Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1207 ggr
Charlotte-J
0

Ridsportmässa!

Imorgon ska jag på Ridsportmässa i "Fjollträsk" och jag tänkte höra med er om det är något speciellt ni tycker jag ska hålla koll efter. Det är massor av grossister där som jag ska kolla hos så något lär man väl alltid hitta, men jag vill ha era önskemål också. Flört Vad tycker ni fattas?

Amor vincit omnia Kyss

angabogard
0

Små täcken..mindre än 75cm. Sen ett föl fick lunginfl för ett par år sedan brukar jag vilja sätta på fölen något så dom inte blir så himla blöt när det regnar längre tid. Men att hitta något vettigt tunnt regntäcke som är så litet är inte lätt..

Sen fina visningsträns/ grimmor bör väl alltid finnas marknad för..

Annette
0

Vanliga träns med mässingsspännen samt god passform för shetlandsponnyer.

Anette
0

Mässingbett med små bettringar. Glad

Kris_J
0

#3 Precis min tanke! Gärna 8,5.

Veritas odium paretFörvånad

Ahnna
0

OM det skulle dyka upp MINDRE bett än 8,0 (som är det minsta jag ahr hittat förut) så är jag spekulant! 7,5 eller 7,0 hade suttit fint. Tredelade eller körstänger, tvådelade vill jag inte ha.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Maliiin
1

Körbett typ liverpool och postkandar i storlek 10,5!!!

Ahnna
0

#6 Jag upprepar vad jag skrev i en annan tråd - jag har ett postkandar i 10,5 köpt från ett av de vanligaste hästsportvaruhusen i Sverige. Ring dem och fråga om de kan ta in dem igen.

www.stuteriprecious.se

Maliiin
0

#6 Har gjort det men fick till svar att det som finns i butik är vad vi har och något annat kunde inte tas hem!

Ahnna
0

#8 Låter som en väldigt konstig butik! Men Globus har dem, så du borde få napp om du ringer dit.

www.stuteriprecious.se

Maliiin
0

#9 Men vet du hur Globus bett är? Har hört att dom va väldigt tjocka å så? Men jag har inte sett dem själv.

Ahnna
0

#10 De jag har sett har varit lagom.

www.stuteriprecious.se

Maliiin
0

Okej! Får kolla upp dem lite då:)

Linnah
0

Vart är denna hästmässa? Det låter ju lite intressant att gå på när man nu ändå bor i fjollträsk. :P

Hanna-D
0

#13 Misstänker att det är mässa där bara återförsäljare/butiksägare är välkomna. Brukar hållas ett par gånger/år.

Linnah
0

#14 Ah, en sån!

#0 Nåväl, Lotta kanske vill ha sällskap/smakråd?! ;)

Charlotte-J
0

Nu är vi hemkomna och jag har hittat så mycket fint. Bla. Liverpoolstänger 10,5 cm, täcken i alla varianter från 65 cm, samt träns med mässingspännen och strasspannband med guldstenar samt en liten guldfärgad fodring på nosremmen. Nu ska vi bara sitta i lugn och ro med alla kataloger vi fått och sen beställa. Hm, men tränsen med strass + lite annat smått och gott beställdes givetvis redan på mässan Flört Ett angenämnt problem ändå att sitta och peka på det man vill ta hem Glad Vadå barn i en godisbutik!

Amor vincit omnia Kyss

ThiffannyJ
0

Men Lotta, kan du inte ta med bild på tränsen till Mantorp så man kan få titta på den Flört Eller du kanske rent av fick med dej något träns hem? Säker ett utan achenrem (vet ej hur det stavas med du vet kanske vad jag menar) Gärna svart med mässingsspännen! Och om jag får vara peting så ska nos remmen vara rundsydd och nosremmen ska ej sitta fast i remma som går upp i sidostycket utan den ska vara som en lös rem.

Svårt att förklara men jag hoppas att de förstår vad jag menar!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Charlotte-J
0

#17 Har tyvärr inga bilder då det bara fanns "live" att titta på på mässan. Men dom jag beställde kommer säkert hem i slutet av nästa vecka Flört Tyckte dom var så fina så jag kunde ju inte låta bli. Det fanns med grön strass + detaljer också mm. Det var Achenrem på och det var rätt bred nosrem (som alltid på achengrimmor känns det som). När jag fått hem dom kan jag maila bild.

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

Det låter spännande, Lotta Glad!

Charlotte-J
0

Jag hittade en bild på leverantörens hemsida Flört

http://ok-gruppen.dk/index.php?page=id_3&textid=261

Hoppas länken funkar.

Amor vincit omnia Kyss