Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 646 ggr
zettan
0

God morgon17 Sept

God morgon

Här småregnar de lite på morgonen. Jag får lite dåligt samvete att stona fortfarande går ute på nätterna. Men jag hoppas att vårat hösilage kommer idag eller i morgon så dom kan börja gå in. Betet börjar ta slut så de är dags att börja fodra på dom lite. Men magarna är runda och goa så för lite mat har dom inte fått i sommar prexis Flört.
Idag väntar först jobbet ett par timmar. Sen blir de stallet. Hästarna ska motioneras och pysslas om. Har ju 2 damer som tömkörs nu så de är full rulle. Hoppas att få min sele till helgen så jag kan börja köra lite smått med vagnen.

Ha en bra dag alla

polgara
0

God morgon!!!

Här regnar det lite smått idag. Ska snart åka ut till hästarna o fodra o vattna, de går iof fortfarande ute, men stödfodras lite eftersom betet börjar tryta.

Idag blir jag ett år äldre, så mamma kommer nog på besök.

Jobbar i natt så det blir lugnt för övrigt idag

Ha en bra dag!!!

zettan
0

#1 Grattis Skrattande

shettismaffian
0

#1 Grattis , hoppas du får en bra dag.

Själv är jag ledig idag, ska skriva avtal mm med nya jobbet i eftermiddag.

Stallet kommer det bli idag och lite körning av en lat dam, att ridas är lite roligare tycker hon.

Här går hästarna ute och kommer troligen göra så även oktober ut, söker fortfarande stallplats svårt att hitta nån som man kan ta sig lätt till utan bil. Men men det löser sig nog det med.

Vädret är grått och kallt, vintern är på ingång om det nu blir nån vinter i år.

Ni får ha en bra dag

exitingsvillemo
0

usch 17 sept. alla redan… Bara regn och rusk.

Idag ska Ideal lastas och följa med till Valbo… Han behöver en höst rengöring innan det blir allt för kallt och eftersom jag bara har kallvatten i stallet, så åker vi till en kompis och duschar :o)

#1 GRATTIS!!!! :o)

#3 Hoppas du hittar ngt snart :o)

shettismaffian
0

#4 Tack letar, men som sagt det är svårt har fått många kanon fina erbjudande från er här inne, men på många är det som sagt avståndet. Är jätte tacksam för att ni vill hjälpa det värmer.

Kul att åka på "bad" utflykt hoppas det går bra Skrattande

exitingsvillemo
0

#5 hehe, med tanke på att det är första gången han får en hel-dusch och han är av de "känsligare" slaget, så kan det gå hursomhelst :o) Men, men, är man skimmel så måste man lära sig att det är OK med duschning.

Som tur är så är han väldigt renlig av sig, så han behöver inte tvättas särskilt ofta :o)

Ninnii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Idag tyckte jag det var lite rå kallt ute, det var inte alls så fint som vi hade det igår. Hm tråkigt!

Idag ska jag först på intervju för ett timvikarie jobb som personlig assistent. Sen vid 16 ska jag börja jobba. Ska faktiskt bli roligt att jobba idag.

Annars är det lungt. Ska se om jag får tag på personen som har hand om Aponnyns dag på lördag i Vartofta ochs e om man kan efteranmäla sig till precisions tävlingen!

Ha en bra dag!

Skickar med en bild på min Matilda som prövar hjälmar på Hööks i våras!

SaraDoos
0

God morgon! Här i nordvästra Skåne skiner solen från en klarblå himmel. SItter på jobb och sen vid halv fem är det full fart ill dagis och rätt ut till stallet Glad igår grejade jag lite med min hemsida, har gjort om hästarnas sidor, men allt tar sån tiiiid… leta upp gamla bilder när ungdomarna var föl osv. Det blir väl helt klart så småningom

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Grattis

God förmiddag . Här är lite molningt jusst nu men inget regn, jag håller på att tvätta en massa hästtäcken och tävlingsaker och annat som går åt när man är iväg och tävlar , gäller ju att passa på när det kan torka ute.

Har ju tagit hem Shanti och Madicken, Via och Arielle, Moneypenny och *häxan* för att de ska verkas på måndag och även för att träna med Via och Moneypenny. Carisma är ju rätt nyverkad så hon får stanna kvar.

Ska även få hem Welshen och hennes hingstföl Scrappy Doo men det är inte så lätt då han är alldeles för självständig så jag klarar inte det själv får ha med mer folk när jag ska hämta dem till helgen *S*.