Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 868 ggr
zettan
0

God morgon 18 sept

Morrn morrn

Här ser det ut att kanske bli en fin dag idag. De har varit lite nattfrost här i natt tror jag. För de var riktigt kallt och fuktigt när jag gick ut med vovven i skogen innan.
Idag blir de att sätta sig och leta hösilage. Troligtvis får jg inte där i från jag beställt pga omständigheter. Så jag måste ut och plocka en sopsäck med gräs i kväll så jag har mat med till Vartofta. Sen ska jag eventuellt se om jag kan stängsla ett bete till. Så får dom gå där medan jag letar hösilage.

Hoppas alla får en bra dag

Mija
0

Det där låter inte kul Zettan, hoppas du hittar hösilage. Vi syns väl på lördag hoppas jag.

Här blir det träning idag, ska till sjukgymnasten och köra ett pass igen, har ont i hela kroppen sedan i tisdags och nu är det dags igen, aj.

Har skickat iväg första barnet till skolan, nu är det bara ett kvar, men hon klarar sig själv. En annan måste ju sticka iväg snart, sedan blir det full rulle med att packa bil och transport för imorgon bär det iväg mot Vårgårda för att sedan på lördag åka till utställningen i Vartofta.

Ha en bra dag

zettan
0

#1 självklart syns vi i Vartofta Skrattande

Gosa
0

Godmorgon

Här är det förkylt, jag får vara hemma med Matilda idag för hon har ont i halsen, hosar och är varm.. suck.

Sandra, kan du inte ge hästarna hö? Om du behöver i vartofta så kan jag ta med någon bal till dig Flört. Jag hoppas att du kan få tag på bra hösilage, så du har för vintern.

#1 Mija, du är sååå välkommen imorgon. Ska bli jätteroligt att träffas nu igen. Ta det lugnt på träningen idag, så du kan gå i helgen Glad

Ha en bra dag alla…

zettan
0

#3 vad du är snäll Skrattande du har fått pm Flört

Charlotte-J
0

God morgon!

Idag blir det en lugn dag då jag dragits med en envis förkylning sen i måndags, jag har en riktig Whiskystämma. Igår körde vi ner 2 ston med föl till betet och när vi skulle släppa in dom så hoppade ett av dom inlånade russet rakt igenom eltråden utan anledning. Så det blev till att gå där och passa till ägaren kom då hästen var rätt chockad (hon slog runt och landade på huvudet) och inte ville veta av oss. Efter ett bra tag lyckades vi lura in henne i hagen igen så ägaren kunde kolla henne. Hon hade några rejäla märken efter elrepen och blödde nere vid hoven men det verkar inte vara så allvarligt. Det kunde ju gått hur illa som helst. Så nu är det bara att hoppas att hon håller sig i hagen och inte gör om det.

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

shettismaffian
0

Godmorgon

Idag är det "tröttigt" här som ena sonen nyss sa, ena gnäller och vågar inte gå in i köket själv en annan orkar inte kliva upp alls.

En vanlig vardag alltså , grått och trist är det med. Var upp och tittade till hästarna som fortfarande går ute, inget spån har beställts så jag måste fråga när de kommer då vi betalar för 4 spånbalar i månaden men de finns inget. Jag vill börja ta in snart då det blir riktigt kallt ibland och regnar det sammtidigt och de inte har någonstans att söka skydd.

Jaja slut gnällt, ni får ha en bra dag själv ska jag på kurs hela dagen .

Men hoppas kunna hinna prata lite med goa vänner i kväll.

polgara
0

Morron allihop!!!

Kom precis hem från jobbet, fodrade hästarna på vägen o nu ska jag snart krypa ner mellan lakanen. Ska ta en kort promenix med byrackan först. Det är bra att ha stora barn bland, för dom tar långpromenaderna när jag sover.

I eftermiddag ska jag hämta hem lite hö. Tycker inte det är kallt nog för att öppna en hösilage bal än.

Ha en trevlig dag!!!

exitingsvillemo
0

God Morgon!

Idag var det motigt att kliva ur sängen när klockan ringde… Funderar på att åka med sonen till dagis och passa på att ta en tupplur medan han är därFlört.

Har inga direkta planer för dagen, vi har ju lill-fredag idag, eftersom sonen är ledig imogon :o) brukar kunna fira "helgen" med att gå på McDonalds eller nåt :o)

balotte
0

God morgon!

Har plockat ut hästarna, sitter nu och inta en god frukost. Ska snart köra till jobbet. Ikväll blir det hästgöra och träna Balott inför helgens första körning med vagn.

Ha en bra dag alla!

Ninnii
0

God mrogon!

Dag är det kallt tycker jag. Idag ska jag jobba kväll, tycker faktiskt om det.  Sen ska jag göra iordninng selen, vagnen osv så det är färdigt i morgon. Så jag bara har Bill att göra klart i morgon. Sen på lördag bär det av till Vartofta och tävling i precision. Ska bli jätte roligt!

Ha en bra dag alla!