Utställning i Håcksvik 2008
**
PROPOSITION
Utställning 2008
**Årets utställning kommer att äga rum den 13 september kl 9.00 på ridbanan i Håcksvik. Den anordnas i samarbete med Södra Älvsborgsfjordhästförening, vilket innebär att de hästar som visas kommer att få sina resultat inskrivna i rullorna och därmed blir poängen hästarna tillgodo. *OBS! Detta kan endast ske om kopia på registreringspapper medsändes anmälan.*
Utställningen är öppen för alla raser, även hästar med okänd härstamning är välkomna att bli bedömda. Hästarna visas rasvis (ras=klass) med de minsta hästarna först. Utställningen kommer att ha två bedömningsringar och gemensam Best in show ring på slutet. Vi förbehåller oss rätten att av säkerhetsskäl dela stora klasser. Dessa delas då så att ston visas för sig och hingstar och valacker visas ihop. Dessa raser kan i så fall få med två representanter till BIS.
Domare är Madeleine Beckman och Gunn Johansson.
Mer info om anmälning och kostnader finns på hemsidan

Samma dag som Mantorpsutställningen och uppsamlingspremieringen i gamla Skaraborg.

jasså de var dumt att de krocka =(

Det är för lite helger.

ja verkligen =) jag kan inte hitta utställnings kalendern den som fanns på forumet innan =(

#4 Finns på startsidan (och nu i Annettes länk ovan).
Söker man artiklar, måste man klicka på artikelfliken, och söka därifrån.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

du är en ängel Annette =) Tack

Jaha det var ju trist, hade planerat Mantorp… men Håska kan man juh knappt missa… det är ju ett måste här omkring juh..

Synd, då blir det inget Håcksvik för oss i år heller. Och en av våra favoritdomare är det med… ( M.B)
Inget att göra åt för Mantorp missar vi inte!!

#9. Det kanske är den andra som dömer shetland ;)

#10 Ja, man vet ju aldrig vem man får när det är två. Fast vi har inget emot den andra heller iofs..

Skulle faktiskt tro att det blir Gun på shetland, då hon är ponny domare o ej kan döma de stora raserna, men visst jag kan ha fel..

Hon är även jävig på många Welsh.

JA de blir nog Håska för oss ocks skulle ja kunna tro.

PUTTAR
sista anmälningsdatumet är 13 Augusti
Åh… det är ju nästan så man blir sugen att visa… Men OM jag åker dit så blir det väl som "fotograf"…
Håcksvik är väldigt roligt att se med alla raser från ostammat, korsningar, araber, nordsvensk, lipizzaner, travare, russ ja allt möjligt!!!

PUTT
får man åka dit med vilken häst som helst? Skulle vilja visa min 5-åriga welshponny , och min shettis ;P får man det??

#18 ja självklart får du de. Utställningen är öppen för ALLA raser. Även er utan stam på era hästar

vi har bestämt oss för att åka (tror jag) Jag har lovat lillstumpan att få visa sin egen häst, om jag klarar att hålla mig i styr vill säga. Det är ju inte så långt att åka! Hade varit spännande att ta med en islänning…. den får jag nog suga på lite;)

#21 du, Pia.. du kan allt visa häst ! ta med lite shettisar oxå !!! O ta nu med Anna Karin oxå !!

#21 har bara en ettåring, hingst på sommarbete - jag har däremot ett tvåårigt sto som jag funderar på…. Din var jättefin! jag får väl fundera lite till! Skulle kanske kunna hämta…nja vi får se
#21 Min är också 1-årig hingst på sommarbete
… nja, jag ska också fundera på om jag ska ha med honom dit… han ska i alla fall med till unghästmönstringen i Axvall 21 sept som klubb Frigg anordnar.
#22 Sanne, jag är sugen på att ta med Bellis, mitt 1-åriga sto. Tycker att hon har växt i lite olika omgångar men nu börjar hon "rätta till sig", det hade varit roligt att få en bedömning på henne.

Jag har skickat anmälan idag =) blir ett sto som får åka med =)
#23,24 kom gärna med era shettisar de blir så roligt om vi är flera st

#25 blev det bara en ?? kan fortfarande inte bestämma mig.. kanske tar med lilla Bubben…Om du tränar honom… *blink blink*
Menar ni att alla shetland tävlar mot varandra på en gång i en stor ring…t.ex. fölunge mot godkänd hingst, avelston och unghästar????

Unghästar går för sig.. föl ill 4år tror jag det var förra året, sen går äldre ihop ! jätte kul faktistk!!!
klart du ska anmäla !
Men det är bara en ring…om man t.ex. har med sig två unghästar så är det ingen risk att de skall visas i olika ringar samtidigt???

#26 japp bara en denna gången. Visst ja kan träna din lille om du vill de 

#20#21 Funderar också på att åka med vår tvååring, mest för skoj
. De är ju bra träning inför framtida visningar!!!! En ring med Islänningar hade vart kul i Håcksvik iår!!!!
#31 Jag var inne och kikade på din hemsida, vad fina hästar du har… Skoj om du skulle vilja ta med ditt Islandssto också, då kanske vi kan göra ett gemensamt beslut så det blir en Islandsklass?? Bara lite fuskigt att ditt sto är ett år äldre än våra hingstar i så fall 
Jag såg också att du hade ett Favorit-sto som du fått i år, vad roligt, jag äger ju mamman till Dalsgårds Favorit. Vi finns i Vårgårda så det är inte så långt borta… Hoppas att vi ses i Håcksvik.

Sista anmälningsdagen är i morgon så skynda dig att anmäl om du inte redan gjort de.

Jag anmälde en av unghästarna i sista sekunden
. Måste bara rusa till brevlådan. Så de blev 2 hästar i allafall som åker me.

Jag kommer inte att ta med några hästar iår, men kommer som publik om jag inte har jobbat natten

här har vi anmält två hästar oxå ! det blir vårt nya sto Tea Rose och vår fina kille Jozo, ska bli kul att åka till Håska igen, det är lite tradition, lite avslut på säsongen !
#35, hoppas verkligen att du kommer så vi hinner prata lite mer än vi gjorde i helgen !!!

#36 hade tänkt ta med det nya stoet till Håcksvik var det tänkt, men hon är fortfarande alldeles för tunn för att visas. Förstår inte hur folk kan få shettisar tunna, köpte henne för knappt en månad sedan o hon börjar likan en ponny nu iaf, inte ett benrangel.

Först tänkte jag ju åka, men sen kände jag att det varit så mycket den sista tiden, och nu funderar jag på att åka med vårt nya sto och fölet vid sidan….Någon islänning blir det inte för han är såld (ettåringen)! Så går det när det kommer hästfolk och hälsar på!
Sätter in en bild här på de nya som jag hoppas jag kan efteranmäla!

#38 sicken liten goding !! klart du ska anmäla Monica,
det går fortfarande att anmäla, ring bara sofia. vi vill se många shettisar där i år oxå !!!
Detta är en väldigt trevlig utställning o det brukar alltid vara fint väder, så kom igen nu !!!
Heidi,, har du anmält ???

#39 Nä jag har inte anmält något, jobbar hela den helgen

Det börjar kl 9, de minsta hästarna går först

#40 va trist. trodde ni skulle komma ! men du och din vännina är välkomna upp till oss på ett besök när ni vill !! bara höra av er :)

#43 Jag och Marica kommer gärna på besök när det finns lite tid över, har kommit på att 8 hästar tar lite tid, dessutom jobbar jag natt (bara en vecka semester kvar
av de 9 jag hade iår, vart tar tiden vägen?). Ev att jag kan ta ut en natt i komp den helgen så jag kan komma som publik iaf.

Hörde igår att det kanske inte blir nån Håcksviksutställning, pga för få anmälda hästar. Tycker faktist de annonserat dåligt om utställningen iår. Ska luska vidare på detta under dagen

VA !! men då får dom ju faktiskt höra av sig tycker man..jag vet att Sofia sa att det var mindre anmälda än förra året men att det kanske bara blir en domare, men inte att det skulle läggas ner..
fy va trist måste jag säga.

VA
de kan ju inte bara ställa in ju
. Jag som anmält 2 hästar till och med. Hoppas de blir Håcksvik ändå. Vore trist om våran tradition försvann ju 

LUGNA och FINA --- jag har pratat med Sofia precis och den är inte inställd. över 80 hästar anmälda och strax lilla Manda med….
Det var väl ett glatt besked!?
Monica

#48 jag är lugn, men tyckte det vore konstig att bara ställa in utan att säga något.
Vet du om det blir mer än en domare ? vore väldigt intressant o veta vem som ska dömma Shetland i år.

#49 jag förstår och jag håller med. Men nu är det ju utrett…
Jag är ju helt ny i gemet så jag glömde att kolla det. Men jag har mailat Sofia min efteranmälan och när hon svarar så kan jag kolla det med henne!

pust nu är ja lugn igen 

Vad bra att det blir av iaf. Hörde nämligen idag oxå att Håcksvik var inställt, men nu vet jag hur det ligger till.

Jag ska visa russ på på västruss utställning i Torestorp eller nåt sådant hette det *S* får väl se om jag hittar dit :-)

#53 det är bara att köra till världens ände så kommer du rätt (fniss)
Jag SKOJADE BARA Pma mig om du vill ha hjälp med vägbeskrivning har jobbat där i 5 år! Jättevackert är det där!!
Monica

Antar att alla sett informationen till utställningen!?
8 shetlandsston - jag har en, vilka mer är med?
Monica

Hej Monica
I första klassen går 4 hingstar o valacker.
andra klassen å ston
vi har med Hingst, godkänd sådan
samt ett sto vid namn Tea Rose vd Abeele, andra som jag vet om är bla Bluemull Perl, Fairon och Rosa Lee vd Zandkamp
även en unghingst. Sango´s Boombastic

Pixie kommer och hon är ett sto

Min far som kör envisas med att vi SKA ta vägen om Tranemo för att komma till Håcksvik. Någon som kan den exakta vägen från Borås till Håcksvik via Tranemo?

Eventuellt kommer jag bara med en av hästarna.
putt… Dags att åka… :-)

Jag har tänkt att göra en resultat artikel om det är till låtet ?! men det får vänta tills i morgon.
Klassvinnare i 1a klassen blev min plutt Jozo idag 41p, BIR,
Klassvinnare i 2a klassen blev vår Tea Rose vd Abeele.. 41p
grattis alla nöjda utställare !!!

Dagens vinnare blev förresten ett mkt vackert Friser sto på 3år. reserv bis blev en welsh..(liten modell) ett föl från i år. mkt vacker den med !!
jag lovar att skriva ner alla resultat och en del bilder i morgon, men nu ska vi iväg igen, kräftskiva nästa !

#61 fick du någon på Pixie nummer 9?

Nu har även jag kommit hem från Håcksvik.
Grattis Sanne till 2 klassvinnare!!!

#61 oj vad glad jag blir att mer än jag gillar mitt fina sto Rosa Lee. Jätte fint kort du tagit. Har du tagit mer kort på min Rosa Lee?
#64 Hur gick det?
Veritas odium paretFörvånad

Grattis Sanne o Sandra …. ja lite grattis till Fredrik också
som visade Tea så fint
Stort grattis Sandra och Sanne till de fina poängen.
Så kul att det gick så bra för Lee på sin debut.
Jozo börjar bli en riktig rosett plockare han, och det är väl inte konstigt så snygg som han är och det visar sig även i hans fina avkommor.
Jätte stort grattis till alla nöjda utställare
Tyfon!
Jag hittar nog TRE kort på Pixie. Maila till mig på kacka@hotmail.com så kan jag maila dig bilderna…

#72 Det var den som vann klassen iaf. Glömde katalogen i bilen o kommer inte ihåg poängen i huvudet

Nr 44 Nero fick 87878=38p, kritiken kommer jag inte ihåg
Grattis sanne och sandra för fina resultat. Grattis till er andra som är nöjda.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Tyvärr fick jag inte något kort på islänningarna…
Bjorsell!! Jag tror jag har även ett kort på Ramanda…
Något jag reagerade på var att inte en enda fjordhäst var med…

#78 Ja det var den Friesern, det var bara en som visades idag.

Grattis Sanne till de fina resultaten och speciellt Jozos BIR-titel! 

Jag tror de är nr 46 men är inte 100%säker

Ni som var där- var det några connemaror på plats och kommer ni ihåg hur det gick för dom i så fall?

#85 oj.. jag ska kolla sen om jag hittar programet. men jag undrar om det var det ?!

#86 Tack!