Delsbo
Nu finns katalogen för Delsbo utlagd på Shetland Nords hemsida www.shetlandnord.se. Klicka på utställningar och scrolla ner till Delsbo.
Varmt välkomna till Delsbo!

Tack för den infon! Vad spännande det skall bli. Det blir årets enda shettisutställning för oss.
Vi kanske ses där! Vi är på väg till Hudik (om vår nya begagnade bil hinner bli klar) nästa vecka och jag såg att vi råkar vara i trakterna då utställningen är. Kul!
Föresten, finns det någon vägbeskrivning och vem är domare?

#3 Domare är Jan Lockwall och Annika Strindgård. Jag hoppas kunna lägga ut en vägbeskrivning på Shetland Nords hemsida inom kort… Kul om du kommer!
Ja, det blir kul att se andra ponnyer än de här i väst (inget fel på dem, men det är en del anmälda som jag aldrig sett förr).

Vi ska också till Delsboutställningen, min syrra o jag.
Vi ställer inget men ska titta, bla på vår nyinköpta 1-års tös som ställs där.
Hoppas vi ses där,vore kul!

Jag pallar inte att åka någonstans i helgen. Jag är helt off. Vårt jättefina stoföl Moflos Zocker dog igår under ett åskväder.
Jag orkar inte dra hela storyn (det är ju inte heller en shetlandsponny), men jag har skrivit av mig hela händelsen här >>
hälsningar en mkt, mkt ledsen Jenny

#7: Nej men usch så hemskt! Stackars, stackars dig!

#7 Fy 17 vad tragiskt Jenny. Jag beklagar verkligen! Tänker på dig!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#7. Det värsta som kan hända, jag kommer inte på något tröstande att skriva. Beklagar!
Jag gissade nog att du inte skulle orka komma. Förstår det även om jag hade sett fram emot att träffa dig innan detta nu hände.
Ser ut som om vi får låna en bil av bilfirman som ska fixa alla fel på vår nyköpta bil (det betalar vi inget för) och då kommer vi nog oss dit.

#7 Fy,stackars dig, så fruktansvärt..Sänder en kram och tänker på dig.

Är det någon som har vägbeskrivning till Delsbo-utställningen?

#13 Tyvärr har inte tekniken fungerat riktigt som den ska så jag har inte kunnat få eller lägga ut någon vägbeskrivning. 
Kanske någon som fått katalog skulle kunna ha vänligeheten att lägga ut vägbeskrivningen här så länge? Skulle uppskattas mycket…
På deras hemsida http://www.dkrs.se/ kan man gå på klubbinfo och kontakta oss så hittar man karta etc. Men vilken tid börjar utställningen?
Vi ses!/Johanna

#15 kl 9 börjar det.
Jag har ändrat mig och åker ändå med mina två små.
Vill samtidigt klaga på tidsprogrammet - jag tycker det är så korkat att ha klasserna i nummerordning, dvs fölen först av alla och mammorna en bit efter lunch. Dummaste upplägget som finns. Jag ser själv alltid till - när jag arrangerar utställningar - att klasserna kommer i anslutning till varandra så man inte behöver dra ut sto med föl 2 ggr.

#16 Mitt tips är att du talar om det för arrangörerna under morgondagen. Det är första gången de anordnar utställning och vissa saker kanske inte är så självklara då. 

#16 jo det kan man ju göra, men finns det ingen chans att ngn av arrangörerna hänger här och ser vad jag skriver?
Även om man inte arrangerat utställning förut så borde det kännas rätt att ha klasserna i en ordning som passar hästarna bättre. Eller är det bara jag som tycker upplägget med fölen först på dagen och mammorna typ nästan sist är dåligt?

#18 Nej jag håller med, tycker det är taskigt mot fölen…
/Cattis

#19 tack, jaga kände mig lite ensam…

#7 jag läste just om din lilla Socker.. så fruktansvärt hemskt!! Fattar inte att åskan ska måsta slå ner på så små individer när det finns betydligt större saker brevid!? Beklagar verkligen! Kramar på er!!
Ang klassindelning så behöver du inte känna dig ensam där..håller helt med om att sto/föl ska få bedömmas efter varandra..

Det blev en ohyggligt seg dag. Vi startade ju nästan på en gång med fölet, så vi var på plats 8:20. Kom inte iväg förrän 19:00 eftersom vi "var tvugna" att vara kvar till BIS-ringen (angenämnt problem egentligen med oerhört tröttsamt).
Trötta föl, trötta mammor. Trötta visare.
Någon som har pålitliga resultat på vilka som blev champions etc. Jag lita inte fullt på mitt minne. BIS = Skäpperöds Tarik, BIM = tussil Go, unghingst ch = Lindebys Torsten L, ungsto ch = Lindebys Chey, stoch = Tussila Go, hingst ch = ?Kanmteborgs Sprite?, föl ch = Moflos Mona-Lisa (GRATTIS Jenny!), minihingstch = S Tarik, ministo ch = ?Tiffany af Jäboruder?. Något jag missat? Bästa veteran = ?Kanteborgs Sprite?. Som ni ser är jag ej helt säker…
Fotade massor, kul med alla färgade ponnyer!
Nu finns fotona på min hemsida: www.johannalagnevall.com

Rossmons Lija är himla fin tycker jag. Bra bilder Johanna, kul att se…
/Cattis
#24 Jag som har längtat så för att få se foton på Pia. 
#26 Vilken klass var hon i? Har missat namn på några, det kan inte vara hon?
#26 hittade min katalog… Pia hann jag inte fota på utställningen då jag kom precis när hennes klass fick kritik men hon är med på handlerfoton och maskeradoton. De är nog inte redigerade så kunde kanske varit bättre, men hon syns i alla fall…
#25 tack! 
#28 OK. Hon gick i samma klass som Easy (som finns på bild) Det gör inget, men jag hade verkligen längtat då jag själv inte fick till några kort alls.
#30 Easy fotade jag när hon kom tillbaka för championaten. Visste inte att du var där.
Vad fick Snorpans Spirit (hingst 2år) för poäng?
Och VAR ÄR RESULTATEN???

#33 saknar dem också…

Finns de inte på Nords sida?
/Cattis

#35 jag kollar efter dem regelbundet o har inte hittat dem iaf.

Skulle vilja se resultaten nu!!!!!!!!!!! Det har ju gått en månad sen utställningen var!!!!
Vem var ansvarig för utställningen? Kolla med dem?

putt

Så snart resultaten är klara kommer de att publiceras på Nords och SSS sidor. Vi komemr säkert också skriva då de kommer. Men ännu verkar de inte ha nått den som skall göra resultatlistan.
/Cattis

Är det någon som vet hur det går med resultaten? Jag försökte få veta några resultat i sekretariatet på plats, men fick inte det, utan blev hänvisad till att de skulle läggas ut omgående på nätet. Det har gått 6 veckor nu, och uppenbarligen är det någon miss någonstans. Mer info, någon?
#41 Det kanske är fult att spekulera, men jag tror också att det blitt nå'n miss. Bl.a i allroundchampionatet.
Ser att resultaten för utställningen kommit.
Vill gärna se resultaten från bruksen också. Eftersom en allroundchampion utsetts ska väl bruksresultaten redovisas också eller….?

#43 Fast bruksresultaten är kanske inte SSS uppgift att redovisa. Var det inte RKS som arrangerade bruksbiten? Eller var det SSS? Isf borde det komma snart det med…
/Cattis
#44 Anmälningsavgiften gick till SSS i alla fall.
Finns inget resultat på RKS sida heller….

#45 Ok.
# Är det ngn som VET varför resultaten till Delsbo dröjde hela två månader? Då de väl hamnat i händerna på den som för in dem i registret tar det bara ett mkt kort tag innan en lista är skapad. Det jag undrar över är varför vägen från utställningsplatsen till katalogmakaren tog sådan tid? Var det ngt som var fel?
/Cattis