Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 2973 ggr
yadhayezibas
0

En liten bild..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara bidra med en liten bild på mina två döttrar och en kompis dotter. Mina tjejer står bredvid Yasseau som shettisen heter och Kim sitter på. Yasseau är 15 år och världens goaste häst. Väldigt pigg och framåt. Vi lr barnen är medryttare på honom och det är kanon.

Visst är han väl fin?

Jag tog bilden idag med min mobil. Glömde kameran hemma. Men på lördag ska vi dit igen och då ska kameran med.

SannaHolmgren
0

Finns det nåt härligare än barn och djur?

Fina hästtjejer du har. Här en bild på mina tjejer och vår ponny.

Tog bilden i våras.

Chirak-96
0

Här är min tjej med min "lite"Skäms tjocka shettis Birk. Taget i somras när de skulle på långtur.

Minsanne
0

Här är en mkt ung Robin med sin favorit häst Eva … egentligen hette hon Kärlingehults Onerva

Chirak-96
0

#3 åh vilken underbar bild Kyss

IdaT
0

Då måste jag  också lägga in en bild, på Zally och hennes medryttare Flört

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Ninnii
0

Å vad fina bilder all har. Hm hittade inga på min dotter och vår häst. Måste ta och fota någon dag kanske!

andaloce
0

Känner att jag också vill lägga ut en bild.

Det här är vår nya ponny Qlara och min dotter Louise som "myser" i hagen.

India
0

Nämen usch hörni! Alla dessa "avtrubbade" barnshettisar som det så vackert heter i en annan tråd. Eller är de bara världens goaste och snällaste små pållar som trivs tillsammans med barnen? På bilden vår snälla Bella med en alldeles nykläckt ryttarinna.

exitingsvillemo
0

#8 tror att komentaren om "avtrubbade" barnhästar blev lite tagen ur sitt sammanhang nu…

Jättesöta bilder, måste knäppa lite på min go-unge sen med

India
0

#2 Inte bara din pålle som är tjockSkäms. Bella är dock smalare nu,bilden är från i våras.

#9 Tyckte att det var lite väl generaliserat uttryck. Men jag kan förstå vad som menas……..

exitingsvillemo
0

jaja, vi är väl inte humor-lösa…:)

Man behöver inte tycka lika om ALLT :o)

Dom avtrubbade barnhästarna är guld värda, vi ska vara glada att dom finns.

Vi ska vara glada att våran underbara ras finns i så många olika färger, former och temperament :o) Det finns en för alla liksom…:o)

dranto
0

En bild på valacken och äldsta sonen…

IdaT
0

#7 Vad glad jag blev att se att du lär dina barn ta allvarligt på säkerheten även om det bara gäller mys i hagen.

#8 Jag ser inte Zally som en barnponny, även om hon är världens snällaste, och Hanna rider henne en dag i veckan, för ponnyn lär sig otroligt fort att komma undan med bus.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

India
0

Ordet barnhäst är ju ganska relativt. Det är skillnad på om en häst är vuxenhanterad men att barnen är med eller hästar som blir "leksaker" till barn utan vuxnas inblandning. Det jag menar med en lämplig barnhäst är att den är lugn, vänlig och stabil. Bella är min häst men jag vill att barnen ska kunna vara med på ett hörn. Och hon är inte avtrubbad, bara världens goaste…….Kyss

IdaT
0

#14 Då är jag med på vad du menar, och i den första bemärkelsen är Zally en barnponny ;)

yadhayezibas
0

Oj vad många mysiga bilder det kommit. Glad Jag är själv av den åsikten att shettisar inte är nån barnhäst. För de är så starka och busiga och det går väldigt lätt åt skogen om de får hållas o får sin vilja igenom. Men med rätt uppfostran och häst intresserade föräldrar som vet vad de gör så blir de toppen bra. Mina flickor går på en ridskola där det finns flera shettisar som går på lektion. Dom funkar bra tack vare att de äldre erfarna barnen rider dom mkt och "fostrar" dom. Men det händer ändå att de försöker komma undan genom att dra ner huvudet och tvärstanna så ryttaren trillar av. Det vet vi nog alla hur svårt det är att sitta kvar då..Skrattande Men de är oxå toppen att lära sig sadla och tränsa på då de är så små.

Annipanni
0

Här är min lillasyster och Indra.

Annelie-P
0

Josefine och Almnäs Uncle hoppar hinkhinder i full fart!