Shetlandsponnyns färger
Här länkar jag till de olika artiklarna där vi visar shettisarnas olika färger. Alla färger har en egen bildserie, och denna artikel är till för att ni skall hitta de olika sidorna.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Skimmel inlagd.
/Cattis

Gulbrun inlagd.
/Cattis

Va? Ingen svart? Finns inte det? hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#3 Jo, det gör det ju såklart. Men vi tar dem en efter en i tur och ordning. Svart står inte på tur ännu, eftersom den är den vanligaste så är den inte lika rolig att se.
/Cattis
Har du gott om skäckar?
Det skulle vara häftigt med gulbrunskäck, isabellskäck, blackskäck och skimmelskäck. Finns det kontantskimmelskäckar??
# 5 Ja, det finns konstantskimmelskäck.
häftigt! Känner du någon Anna?

Jättekul med dessa färgsidorna! Har du några silverbruna utom Hetty, som jag skickade samtidigt med Nadja? Skulle vara väldigt intressant att veta.

Svartbrun inlagd
/Cattis

Musblack inlagd
/Cattis

Rödblack inlagd.
/Cattis

mossagummans mamma sabina var konstantskimmelskäck.
Kan du inte göra en artikel om musblacksäck snart?
Det måste väl finnas fler än Palten som är den färgen om du inte vill använda mina bilder?

#13 Det har inte med dina bilder att göra. Det har med att göra att jag väntat på at tfölboxen skulle avta så att alla fick plats att finnas på första sidan. Nu är det lugnare, men då har jga inte riktigt haft tiden att sitta med bilderna. Jag gör så gott jag kan och hinner, och dina bilder är med…
/Cattis
För nu framöver kommer alla tecken också att komma!.
Har fått massa fina foton på Shetlandsponnyer m. tecken. Ska någon dag då det regnar sätta mig och sammanställa allt. Får se vilka tecken som "fattas", så gör jag ett anrop här!.

Konstantskimmel inlagd.
/Cattis
"Borde" inte skimlarna och skäckarna ha egna artiklar med tanke på att blackarna och de olika gula har det?

#17 Borde och borde, jo om jag hade tillräckligt med materiel till det o det har jag tyvärr inte. Så jag samlade skimlarna så här. Skäckar har jag av naturliga skäl mkt fler bilder på.
/Cattis
#18 Vilka färger vill du ha mer bilder på då? Är lättare att skicka in om vi vet vad som saknas 

Ja, nu har jag ju redan gjort på skimlarna och det är vad jag har/hade. Dvs inte så mkt. Rödskimlar är plättlätt att hitta fler på, men de andra är inte lika enkla.
Skäckarna har jag som sagt mängder av.
/Cattis
Kan du inte fixa en tråd med alla ovanligs fux varinter så alla kan se att det finns massor av nyanser av fux utan att det är silver i dem.
Så länge silvergenen inte är hittad på shetland så är de fuxar ;).

Ja, jag hade tänkt mig en tråd med "Lustiga nyanser av olika färger". Jag har fått in en del bra bilder med ovanliga färger, men det får bli det sista. Nu har jag alla skäckar kvar o lite till…
/Cattis