God morgon!!! 12/9-08
Här är det fortfarande väldigt förkylt, var hos läkaren igår som konstaterade att jag har öroninfl, bihåle infl + halsfluss, så nu knaprar jag penicillin. Sjukanmält mig till jobbet i helgen, vill inte smitta ner alla gamlingar. Orkar jag så kommer jag nog en sväng till Håcksvik imorron o kollar in shettisarna.
Här blir det lugnt idag, hästarna har sovit ute så jag behöver inte stressa dit ut.
Ha det bra allihop

God morgon!
Här blir det full rulle hela dagen, tvätta hästar, lämna barn, packa transporten och bilen och så försöka åka och fira min kära moster som fyller år idag, och så åka och besikta transporten och gubbens bil, hm, tid behöver man verkligen mer av.
Nu ska jag upp till stallet och fodra pållarna som är hemma och sedan blir det bara att sätta full fart.
ha det gott alla glada
#0 Oj det var inte roligt!
God morgon!
Här skiner solen så skönt, hoppas att det gör det hela helgen. I morgon kommer min sambo hem, planet landar på Landevtter vid 21.30 sen tar det väl ca 20 timmar hem. Sen ska han upp och jobba och börjar 06.00 till 18.00. Kul då ser man ju inte han förrän på söndag kväll. Min dotter säger om någon frågar vart hennes pappa är, att pappa är på Jorca(Mallorca).
Idag sak jag till en kompis och vi sak ut och köra en sväng, mne jag har lust att ta med henne till Hööks i Borås i stället. Men vi får se hur det blir.
Ha det bra hemma i stugorna!

God Morgon!
Här skiner solen. Fick besked i går att jag skall bli inkallad att hjälpa till med smittan som härjar i halland. Så v. 42 skall jag bo i halmstad och hjälpa till med pappers arbetet och vaccinationer på djur.
Ha en bra helg

God morgon.
Har just varit ute och stängslat in det sista på den nya biten hage. Det är en äng som inte har betats på många år eftersom det är hemskt blött där, så grannens nordisar har inte kunnat gå där. Men för shettisen så bär marken iallafall, om han nu vill gå dit öht då det är fullt med älglöss i luften där.
Nu ska vi in till byn jag och de två minsta tjejerna och handla, och ikväll ska jag jobba. Jobbar sedan hela helgen så det blir inget Håska i morgon för min del. Missar den utställningen varje år, har aldrig lyckats ta mig dit av olika anledningar.
Ska försöka komma iväg till Vartofta istället, men vet inte än om jag har råd. Det var hemskt dyrt att köpa en ny bil, och det kostar att åka iväg och tävla, hur liten häst man än har.
Bilden är från ett tidigare datum, ca kl 06:00 på morgonen.
Ha en bra dag alla.
Godmorgon!
Idag ska jag till Göteborg, men innan dess så har jag lite ärenden att springa.

God morgon!
Hemma på frukost. Har varit och städat församlingshemmet. Jag använder stegräknare för skojs skull. Det blev 1,2 km bara att städa
.
Nu skall jag vidare till och trimma och klippa gräs i prällens trägdård. Det är mitt absolut vilsammaste arbete, så det blir inte många steg när man bara sitter på åkgräsklipparen. Igår när jag klippte och trimmade halva kyrkogården blev det över 7 kilometer
. Därefter skall jag sköta om resten av gravrabatterna och kratta grusgången, sen får det banne mig vara nog för denna vrcka. Måste ju förbereda helgen på Mantorp lite
.
God middag!
"6 haha jasså du har också en sån där, visst blir man förvånad över hur många steg man faktiskt går när man är i gång..
Idag ska jag fortsätta plugga den där psykologin sen i eftermiddag ska jag till läkaren, annars blir det en lugn och skön dag.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God morgon
Nu har ja kommit hem från stallet. De var en liten häst som var på rymmen i morse så jag fick åka race med moppen till stallet. När jag kom dit var hästen i "fel" hage. Så nu har h*n på rätt ställe igen. de är alltid kul med hästar men kanske inte när ens morgon vänds upp och ner. Nu ska jag ringa lite samtal på förmiddagen. Sen väntar de hästbad i kväll av stoet som ska med till Håcksvik i morgon. Troligtvis blir Bastic kvar hemma. Men jag bestämmer mig i kväll. Han ska i allafall inte badas om han ska me. För han ska ju gå ute i vinter.
Ha en bra dag alla

Jag är hemma med en son som är för sjuk för att vara i skolan och för pigg för att mamma skall få lov att pyssla med div saker i fred, " varför håller du på med tvätten?, kan vi inte åka någonstans?, vad gör du på datorn? och dyl. Däremellan hostar han.
Borde åka ut och longera min "nya" valack och jag borde plugga matte!
Alldeles för många borde göra !
Lycka till alla som ställer imorgon!
God eftermiddag eller ja min är inte specillet god mer än att jag varit och hämtat ut ett trevligt paket men resterande tid har inte varit kul, fått en massa otrevliga sms av stallchefen mm så nu vet jag inte hittar jag inte stallplats kommer jag nog lämna ut på foder, orkar inte argumentera mer med denna människa.
Annars är vädret för en gångs skull riktigt trevligt solen har varit framme nästan hella dagen