse för det!

paparatzi
0

Spännande att höra att man som arrangör väljer domare utefter hur dom dömer  Flört har man tillräckligt bra material borde hästarna hålla samma kvalité även mot domare utanför Sverige?? inte visste jag att en del tänkte så?

Samma domare dömde faktiskt en av Shetland nords mest välbesökta utställning 2007 Flört och folk har frågat efter om det inte skulle bli en utställning även i år (Sikeå)

Jag tycker det är bra att ni har förståelse för varandra Glad speciellt då en del suttit och tjatat på norrbotten om att dom ska anordna något

PS! Det var Shetland Nord som bokade domare Flört

angabogard
0

Som jag skrev Carola…Vi har fått höra… av utställare att domareval har betydelse!! Som arrangör valde  VI att  i möjligaste mån försöka att få tag på domare som inte varit hit nyligt för att  det skulle bli  lättare för  dom som jagade  SUCH mm.

Men som vi nu vet så har det sista året varit  NORD som fixar domare och inte vi själva.

Och jag är fullt medveten om att det är svårt att få tag på domare som är villig att fara till västerbotten, vi  vet vilket jobb det är att jaga domare och Pernilla P gör ett jättebra jobb och är guld värd!!

Cattis
0

#25 Får inte varje enskild arrangör själv välja domare?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

angabogard
0

Nä det är Pernilla som fixar domare för Nord nu. Självklart får vi ha önskemål, men det är inte alltid så enkelt.. Domaren måste ofta vara borta fred-sönd och det kanske inte alltid känns så inspirerande för dom.

Så det verkar bli svårare och svårare att få någon som är ledig och villig..

PP
0

#26 Vi testade att två personer ur styrelsen bokade domarna inför 2008, då vi har runt 10 utställningar/år och 10 personer skulle slippa ringa runt till samma domare, om förstahandsvalet inte skulle kunna åta sej uppdraget. Alla UK:s lämnade önskemål om upp till tre domare och så försökte vi sy ihop det efter bästa förmåga.

Cattis
0

#28 Låter iofs smart…

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Houdini
0

Meddelande:

paparatzi
0

Alla som anordnat utställningar här uppe vet hur svårt vi har att få hit domare, jag tycker att Shetland Nord gjorde det jättebra som kom på den briljanta idén att några personer ur styrelsen samordnar med domare (bla just för att det är svårt att boka hit)

Men för det behöver inte det innebära att domare man önskat tackar ja.

#30 Vad trist att utställningen i Piteå blev inställd Rynkar på näsan Ni som tjatat och tjatat på Norbotten kanske ska se upp med vad ni önskar Flört

Och till de som inte tycker om hur Susan Hellum dömer så kan jag bara säga att hon är en fantastiskt duktig och kompetent domare som dessutom är en äkta engelska, man blir inte internationell domare utan anledning.

PS! Förra årets vinnare är fortfarande utomlands….så chansen fanns Flört

MariaA
0

Ähummm, Harkel…. kan inte låta bli att fråga….menar du på fullt allvar att ingen annan haft en chans annars?

Hoppas att det var menat som ett skämtFlörtCool