Mini rockard stl el "standard" stl?
Jag var iväg idag o kikade på rockards till min Ella (o kanske även nisse i framtiden). Men stod då o funderade på om jag ska ha stl mini shettis eller "standard" shettis på vagnen, för o nackdel?! Ella är ju ca 86cm o "ädel" i modellen o Nisse blir ju bara (max) 75cm så han måste ju ha mini stl men hur hade ni gjort me Ella???
Jag hade valt mini. Jag kör min minivagn från Jensa efter både min lilla shettis som är runt 87 cm och faktiskt även efter min stora shettis som är runt 97 cm. Sedan beror det så klart på vagntillverkaren, men jag eftersom Ella bara är 86 (dvs "nästan" mini) och dessutom ädel så skulle jag inte tveka på att köpa en minirockard!
Skulle köpa en minirockard!
86 cm är ju mini… Så mini på rockarden.
Tack så mycket =) Jag blev bara så tveksam när jag stog där o titta… men nu litar jag på era omdömen o satsar på en mini!Då kan jag ju förhoppningsvis kanske ha den till nisse sen med =)
Tack för era svar!!!
En "dum" fråga till… Det är ingen risk att en rockard i stl minishettis blir för "liten" för Ella?! Jag tänkte på med längden på skaklar o så….
(Är helt ny på detta med körning nämnligen…)
Kan tillägga att det finns 2olika vagnar på det stället, en globus rockard (jättefin, men jag har hört att många tycker den är för klen?) o en sv tillverkad "rejälare" o det är den sv tillverkade jag vill ha… eftersom den ser mycket mer robust ut o här blir ju blandad körning i skog/ängar o på grusvägar, vad är för o nackdel med olika typer av rockards?

Har oxå hört att Globusrockarden är väldigt klen! Så satsa du på den andra:) Men nej du behöver nog inte vara orolig över att skaklarna blir för korta till Ella! Dom brukar snarare va för långa på dom flesta vagnarna:)

En fråga av en som inte är så inne på det här med shettis vagnar, vilken är den andra svensk tillverkade rockarden ni pratar om i #6 ?
Leter efter en rockard för körning på grusvägar och lite i skogen, ska ha plats för en vuxen och ett barn, shettisen är stor mini men grov i typen.